شناسهٔ خبر: 47853389 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

کمبود تعرفه در کشور نداریم اما توزیع تعرفه اشکالاتی دارد

19 دی: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همکاری خوبی بین بخش نظارتی و اجرایی انتخابات وجود دارد، گفت: کمبود تعرفه در کشور نداریم اما توزیع تعرفه اشکالاتی دارد.

صاحب‌خبر -
محمدباقر قالیباف در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات کشور گفت: انتخابات یک فرایند حساس و پیچیده است. در همه جغرافیای کشور چه صندوق‌های ثابت چه سیار مشغول به کارند. هیئت‌های اجرایی چه هیئت‌های نظارت و چه رسانه‌ها چه دستگاه‌های امنیتی چه دستگاه‌هایی که سلامت و بهداشت را تأمین می‌کنند، در همه کشور درگیر هستند تا انتخاباتی برگزار شود. در رأس آن از مردم تشکر می‌کنم که در این شرایط کرونایی وقت گذاشتند در انتخابات شرکت کردند

وی افزود: صبح من شاهد بودم در یکی از حوزه‌ها در حقیقت در آغاز کار یک اشکالی در احراز هویت آنلاین پیش آمده بود. در برخی حوزه‌ها تا ساعت ۱۰ این اشکال طول کشید. از جهت فنی مشکلی نبود اما عملاً مجریانی که کار اجرا را می‌کردند منتظر اوکی بودند که آفلاین کار کنند و اخلال ایجاد شد و مردم در صف منتطر شدند که این مشکل رفع شود.

قالیباف افزود: کمبود تعرفه در کشور نداریم اما توزیع تعرفه اشکالاتی دارد. همکاری خوبی بین بخش نظارتی و اجرایی بوده البته در حوزه شوراها نظارت محلس مسئولیت داشت ولی در حوزه محلس و خبرگان و ریاست جمهوری شورای نگهبان کارهای نظارتی را می‌کند.

رئیس مجلس با بیان اینک چهار انتخابات همزمان سختی خودش را دارد گفت: این اشکالات با پیگیری حل می‌شود. این‌ها تاثیری در صحت انتخابات ندارد ولی بعضاً مردم در هوای گرم در شروع کار در صف منتظر شدند و من به سهم خودم عذرخواهی می‌کنم.

قالیباف در مورد ابعاد ملی و بین المللی حضور مردم گفت: بدون شک انتخابات مظهر مردم سالاری دینی است. انتخابات بدون شک سرمایه بزرگ سیاسی و اجتماعی ماست. یک فرصت بزرگ در اختیار مردم است که بر همان اساس نقدهایی که به مردم سالاری دینی دارند مطزح کنند. یک پنجره تغییر مدیریتی کشور است، چه در حوزه محلی و شهرداری‌ها و چه در قوه مجریه در سطح ملی انجام شود

وی گفت: طبیعتاً انتخابات اثرات ملی و بین المللی دارد. امیدواریم دولت جدید به تعهداتی که داده و توقعات و گله مندی که مردم دارند رسیدگی کند. امیدوارم با نتیجه انتخابات دولت آینده به تعهدات خود عمل کند. همه قوا با همدلی و همکاری جواب حضور مردم را با کار درست و خوب بدهند.

نظر شما