شناسهٔ خبر: 47854890 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سازمان ملل متحد تأکید کرد:

خروج ارتش میانمار از جایگاه ریاست کشور و توقف خشونت‌ علیه مردم

سازمان ملل متحد خواستار توقف تمامی اشکال خشونت و کاربرد زور علیه معترضان در میانمار از سوی ارتش این کشور شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، مجمع عمومی سازمان ملل متحد با انتشار یک بیانیه از ارتش میانمار خواست تا به نتایج انتخابات رسمی در این کشور احترام گذاشته و به وضعیت فوق‌العاده در میانمار پایان دهد.

افزون بر آن، در بیانیه امروز سازمان ملل متحد آمده است که «نیروهای نظامی ارتش میانمار باید هرچه زودتر به اعمال تمامی اشکال خشونت و کاربرد زور علیه معترضان در این کشور پایان دهند».

در پایان این بیانیه همچنین خطاب به اعضای مجمع عمومی سازمان ملل بر لزوم توقف ارسال تسلیحات و هر آنچه که می‌تواند علیه شهروندان معترض در میانمار به کار رود، تأکید شد و از ارتش این کشور خواسته شد تا از جایگاه ریاست و اداره کشور به شیوه نظامی خارج شود.

پیش‌تر شبکه الجزیره قطر در گزارشی در خصوص وضعیت کنونی در میانمار نوشت که این کشور در فوریه سال جاری شاهد وقوع کودتای نظامیان بود و از آن زمان تاکنون نظامیان این کشور در حال کشتار معترضین هستند و همین امر سبب شده تا میانمار تبدیل به یک کشتارگاه شود.

سرکوب خونین اعتراضات از سوی ارتش سبب شده تا مردمی که اعتراضات خود را از طریق برگزاری تظاهرات دنبال می‌کردند، اکنون به دنبال تهیه اسلحه برای مقابله با نظامیان باشند.

در همین رابطه کمپ‌هایی برای آموزش مردم عادی جهت مقابله با نیروهای نظامی در جنگل‌های میانمار برپا شده‌اند.

بر اساس این گزارش، مردمی که زمانی در قبال کشتار مسلمانان روهینگیا توسط ارتش میانمار و گروه‌های افراطی سکوت پیشه کرده بودند، اکنون خود قربانی خشونت ارتش شده‌اند.

تعدادی از این افراد به عضویت گروه‌های مسلحی درآمده‌اند که عمده فعالیت آنها در مناطق مرزی انجام می‌شود.

از سوی دیگر، از روز دوشنبه هفته جاری محاکمه «آنگ سان سوچی» رهبر برکنار شده میانمار آغاز شده و همین امر سبب تشدید اعتراض‌ها در برخی از نقاط این کشور شده است.

نظر شما