شناسهٔ خبر: 47854361 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرکل بازرسی استان ایلام:

حضور مردم در پای صندوق‌های رای، حضوری دشمن شکن بوده است

اصلانی گفت:با حضور مردم عزیز استان ایلام شاهد افتخارآفرینی دیگری در عرصه انتخابات بودیم و حضور مردم در پای صندوق‌های رای، حضوری دشمن شکن بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،مهدی اصلانی مدیرکل بازرسی استان ایلام  در جریان بازدید از شعبه اخذ رای مستقر در مسجدالنبی (ص) شهر ایلام گفت: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی به دنبال جو سازی علیه نظام جمهوری اسلامی و ایجاد یاس و ناامیدی در مردم و دلسرد کردن اقشار مختلف از نظام جمهوری اسلامی بودند که با حضور گسترده مردم در پای صندوق رای موجب شد این توطئه آنان با شکست مواجه شود.

اصلانی با اشاره به اهمیت حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای، بیان کرد: تا ساعات پایانی اخذ رای نیز آمار شرکت کنندگان در انتخابات بیشتر خواهد شد و پیش بینی می‌شود که بیش از ۵۰ درصد واجدین شرایط رای در پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

او افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری نیز بیان فرمودند گلایه‌های مردم به جاست و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را در شرایط سختی قرار داده است، اما مردم باید قهر کردن با صندوق‌های رای را کنار بگذارند، البته مردم عملا نیز نشان داده اند که پیرو فرامین مقام معظم رهبری هستند و بر همین اساس در پای صندوق‌های رای حاضر شده و به دنبال تغییر هستند تا سرنوشت خوبی برای خود و آیندگان رقم بزنند.

مدیرکل بازرسی استان ایلام تصریح کرد: بازرسی کل استان ایلام هم در راستای مامویت‌های سازمان خود و هم به منظور کمک به هیئت‌های نظارت و اجرایی، در کل استان سه تیم بازرسی را تعیین کرده و در تمام شهرستان‌ها حضور داشته است و مشکلاتی که دستگاه‌های اجرایی در راستای فراهم کردن شرایط زیرساختی برگزاری انتخابات اعم از بحث اینترنت و سایر امکانات منابع انسانی و غیرانسانی رصد گردید و پیگیری شد تا مشکلات و خروجی شهر‌ها هماهنگی‌های بیشتری بین مدیران دستگاه اجرایی باشد.

او عنوان کرد: طبق ماده بیست و یک قانون برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و ماده ۷۱ قانون انتخابات شورای شهرو روستا، همه دستگاه اجرایی مکلف هستند با ستاد برگزاری انتخابات همکاری کنند و ما بابت این وظیفه دستگاه اجرایی را در چند روز گذشته به ویژه امروز را رصد می‌کردیم، همچنین طبق ماده ۶۸ قانون انتخابات ریاست جمهوری، هر گونه سوء استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات له و علیه نامزد‌های انتخاباتی ممنوع است که این مورد نیز در دستور کار ما بود.

اصلانی اضافه کرد: علاوه‌بر این پیگیری رفع مشکلات مردم برای برگزاری انتخابات بهتر از جمله قطعی موقت سامانه‌ها بود که این دنبال شد و این مشکلات منعکس شده است، موضوع دیگری حث جانمایی بعضی از صندوق‌های شعب اخذ رای بود که همه این مشکلات مطرح و به مجموعه برگزارکنندگان انتخابات منعکس‌شد.

مدیرکل بازرسی استان ایلام یادآور شد: در مجموع بحمدالله تعامل همکاری خوبی هم بین هیات‌های نظارت، هیئت‌های اجرایی، دستگاه‌های نظارتی امنیتی و قضایی بوده و به لطف خدا ان‌شاءالله سرنوشت خوبی را در پایان این انتخابات برای ملت رقم خواهد خورد.

اصلانی اعلام کرد: یکی از مشکلاتی که مطرح شد حضور نامزد‌های شورا‌های اسلامی شهر و روستا در برخی از شهر‌ها در کنار صندوق‌های اخذ رای بود که البته جزئی بود که در این خصوص با برخی از فرمانداران صحبت شد که آنجایی که برخی افراد دخالت می‌کردند و موجب اعتراض بعضی از مردم شده بود، پیگیری شد و خوشبختانه همکاری و تعامل خوبی ایجاد شد که این افراد به بیرون از مجموعه محل اخذ رای هدایت شدند.

مدیرکل بازرسی استان ایلام مطرح کرد: در برخی نقاط هم ایراداتی در رابطه با فرایند برگزاری انتخابات از جمله پشتیبانی و تدارکات نیروی انسانی و مشکلات برق مطرح بود که پیگیری‌های لازم انجام شد تا شرایط فراهم گردد که شاهد حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای باشیم.

انتهای پیام/ د

نظر شما