شناسهٔ خبر: 47853786 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه همشهری | لینک خبر

اشک راموس هم درآمد

فلورنتینو پرس برای اینکه باز هم ثابت کند که پدرخوانده است و به همه بفهماند کت تن کیست، راموس را از رئال‌مادرید دور کرد. روزنامه همشهری امروز،روزنامه همشهری صبح،صفحه روزنامه همشهری،دانلود روزنامه همشهری امروز،همشهری آنلاین

صاحب‌خبر -


فلورنتینو پرس برای اینکه باز هم ثابت کند که پدرخوانده است و به همه بفهماند کت تن کیست، راموس را از رئال‌مادرید دور کرد. سرخیو راموس با حضور در کنفرانسی مطبوعاتی با بغض اعلام کرد که از رئال جدا خواهد شد چون باشگاه او را نخواسته است. سیاست باشگاه برای بازیکنان بالای 32سال این است که یک‌سال-یک‌سال قراردادشان را تمدید کند. پرس برای راموس هم استثنا قائل نشد. کاپیتان یک قرارداد 2ساله می‌خواست اما رئیس به او گفته بود یکساله با 10درصد کاهش دستمزد. از همان ‌ماه اسفند برخی روزنامه‌ها فاش کرده بودند که همان پیشنهاد نصفه و نیمه و غیرسخاوتمندانه باشگاه هم تاریخ انقضا داشت و وقتی مدافع رئال تصمیم گرفت آن‌را بپذیرد به او اعلام شد که مهلت آن پیشنهاد منقضی شده است.

   واکنش‌ها
با جدایی راموس سیل پیغام‌ها از سوی همبازیانش و رقبایش به‌سوی او سرازیر شد و حتی اینیستا هم برایش پیغام محبت‌آمیز فرستاد. زیدان که خودش به‌تازگی با دلخوری جدا شده برایش نوشت: «اسطوره! لذت و افتخار بزرگی بود که هم به‌عنوان بازیکن و هم به‌عنوان هم‌بازی کنارت بودم. یک کاپیتان بزرگ برای تاریخ. برای همه‌‌چیز از تو ممنونم.» اتفاقا یکی از دلایلی که زیدان جدا شد همین تمدید نشدن قرارداد کاپیتان بود. برخی از ستاره‌هایی که به جدایی راموس واکنش نشان دادند و برایش پست گذاشتند، از او به‌عنوان بزرگ‌ترین مدافع تاریخ یاد کرده‌اند.

   اشک اسطوره‌ها
سرخیو راموس در ۱۶سال حضور در رئال ۳تمدید قرارداد داشت و رونالدو در ۹سال تنها ۲تا تمدید و این را مقایسه کنید با مسی که در 11سال، 9بار قراردادش تمدید شده و در قرارداد آخر رقمی فوق‌نجومی برایش درنظر گرفته شده است. به مسی اشاره شد تا فرق 2باشگاه رقیب را در رفتار با اسطوره‌هایشان بدانید. راموس نخستین و آخرین اسطوره‌ای نبود که با اشک یا دلخوری جدا شد. پیش از او کاسیاس، رائول، کریستیانو، گوتی و حتی زیدان و پوشکاش هم چنین وضعیتی داشتند و طعم نمک‌ناشناسی باشگاه را چشیدند.

   اقتدار پدرخوانده
راموس در سال2016 وقتی قراردادش را تمدید کرده بود گفته بود تا زمانی که پرس هست، او هم هست. حالا قرارداد هر دو تمام‌شده اما پرس اخیرا موفق شده دوران ریاست بر باشگاه را تمدید کند، چیزی که راموس در انجام آن موفق نشد؛ یعنی تمدید ریاست بر رختکن. «کسی فراتر از باشگاه نیست» یک شعار است. فلورنتینو پرس که در پرونده تهدید باشگاه‌های سوپرلیگی توسط یوفا اقتدارش را به چفرین نشان داد و او را از موضع تهدید به محرومیت رئال، بارسا و یووه پایین آورد، در 3سال اخیر به اسطوره‌های تیمش هم نشان داد که رئیس کیست. در سال2018 رونالدو و زیدان با هم جدا شدند و حالا نوبت راموس و زیدان بود که همزمان و در پایان فصل جدا شوند. او از حمایت رسانه‌های نزدیک به رئال ازجمله مارکا برخوردار است و گاهی هم از لحاظ فنی تحت‌تأثیر آنها قرار می‌گیرد.

   یادگاری با جام‌ها
راموس با 22جامی که در دوران حضورش در رئال کسب کرده بود عکس یادگاری گرفت. او برای این جام‌ها 16سال تمام پیراهن این تیم را بر تن کرده بود. این تنها یک عدد کمتر از 23جامی است که خنتو با این پیراهن گرفته است. لالیگای فصل قبل که دور از دسترس نبود، ‌می‌توانست او را به رکورد خنتو برساند. 671بازی، 101‌گل، 40‌پاس‌گل، 5‌لالیگا، 4‌لیگ‌قهرمانان، 2‌کوپا‌دل‌ری، 4‌جام باشگاه‌های جهان، 4‌سوپرکاپ اسپانیا و 3سوپرکاپ اروپا، کارنامه درخشان راموس در رئال بود. او با ماندن در رئال می‌توانست رکوردهای خاصی را هم جا‌به‌جا کند، رکوردهایی مثل بیشترین بازی برای رئال (741رائول، 725ایکر کاسیاس، 710سانچیس)، تعداد فصل حضور در باشگاه (18خنتو و میگل آنخل)، تعداد جام (23خنتو، 22مارسلو و راموس)، قهرمانی لیگ قهرمانان (6خنتو، 4راموس)، تعداد فصل به‌عنوان کاپیتان (9خنتو، 8چندو، 7رائول و کسادا، 6راموس)، دقایق بازی در لالیگا (55746زوبی‌زارتا، 48717ایکر، 45684پاکو بویو، 43999رائول، 43900راموس).

   برنامه آینده
خودش گفته روزی برمی‌گردد اما بعید است به‌عنوان بازیکن بتوانیم راموس را در پیراهن رئال ببینیم. کاپیتان گفته هرگز به بارسلونا نمی‌رود و درباره شایعه پیشنهاد 5ساله سویا هم گفته که نه او و نه این باشگاه خواهان بازگشت نیستند. محمد الکعبی، خبرنگار نزدیک به باشگاه پاری‌سن‌ژرمن و همان کسی که اولین‌بار خبر تمدید قرارداد نیمار با این باشگاه را منتشر کرده بود، 5ماه پیش گفت راموس به پاریس می‌آید. او بلافاصله پس از اعلام رسمی جدایی راموس کوتاه‌ترین توییت عمرش را نوشت «SR4»! مدیر برنامه‌ها و برادر راموس هم گفته تنها با یک باشگاه در ارتباط است که این باشگاه یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های اروپاست. منچسترسیتی، منچستریونایتد و میلان و حتی آاس‌رم هم به‌عنوان مقاصد احتمالی او فهرست شده‌اند. پاریس از بقیه محتمل‌تر است. من‌سیتی اگر بتواند از شر لاپورت خلاص شود و این بازیکن را به بارسلونا بدهد، ممکن است راموس را بگیرد. منچستریونایتد با درخواست حقوق هفته‌ای 200هزار پوندی او مخالف است و بیشتر درنظر دارد واران را از رئال بخرد که معلوم نیست چه نکته اقتصادی‌ای پشت این تصمیم نهفته است چون راموس رایگان است اما خرید واران بین 50 تا 80میلیون یورو هزینه دربر دارد، جدا از دستمزدی که این بازیکن قرار است بگیرد. میلان که آه ندارد با ناله سودا کند و بعید است به سمت کاپیتان برود. گفته شده که مورینیو هم بدش نمی‌آید در رم او را به خدمت بگیرد اما این را هم درنظر بگیریم که وقتی در دوره‌ای صحبت از بازگشت مورینیو به رئال بود، راموس یکی از بازیکنانی بود که با این موضوع مخالفت و آن را وتو کرد. گزینه رفتن به لیگ آمریکا هم فعلا منتفی است چون راموس می‌خواهد فعلا در بالاترین سطح به فوتبال ادامه دهد و به تیم ملی اسپانیا برگردد تا رکورد بیشترین بازی ملی را از چنگ حسام حسن مصری بیرون بیاورد. او می‌توانست با حضور در یورو به این رکورد نزدیک‌تر شود اما انریکه او را از لیست تیم ملی خط زد. سال2021 بدترین سال عمر فوتبال کاپیتان سرخیو راموس بود؛ خط خوردن از لیست تیم ملی برای یورو، جدایی از رئال و تحقیر توسط باشگاه که بازیکنی در حد داوید آلابا را با حقوقی بیشتر به او ترجیح داد، کرونا و مصدومیت‌های پیاپی و از کف دادن 2 جامی که به آنها نزدیک بود یعنی لیگ قهرمانان و لالیگای این فصل.

نظر شما