شناسهٔ خبر: 47853827 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ماندگاری چمن مصنوعی چقدر است؟

چمن مصنوعی یک راه حل و جایگزین فوق العاده به جای چمن‌های طبیعی است. این تغییر عقیده بسیار ساده است، اما مطمئنا سوالاتی بسیار را به همراه دارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مهم ترین این سوالات این است که "چمن مصنوعی چقدر دوام دارد و یا طول عمر آن چقدر است؟"
ماندگاری چمن مصنوعی چقدر است؟

جواب کوتاه و اجمالی

 یک چمن مصنوعی باکیفیت و مرغوب باید بین 10 تا 20 سال ماندگاری داشته باشد. اگرچه چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی نیاز به نگهداری های مکرر و همیشگی و طبق اصول و استاندارد ندارد، اما شما می تواند با تمیز نگه داشتن آن، طول عمر فضای سبز خود را افزایش دهید.

چند بار در ماه چمن مصنوعی خود را آبپاشی کنید و سعی کنید آسیب های وارده به آن را به صفر برسانید.

همه این ها دست به دست هم می دهند تا چمن مصنوعی همیشه سبز شما سال های سال دوام و ماندگاری داشته باشدد، بدون این که مجبور باشید تا اقدام به تعویض و جایگزینی آن کنید.

شرکت آسیاچمن به عنوان اولین و مدرن ترین کارخانه چمن مصنوعی در ایران و خاورمیانه اقدام به تولید و ارائه قدرتمندترین چمن های مصنوعی نموده است که می توانند سال های سال در کنار شما سرسبزی و طراوت خود را حفظ کنند.

فاکتورهای متعدد و بسیار مهمی وجود دارند که می توانید به وسیله آن ها طول عمر چمن مصنوعی خود را افزایش دهید. در ادامه همراه ما باشید تا برخی از مهم ترین این فاکتورها را با شما در میان بگذاریم.

ماندگاری چمن مصنوعی چقدر است؟

طول عمر چمن مصنوعی

عمر و دوام کلی چمن مصنوعی به 10 تا 20 می رسد. معمولا 10 تا 15 سال پاسخ بهتری برای طول عمر چمن مصنوعی می باشد، اما اگر از آن به خوبی مراقبت کنید، می توانید بیش از 20 یا حتی 25 سال از سرسبزی چمن های خود بهره مند شوید.

زمانی که می خواهید چمن مصنوعی را نصب کنید، باید به فاکتورها متعددی که روی ماندگاری و دوام چمن مصنوعی تاثیر می گذارند، دقت داشته باشید. برخی از این عوامل و فاکتورها می توانند مدت زمانی که می توانید با چمن مصنوعی بگذرانید را افزایش دهند و یا حتی کاملا تصمیم تان را عوض کنند، اما امیدواریم که این گونه نباشد.

عمر چمن مصنوعی به این فاکتورهای مهم بستگی دارد:

  • نگهداری و رسیدگی مناسب
  • حضور حیوانات خانگی
  • آب و هوای منطقه
  • روش نصب
  • کیفیت چمن مصنوعی

کیفیت چمن مصنوعی

کیفیت چمن مصنوعی که می خرید و نصب می کنید، تاثیر مستقیمی روی ماندگاری و جذابیت ظاهری و کارایی چمن مصنوعی دارد. تولیدکنندگان و برندهای کم کیفیت و ارزان قیمت چمن مصنوعی از موادی استفاده می کنند که در برابر آب و هوا مقاوم نیستند و نمی توانند در معرض پیاده روی و بازی کردن روی آن، دوام بالایی داشته باشند.

  • برای استفاده در دکوراسیون داخلی، کیفیت عامل مهمی تلقی نمی شود، مگر این که بخواهید واقعا طبیعی به نظر برسد. در هر صورت چمن مصنوعی بیرونی بیشتر در برابر عوامل مختلف قرار دارد و باید برای این که دوام و طول عمر بالایی داشته باشد، از موا مقاومی ساخته شده باشد.
  • چمن های مصنوعی بسیار باکیفیت دارای مواد متنوع اندکی می باشند، برخلاف انواع بی کیفیت که برای هر بخش از چمن از یک ماده یکسان به کار رفته است، از جمله چمن مصنوعی و بکینگ آن.

تنها دو چمن مصنوعی را با ویژگی های مختلف کنار هم قرار دهید، مطمئنا بلافاصله متوجه چمن مصنوعی باکیفیت تر می شوید که شبیه چمن طبیعی است و پلاستیکی به نظر نمی رسد.

برای این که چمن مصنوعی مورد نظر شما مدت زمان بسیاری ماندگاری داشته باشد، محصولی را بیابید که از پلی پروپیلن و پلی اتیلن برای الیاف چمن و از مواد دیگر برای بکینگ به کار رفته باشد.

چمن مصنوعی در آب و هوای سخت چقدر دوام می آورد؟

بیشتر چمن های مصنوعی به طرز باور نکردنی در مقابل هر نوع آب و هوایی مقاوم می باشند و می توانند در مقایسه با چمن طبیعی در این زمینه مقاومت بالایی از خود نشان دهند، زیرا چمن مصنوعی به هیچ وجه در طول زمستان ها و تابستان های سحت از بین نمی رود و تغییر شکل نمی دهد.

مشکل اصلی در ارتباط با آب و هوای های سرد این است که برف ذوب می شد و گودال های آبی به جا می گذارد. 

چمن مصنوعی حاوی یک لایه به نام "بکینگ" می باشد که موجب جذب آب به زمین زیر خود می شود، درست برخلاف چمن طبیعی که آب برف ذوب شده روی آن تجمع می یابد و آبگرفتگی هایی را شکل می دهد.

اگر با نصب چمن مصنوعی باز هم شاهد مشکلات دیگری بوده اید؛ بهتر است به دنبال یه روش خلاقانه تر دیگری داشته باشید تا از قرارگیری چمن در برابر آب و هوای سخت مختلف جلوگیری نمایید.

یک کاری که می توانید در این زمینه انجام دهید این است که سایبانی را روی چمن مصنوعی لحاظ کنید که موجب کاهش آسیب های آب و هوایی در طول سال می شود و از این رو دردسر کمتری برای شما به وجود می آورد.

نگهداری از چمن مصنوعی

ماندگاری چمن مصنوعی چقدر است؟

بله استفاده از چمن مصنوعی در مقایسه با چمن طبیعی، می تواند نیاز به نگهداری و رسیدگی بسیار خاص و همیشگی و متداوم را به شدت کاهش دهد؛ اما به این منظور نیست که به هیچ نگهداری نیاز ندارید.

شاید بتوانید یک بار چمن مصنوعی را نصب کنید و دیگر بی خیال آن شوبد، اما تغییرات آب و هوایی، ادرار و فضولات حیوانات خانگی و نفوذ حیوانات وحشی همگی موجب ایجاد آسیب و تجمع باکتری ها و میکروب ها روی چمن می شود. وجود باکتری های اضافه نیز برای سلامتی حیوانات خانگی و کودکان تان خطرناک است.

1.از دستگاه ها و جاروبرقی های باغبانی استفاده کنید

جاور دستی و یا جارو برقی باغبانی را بردارید و مواد اضافه و زباله ها را از روی چمن جمع کنید تا روی هم انباشته نشوند. به این ترتیب است که با کمترین زحمت و تلاش، حیاطی عاری از هر گونه برگ و آشغالی دارید که هم چنین موجب صرفه جویی در زمان و هزینه های تان برای حفظ سرسبزی و طراوت چمن ها می شود.

  1. آب پاشی کردن چمن مصنوعی

حداقل هر یک یا دو هفته از شلنگ باغبانی استفاده کنید تا روی چمن های مصنوعی را آبپاشی کنید. این کار تمام ادرار و فضولات حیوانات خانگی باقی مانده، گرد و غبار، گرده ها و دیگر مواد آلرژی زا و مضر را از بین می برد.

  1. بعد از اجابت مزاج حیوانات خانگی تان، چمن را تمیز کنید

بلافاصله بعد از دستشویی کردن سگ و یا گربه تان، باید فضولات آن ها را جمع آوری کنید. بسیاری از ادرار حیوانات خانگی در میان الیاف چمن باقی می مانند و شما با آبپاشی ساده می توانید آن ها را به راحتی از چمن بشویید، اما فضولات جامد می توانند در چمن مصنوعی انباشته شده و تبدیل به منبعی از باکتری ها شوند. گاهی اوقات بهتر است بعد از خشک شدن فضولات حیوانات خانگی، آن ها را جمع آوریی کنید. فقط مراقب باشید که خیلی منتظر نمانید و وقت را هدر ندهید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما