شناسهٔ خبر: 47879070 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ریاض المالکی: افزون بر غزه، آتش بس باید شامل کرانه باختری و قدس نیز باشد

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین بر لزوم برقراری آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و کرانه باختری و قدس در کنار نوار غزه تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازالجزیره، ریاض المالکی، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی خود در مجمع دیپلماسی آنتالیا در ترکیه بر لزوم برقراری آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و کرانه باختری و قدس در کنار نوار غزه تاکید کرد.

او گفت: آتش بس دائم و کامل باید افزون بر نوار غزه، کرانه باختری و قدس را نیز در بر بگیرد.

ریاض المالکی افزود: توافق آتش بس به معنای پایان دادن به رویارویی نظامی بین دو قدرت متوازن است. این در حالی است که حماس حکومت نیست؛ بلکه سازمانی است که در معرض حمله اسرائیل قرار می‌گیرد. به همین سبب، در صورتی که به دنبال رسیدن به آتش بس کامل و دائمی باشیم، به چیزی بیشتر از توقف حملات متقابل موشکی نیاز داریم. باید بین اسرائیل و کرانه باختری و اسرائیل و قدس هم آتش بس برقرار شود.

شورای امنیت سازمان ملل سرانجام در نخستین بیانیه خود پس از اعلام آتش بس بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس پس از ۱۲ روز درگیری، خواستار رعایت قوانین صلح و کمک به مردم غزه شد.

در بیانیه شورای امنیت سازمان ملل از نیرو‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی خواسته شده به منظور حفظ صلح و آرامش در منطقه به قوانین آتش بس احترام بگذارند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی با یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و برگزاری راهپیمایی پرچم و حتی حملات پهپادی این آتش بس را نقض کرده است و نیرو‌های مقاومت تاکید کرده اند که در صورت تداوم این حماقت ها، تل آویو پاسخ کوبنده‌ای دریافت خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما