شناسهٔ خبر: 47853264 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

انعکاس شور انتخاباتی ایران در رسانه های انگلیسی زبان

برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران و حضور مردم در پای صندوق های رای برای انتخاب رییس جمهوری آینده خود بازتاب گسترده ای در رسانه ها و روزنامه های انگلیسی زبان داشت.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری شبستان، جهان اسلام: برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران و حضور مردم در پای صندوق های رای برای انتخاب رییس جمهوری آینده خود بازتاب گسترده ای در رسانه ها و روزنامه های انگلیسی زبان داشت.

روزنامه «بلومبرگ» در گزارشی در مورد مشارکت ایرانی ها در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نوشت: شهروندان جمهوری اسلامی امروز برای انتخاب جانشین حسن روحانی،رئیس جمهوری کنونی ایران رأی می دهند.

در این گزارش آمده است که مردم ایران در پای صندوق های رای حاضر شده اند تا در مورد سرنوشت آینده خود و بسیاری از مسائل مهم کشور تصمیم گیری کنند.

روزنامه بلومبرگ همچنین از حضور آیت الله خامنه ای برای انداختن اولین رای در صندوق و تشویق مردم به مشارکت در انتخابات خبر داد.

 

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نیز گزارشی را تحت عنوان «نگاهی به انتخابات» ایران منتشر کرد و از حضور مردم ایران برای تعیین رئیس جمهوری آینده خود از اولین ساعات روز جمعه (28 خرداد) خبر داد.

در گزارش آسوشیتدپرس آمده است که بیش از 59 میلیون رأی دهنده واجد شرایط در ایران که بیش از 80 میلیون نفر در آن زندگی می کنند،وجود دارند.

بر اساس این گزارش مردم در رای گیری روز جمعه که به گفته تحلیلگران ایرانی نوعی همه پرسی برای اطلاع از نظر مردم به حساب آید شرکت کرده اند.

 

حضور مردم ایران در پا صندوق های رای در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خبرگزاری اسپوتنیک هم انعکاس پیدا کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک تصاویری از حضور پر شور مردم در پای صندوق های رای منتشر کرد و نوشت که آیت الله خامنه ای ،رهبر ایران پس از انداختن رای خود از مردم خواست تا مشارکت بالایی در انتخابلت داشته باشند.

 

خبرگزاری رویترز اولین خبرهای امروز خود را به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران اختصاص داد و نوشت: بیش از 59 میلیون ایرانی واجد شرایط رای دادن در ایران هستند.

در ادامه این گزارش آمده است: صف های طولانی در مقابل مراکز رای گیری در شهرهای مختلف ایران در تلویزیون ایران به نمایش در آمده است.

رویترز همچنین با اعلام خبر رای دادن رهبر معظم انقلاب نوشت: آیت الله علی خامنه ای پس از رأی دادن در تهران تاکید کرد که هر رأی مهم است.

بر اساس گزارش رویترز آیت الله علی خامنه ای ، رهبر معظم انقلاب ، پس از رأی دادن در پایتخت ، تهران ، گفت: هر رأی مهم است ، بیایید و رأی دهید و رئیس جمهور خود را انتخاب کنید ... این برای آینده کشور شما مهم است.

 

«سی ان ان» هم در گزارشی در زمینه برگزاری انتخابات 1400 در ایران نوشت که رهبر معظم ایران، آیت الله علی خامنه ای اولین رأی را به صندوق انداخت که نشان دهنده آغاز انتخابات ریاست جمهوری در این کشور بود.

این رسانه با اشاره به اظهارات رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از رای دادن نوشت: رهبر ایران پس از اینکه رای خود را در صندوق انداخت مردم را به مشارکت در انتخابات تشویق و تاکید کرد که میزان اندک مشارکت در رای گیری فشارهای دشمن را افزایش می دهد.

در ادامه این گزارش آمده است که در سرتاسر ایران مردم در مقابل مراکز رأی دهی صف بسته اند و بسیاری از رای دهندگان پوسترهای «سردار قاسم سلیمانی»  که سال گذشته به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق کشته شد را در دست دارند.

«سی ان ان» در گزارش خود نوشت: برخی از رای دهندگان نیز پوسترهایی در دست دارند که روی آنها نوشته شده است «به خاطر ایران ما در صف های رای گیری می ایستیم».

بر اساس این گزارش ،این در حالی است که آیت الله علی خامنه ای پیش از این در یک سخنرانی تلویزیونی تاکید کرده بود که دشمن به دنبال تضعیف مشارکت مردم در انتخابات برای ضعیف کردن ایران است.

سی ان ان نوشت : رهبر ایران همچنین تصریح کرده بود که اگر مشارکت کمتری وجود داشته باشد و اگر کشور ضعیف شود ، این امر می تواند باعث ناامنی در کشور شود و اگر مشارکت کمتری از سوی مردم صورت بگیردشاهد فشارهای  بیشتر دشمن خواهیم بود.

 

حضور مردم ایران در پای صندوق های رای در سیزدهمین دوره انتخابان ریاست جمهوری ایران در  خبرگزاری «شینهوا» انعکاس پیدا کرد.

در گزارش منتشر شده در این زمینه در شینهوا آمده است که مردم صف های طولانی در مراکز رای گیری تشکیل داده اند تا رئیس جمهوری آینده خود را تعیین کنند.

شینهوا همچنین بیانات آیت االله خامنه ای در مورد لزوم مشارکت بالای مردم در انتخابات را منعکس کرد.

این خبرگزاری نوشت که رهبر ایران با تاکید بر اینکه هر رای برای ساخت آینده کشور اهمیت دارد از مردم خواست به پای صندوق های رای بیایند و رئیس جمهوری آینده خود را انتخاب کنند.

 

روزنامه گاردین در گزارشی در مورد حضور مردم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نوشت: رأی دهندگان در مدارس ، مساجد و مراکز اجتماعی برای انداختن رای های خود در صندوق های رای گیری صف کشیدند و برخی از آنها پرچم ملی سبز ، سفید و قرمز ایران را به همراه داشتند.

در گزارش گاردین آمده است که مردم ایران برای تعیین رئیس جمهوری آینده خود در حالی که برخی از آنها پرچم ایران را در دست داشتند در پای صندوق های رای حاضر شده اند.

گاردین نوشت که آیت الله علی خامنه ای ، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران اولین رای را در تهران به صندوق انداخت و سپس نزدیک به 60 میلیون رأی دهنده واجد شرایط در ایران را تشویق کرد تا قبل از به پایان رسیدن زمان رای گیری از این الگو پیروی کرده و رای خود را به صندوق بیندازند.

روزنامه گاردین به نقل از رهبر ایران نوشت: هرچه زودتر این وظیفه را انجام دهید ،بهتر خواهد بود.

بر اساس گزارش این روزنامه انگلیسی زبان آیت الله خامنه ای تأكید كرد كه رای گیری برای ساختن آینده مردم ایران است.

این روزنامه در گزارش خود نوشت که تعداد زیادی از مردم ایران به توصیه آیت الله خامنه ای برای تعیین رئیس جمهوری آینده خود در پای صندوق های رای حاضر شده اند.

پایان پیام/7

نظر شما