شناسهٔ خبر: 47854628 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مرکز رسیدگی به امور مساجد | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد:

حرکت دسته جمعی مردم یزد از مساجد به سمت شعب اخذ رای طراحی شد

یزد- ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد گفت: به منطور حضور گسترده اقشار مختلف مردم مومن و ولایتمدار در انتخابات، حرکت دسته جمعی از مساجد و حسینیه‌ها به سمت شعب اخذ رای در استان طراحی شد.

صاحب‌خبر -
 
 
Fast traslate
 
Icon translate
 
 
 
Fast traslate
 
Icon translate
 
علیرضا نجیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح فردا ( جمعه ) به خاطر برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سطح استان پیش‌بینی شد.

وی ادامه داد: حضور در انتخابات وظیفه دینی و ملی همه اقشار جامعه در شرایط حساس کنونی است و انتخاب دقیق و آگاهانه نیز بسیار حائز اهمیت است، بر این اساس با توکل به خدا و توسل به حضرت ولی‌عصر (عج) در پای صندوق‌های رای حاضر خواهیم شد.

این مسوول تصریح کرد: بر همین اساس در مساجد، حسینیه‌ها و امامزادگان در روز جمعه ۲۸ خرداد ماه از ساعت ۶ صبح، مراسم قرائت دعای ندبه و توسل به حضرت ولی‌عصر (عج) برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان در این مراسم پس از پایان دعا به صورت دسته جمعی به نزدیکترین شعبه اخذ رای برای ریختن آرای خود مراجعه می‌کنند.

به گفته نجیمی، مراسم دعا، حرکت دسته جمعی و حضور در شعب اخذ رای با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی انجام می‌شود بنابراین از مردم، هیات‌های مذهبی، خانواده های معظم شهدا، روحانیون، کسبه و بازاریان و اقشار مختلف دعوت می‌شود تا در این مراسم حضور پرشور داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد گفت: حضور در پای صندوق‌های رای در ساعات اولیه رای گیری، شور و نشاطی ویژه به انتخابات خواهد بخشید و امیدواریم با حضور مردم در پای صندوق‌ها و انتخاب اصلح، نقش خود را در تعیین سرنوشت کشور و استان به درستی ایفا کنند.

ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا و تیره‌های عشایری ۲۸ خردادماه جاری همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران در استان یزد نیز برگزار می‌شود .

یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در شهرها و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند و از مجموع جمعیت استان حدود ۹ هزار نفر عشایر هستند.

در یزد ۲۴ شورای شهر و ۳۹۷ شورای روستایی وجود دارد که ۲۳ شورای آن پنج عضو دارد و در هریک از ۳۷۴ شورا هم سه نفر عضو هستند.

حدود ۲۰ هزار نفر در برگزاری انتخابات با ستاد یادشده همکاری دارند و در این دوره از انتخابات ۷۳۳ هزار نفر در استان یزد واجد شرایط حق رای هستند

برچسب‌ها:

نظر شما