شناسهٔ خبر: 47860378 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رسانه هاي عربي مشارکت مردم در انتخابات رياست جمهوري را گسترده توصيف کردند

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا-مشارکت گسترده مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری ایران بازتاب ویژه‌ای در رسانه های عربی داشت.
به گزارش خبرگزاری آریا، پایگاه خبری العهد در همین زمینه نوشت: با باز شدن حوزه های رای گیری انتخابات ریاست جمهوری در ایران، مردم این کشور به طور گسترده پای صندوق های رای حضور یافتند.
این پایگاه خبری مشارکت مقام معظم رهبری و دیگر مسئولان عالی رتبه کشور در انتخابات از جمله چهار نامزد ریاست جمهوری را مورد توجه قرار داد.
این پایگاه خبری لبنانی همچنین بیانات مقام معظم رهبری و حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان را منتشر کرد.
شبکه آر تی عربی نیز با انتشار ویدیویی، مشارکت مقام معظم رهبری در انتخابات ریاست جمهوری را بازتاب داد.
بخش عربی خبرگزاری اسپوتنیک نیز در گزارشی از حضور مردم پای صندوق های رای، حضور و مشارکت مقام معظم رهبری در انتخابات ریاست جمهوری را پوشش خبری داد.
این خبرگزاری در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص انتخابات و انتقاد ایشان از برخی رسانه های معاند که اخباری علیه انتخابات ایران منتشر می کنند، پرداخت.
شبکه عراقی السومریه نیوز نیز نوشت: ایرانی ها برای تعیین سرنوشت خود از همان ساعات اولیه صبح پای صندوق های رای حضور یافتند.
پایگاه خبری العربی الجدید نیز با انتشار گزارش‌هایی مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری را گسترده توصیف کرد.
این پایگاه خبری مشارکت مقامات عالی رتبه کشورمان در انتخابات از جمله مقام معظم رهبری و حسن روحانی و دیگر مسئولین را نیز بازتاب داد.
 شبکه المیادین گزارش داد آیت الله خامنه‌ای رهبر عالی ایران،در پی باز شدن حوزه اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری ایران، رای خود را به صندوق انداختند.
این شبکه به نقل از رهبر معظم انقلاب افزود: روز انتخابات، روز مردم ایران است که سرنوشت کشورشان را طی سالهای آینده مشخص می‌کنند.
المیادین افزود حوزه های اخذ رای برای انتخاب رئیس جمهور جدید از میان چهار نامزد به روی رای دهندگان ایرانی باز شده است.
این رسانه ادامه داد ابراهیم رئیسی نامزد ریاست جمهوری، رای خود را در مسجد ارشاد شهر ری به صندوق انداخت.
خبرنگار المیادین گزارش داده است که حضور مردم در حوزه های اخذ رای در حال افزایش است و لحظه به لحظه بر این حضور افزوده می‌شود.
خبرنگار شبکه المیادین از کرمان گزارش داد که صف‌های طولانی از رای دهندگان در برابر مراکز رای گیری در کرمان برای مشارکت در  انتخابات شکل گرفته است.
خبرنگار این شبکه از تهران هم گزارش داد حوزه‌های اخذ رای در تهران شاهد حضور گسترده مردم است.
رسانه‌های عبری زبان رژیم صهیونیستی از بامداد امروز به شکل ویژه‌ای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران را پوشش می‌دهند.
 پایگاه عبری زبان واللا نیوز در  خبری در این زمینه به حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی پای صندوق های رای اشاره کرده و بخش‌هایی از بیانات معظم‌له درباره مشارکت در انتخابات را منعکس کرد.
در این بین تسفی بارئیل تحلیلگر  امور خاورمیانه روزنامه هاآرتص هم در یادداشتی که صبح امروز بر روی خروجی سایت این روزنامه عبری زبان منتشر شد،  اعلام کرد، فارغ از آنکه چه کسی در انتخابات پیروز می‌شود امروز همه نگاه ها به حضور و مشارکت مردم در آن است که می تواند رای اعتماد مجددی به نظام قلمداد شود.
سایت موازین نیوز عراق پیش بینی کرد که ایرانیان مقیم این کشور حضور گسترده‌ای در انتخابات ریاست جمهوری ایران داشته باشند.
این رسانه در گزارشی آورده است حوزه‌های اخذ رای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران در بغداد و دیگر شهرهای عراق در شمال و جنوب این کشور برای اخذ رای از ایرانیان مقیم عراق از صبح امروز جمعه به روی آنها گشوده شد.
این رسانه با بیان اینکه، 14 صندوق رای، آرای ایرانیان مقیم عراق را اخذ می‌کند، آورده است انتظار می‌رود شمار بیشتری از ایرانیان مقیم عراق پای صندوقهای رای بروند به ویژه در اقلیم کردستان عراق که شمار زیادی از ایرانیان مقیم عراق در این منطقه ساکن هستند و انتظار می‌رود شاهد حضور گسترده ایرانیان باشیم.
روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی در خبری کوتاه به آغاز سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران اشاره و تاکید کرد که آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران در تهران رای خود را به صندوق انداختند. این گزارش به بیانات حضرت آیت الله خامنه ای نیز اشاره کرد که خواستار مشارکت مردمی و انتخاب رئیس جمهور توسط ملت شدند و این موضوع را برای آینده کشور مهم ارزیابی کردند. این گزارش اعلام کرد که آیت الله خامنه ای در ساعت 7 و 3 دقیقه به وقت محلی در انتخابات شرکت کردند تا انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران آغاز شود.
پایگاه خبری رای الیوم نیز در گزارشی به باز شدن مراکز رای گیری در ایران و شرکت حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در انتخابات و همچنین بیانات ایشان پرداخته و گزارش مختصری از فعالیت ها و برنامه ها و سوابق نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری منتشر کرد.
 شبکه خبری الجزیره نیز در گزارش‌های متعددی به آغاز انتخابات ریاست جمهوری و رأی حضرت آیت الله خامنه ای در ساعت اولیه انتخابات اشاره کرد و افزود آیت الله خامنه‌ای خواستار مشارکت قوی مردم در انتخابات ریاست جمهوری شدند. این رسانه قطری در گزارش های دیگری به بررسی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری و برنامه‌های انتخاباتی آنها و همچنین مشارکت گسترده مردمی در انتخابات ریاست جمهوری پرداخته و به نقل از فرح الزمان الشوقی خبرنگار الجزیره که در یکی از مراکز انتخاباتی تهران حضور پیدا کرده بود،نسبت مشارکت مردمی در این مرکز را گسترده توصیف کرد.
پایگاه خبری عربی 21 نیز در گزارشی به بررسی سوابق نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در ایران و جریان‌های رقیب حاضر در این انتخابات پرداخته و کارنامه هر یک از نامزدها و افرادی که از ادامه حضور در انتخابات انصراف دادند را بررسی کرد. عربی 21 همچنین با اشاره به آغاز انتخابات ریاست جمهوری در ایران اعلام کرد که آیت‌الله خامنه‌ای در ساعات اولیه رای خود را به صندوق انداخته و خواستار مشارکت مردمی در انتخابات شدند.
پایگاه اینترنتی روزنامه الاخبارلبنان نیز با انتشار خبری از آغاز انتخابات ریاست جمهوری در ایران خبر داده و نوشت که مراکز رای گیری تا نیمه های شب باز است و احتمال تمدید دو ساعته این مهلت نیز وجود دارد. الأخبار همچنین در گزارش دیگری دوره آینده بعد از انتخابات را دوره جدید در ایران معرفی کرد.‎
شبکه  المنار لبنان هم که به طور مستمر به پوشش انتخابات ریاست جمهوری ایران می‌پردازد، در گزارشی تاکید کرد مراکز رای گیری در شهرهای ایران شاهد ازدحام شهروندان برای مشارکت در این رویداد است.

نظر شما