شناسهٔ خبر: 47851905 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

افزایش مشارکت در شهرستان‌های استان اصفهان/ فرمانداران: هر لحظه بر تعداد جمعیت افزوده می‌شود

گروه استان‌ها-در شرایطی که بیش از ۱۴ ساعت از شروع فرایند انتخابات در استان اصفهان گذشته، مشارکت در شهرستان‌های استان اصفهان لحظه به لحظه افزایش می‌یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به گفته فرمانداران شهرستان‌های استان اصفهان، مشارکت مردم در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا لحظه به لحظه افزایش می‌یابد.

فرماندار تیران و کرون: مشارکت 50 درصدی مردم در شهرستان تیران و کرون‌

محمد حججی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به وضعیت مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا شهرستان تیران و کرون اظهار داشت: مردم در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری و ششمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مشارکت 50 درصدی داشته اند که مشابه مشارکت نسبت به دوره قبلی انتخابات است.

وی با بیان اینکه تا کنون در این شهرستان گزارش تخلفی در هیچ شعبه اخذ رای گزارش نشده،افزود: تعداد واجدین شرایط در این شهرستان 51 هزار و24نفر در 74 شعبه اخذ رای شرکت می‌کنند، همچنین هزار و 200 نفر رای اولی در شهرستان تیران و کرون می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

فرماندار تیران و کرون در خصوص استقبال مردم از  حضور در انتخابات در واپسین ساعات بیان کرد: احتمال می‌رود که ساعت اخذ رای تا ساعت 22 در سراسر کشور تمدید شود و سپس بر اساس اعلام و گزارشات شعب اخذ رای در شهرستان های مختلف ساعت اخذ رای به صورت موردی و در هر شهرستان براساس حضور مردم در شعبه ها تمدید می‌شود.

هیچ تخلف انتخاباتی در شهرستان لنجان مشاهده نشد

خدامراد صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرستان لنجان با اشاره به وضعیت مشارکت مردم اظهار داشت: فرمانداری شهرستان لنجان با همکاری ادارات مرتبط تدابیر خاص اجرایی و امنیتی را برای برگزاری هر چه باشکوهتر انتخابات 28 خردادماه اتخاذ کرد و براساس هماهنگی‌های انجام شده سازماندهی و توزیع صندوق های اخذ رای در170  شعبه ساعت شش صبح آغاز و براساس قانون انتخابات، راس ساعت 7 صبح فرآیند اخذ رای در شهرستان لنجان آغاز شد.

وی با بیان اینکه تلاش مجریان و دست‌اندرکاران، برگزاری انتخابات سالم و باشکوه در شهرستان لنجان است، تصریح کرد:  انتخابات شورای اسلامی شهر در شهرستان لنجان با حضور 174 نامزد انتخاباتی برگزار خواهد شد و این افراد برای تصاحب 49 کرسی شورای اسلامی در 9 شهر به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت و در حوزه روستایی نیز 233 نامزد برای تصاحب 117 کرسی رقابت خواهند کرد.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: با توجه به تاکیدات ستاد انتخابات کشور و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی 170 شعبه اخذ رای در شهرستان لنجان پیش بینی شد که نسبت به انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال گذشته 31 شعبه اخذ رای در این شهرستان افزوده شد.

وی با بیان اینکه تعداد شعب اخذ رای در این شهرستان به لحاظ شرایط کرونایی و برای جلوگیری از تراکم جمعیت نسبت به دوره قبل افزایش یافته است، عنوان کرد: خوشبختانه توزیع مناسبی در تعداد شعب اخذ رای در شهرستان انجام گرفته است تا مردم بتوانند با خیال آسوده و اطمینان از رعایت پروتکل های بهداشتی رای خود را به صندوق بیندازند از این رو از تعداد 170 شعبه اخذ رای، 130 شعبه در شهرهای 9گانه شهرستان لنجان و 40 شعبه در روستاهای این شهرستان مستقر شده و روند اخذ رای در آنها انجام می پذیرد.

صالحی با بیان اینکه  همه اعضای شعب و مراجعه کنندگان ملزم به استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی هستند ،  بیان کرد:با توجه به شیوع ویروس کرونا و بر اساس هماهنگی های انجام گرفته در کمیته‌های زیر مجموعه ستاد هماهنگی امور اجرایی انتخابات کمیته بهداشت با نظارت مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنجان گندزدایی شعبه اخذ رای انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: دو هزار و 900 نفر عوامل اجرایی، امنیتی، نظارتی و ناظران بهداشتی در این دوره از انتخابات مشغول فعالیت هستند تا انتخاباتی سالم را شاهد باشیم.

فرماندار شهرستان لنجان یادآور شد: از مجموع جمعیت شهرستان لنجان،  183 هزار و 181 نفر واجد شرایط رأی دادن که از این تعداد هستند که از این تعداد 92 هزار و 900 نفر مرد و 90 هزار و 259 نفر نیز خانم هستند.

وی افزود: از مجموع 183 هزار و 181 نفر واجد شرایط رأی دادن در شهرستان لنجان بالغ بر 4 هزار و 422 نفر رای اولی هستند.

صالحی با بیان اینکه تاکنون گزارش تخلف نداشته‌ایم،  تصریح کرد: با همکاری اعضاء شورای تامین همه تهدیدات احتمالی شناسایی و برای جلوگیری از تهدیدات احتمالی تدابیر لازم اتخاذ شده است و خوشبختانه با تمهیدات امنیتی اتخاذ شده فضای آرامی را طی مدت گذشته در برگزاری انتخابات شهرستان لنجان شاهد بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه در دوره های گذشته انتخابات های برگزار شده تراکم جمعیت برای حضور در پای صندوق های رای در بعد از ظهرها بوده، عنوان کرد: مشارکت شهروندان شهرستان لنجان در سه بخش مرکزی، فولادشهر و باغبهادران خیلی خوب ارزیابی شده است و  از مردم عزیز شهرستان درخواست می کنیم حضور خود در پای صندوق های اخذ رای را به ساعات پایانی موکل نکنند.

اتفاق خاصی در انتخابات فریدون‌شهر نیفتاده است 

رضا صفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به تنش‌های ایجاد شده در شهرستان فریدون‌شهر اظهار داشت: در انتخابات امروز بین تعدادی از اهالی ساکن روستاهای شهرستان فریدون‌شهر بحثی رخ داده بود که پس اطلاع مقامات مسئول پیگیری‌های لازم انجام شد و اتفاق خاصی نیفتاد.

وی با اشاره به اخبار منتشر شده پیرامون ورود افراد غیربومی به یکی از روستاهای این شهرستان و درگیری به وجود آمده در این زمینه، بیان کرد: اهالی ساکن روستاهای فریدونشهر به دو صورت دائم و فصلی در این مناطق زندگی می‌کنند و با توجه به آب و هوای حاکم بر منطقه جا به جا می‌شوند اما امروز بین این افراد اختلافاتی به وجود آمد که حل و فصل شد.

فرماندار شهرستان فریدون‌شهر ادامه داد: اتفاقی که در خصوص درگیری اطلاع‌رسانی شده است خاص نبوده و پس از پیگیری‌های لازم سریعاً حل شده است.

وی با اشاره به حضور مردم در انتخابات فریدون‌شهر گفت: مشارکت شهرستان فریدون‌شهر تا ساعت 16بعداز ظهر خوب بوده که انتظار می‌رود باتوجه به ترخیص کشاورزان و فعالین این شهرستان در ساعات نزدیک به عصر این آمار افزایش یابد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری که از ساعت 7 امروز 28 خردادماه 1400 آغاز شده است، شمار واجدین شرایط رأی در اصفهان 3 میلیون و 634 هزار و 114 نفر اعلام شده است که یک میلیون و 130 هزار و 526 نفر از این تعداد ویژه شهرستان اصفهان است.

همچنین 79 هزار و 330 هزار نفر از این آما را رأی اولی‌ها به خود اختصاص داده‌اند که از این تعداد 647 نفرشان مربوط به شهرستان اصفهان است. تعداد کل شعبه‌های فعال به منظور اخذ رأی شرکت‌کنندگان سه هزار و 465 شعبه است که از این تعداد سه هزار و 107 شعبه به صورت ثابت و 260 شعبه به صور سیار به فعالیت خود می‌پردازند.

از شمار تعداد کل شعبه‌های در نظر گرفته شده 2 هزار و 456 شعبه به شهرها و یک هزار و 11 شعبه به روستاها اختصاص یافته است.

‌‌تراکم جمعیت در شعب اخذ رأی مبارکه/ 99 هزار واجد شرایط رأی دادن هستند

اصغر هدایت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به وضعیت مشارکت مردم شهرستان مبارکه در اظهار داشت: خوشبختانه مشارکت مردم خوب بوده و در همان ساعات اولیه انتخابات، شعب اخذ رای شهرستان با تراکم جمعیت مواجه بود و امیدواریم در ساعات پایانی نیز مردم به همین میزان در شعب اخذ رای گیری حاضر باشند.

وی افزود: هر چند در شرایط خطرناک ویروس کرونا بسر می‌بریم اما خوشبختانه مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پای صندوق‌های رای حضور یافتند و ماموران بهداشت نیز تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی لازم را به رای دهندگان و اعضای ستاد انتخابات ابلاغ کرده‌اند و خوشبختانه مشکلی وجود نداشته است.

فرماندار شهرستان مبارکه با بیان اینکه دو پیک جمعیتی در تمامی انتخابات‌ها وجود دارد گفت: از بعد از ظهر امروز بار دیگر حضور مردم پای صندوق‌های رای افزایش یافته است و با دستی شدن اخذ رأی سرعت رای گیری بیشتر شده است.

وی ادامه داد: حدود 99هزار نفر واجد شرایط در شهرستان مبارکه داریم که هزار و 700 نفر از آنان رای اولی هستند.

فرماندار شهرستان فریدن: مشارکت بالای مردم فریدن در انتخابات/ احتمال تمدید زمان رأی‌گیری تا ساعت 2 بامداد

سید تقی معین‌الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، درباره میزان مشارکت مردم شهرستان فریدن استان اصفهان در انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا تا عصر امروز اظهار داشت: آمار کلی هنوز جمع‌بندی نشده اما طبق رصدی که انجام شده خوشبختانه پیش‌بینی می‌شود که شاهد مشارکت خوبی از سوی مردم فریدن باشیم.

وی افزود: شهرستان فریدن همواره جزء شهرستان‌های با مشارکت بالا در استان و کشور بوده و پیش‌بینی می‌شود در این دوره نیز وضعیت مشارکت به همین شکل باشد.

فرماندار فریدن با بیان اینکه فعلاً آمار دقیقی از تعداد رأی‌دهندگان در دست ندارد، ادامه داد: به احتمال زیاد تمدید زمان رأی‌گیری تا ساعت 24 امشب قطعی است و شاید تا ساعت 2 بامداد نیز تمدید شود و بنابراین تا ساعات آینده نمی‌توان درباره میزان مشارکت اظهارنظر کرد، اما پیش‌بینی مشارکت بالایی از مردم شهرستان فریدن داریم.

معین‌الدینی با بیان اینکه نزدیک به 33 هزار نفر در شهرستان فریدن واجد شرایط رأی دادن هستند، گفت: 67 شعبه رأی در شهرستان فریدن مشغول اخذ رأی هستند.

وی درباره تخلفات انتخاباتی احتمالی در شهرستان فریدن بیان کرد: بازدیدی از شعب داشتم و از بازرسان، ناظران و مجریان انتخابات پرس و جو کردم اما خوشبختانه تاکنون تخلفی گزارش ‌نشده و انتخابات در شهرستان فریدن در آرامش و صحت و سلامت در جریان است.

فرماندار شهرضا:مشارکت قابل توجه مردم شهرضا در انتخابات امسال

ناصر اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به وضعیت مشارکت در انتخابات شهرستان لنجان اظهار داشت: مشارکت مردم شهرضا در انتخابات امسال خوب بوده است و مردم استقبال مناسبی از انتخابات داشته‌اند.

وی افزود: هنوز آمار دقیقی از میزان مشارکت نداریم زیرا سامانه اخذ رای، آخرین آمار برای ما نمایش داده نمی‌شود؛ اما با توجه به بازدیدهایی که از شعب مختلف شهرستان داشتیم، پیش بینی می‌کنیم آمار خوبی در این شهرستان ثبت شود.

فرماندار شهرستان شهرضا با بیان اینکه پیش بینی می‌شود آمار مشارکت نسبت به دوره قبل چندان تفاوتی نکند، گفت: در بازدیدهایی که از شعب مختلف اخذ رای گیری داشتیم، تفاوتی نسبت به دوره‌های قبلی ندیدیم ‌و همچنان مردم به پای صندوق‌های رای می‌آیند.

وی اضافه کرد: امیدواریم تا پایان وقت رای گیری، مردم آمار خوبی از مشارکت خود به جا بگذارند.

فرماندار فریدون‌شهر:بیش از 60 درصد مردم فریدون‌شهر در انتخابات 1400 شرکت کردند

رضا صفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به میزان مشارکت مردم فریدون‌شهر ار انتخابات 1400، اظهار داشت: خوشبختانه مشارکت بسیار بوده و مردم پای صندوق‌های رای حضور یافتند.

وی افزود: تا این لحظه بیش از 60 درصد مردم این شهرستان در این حرکت ملی شرکت کردند و خوشبختانه مشکلی هم در این رابطه به وجود نیامده است.

فرماندار فریدون‌شهر با بیان اینکه پتانسیل این شهرستان گردشگری، دامپروری و کشاورزی است، گفت: قشری که در حوزه‌های کشاورزی و دامپروری فعال هستند از این زمان به بعد به منزل باز می‌گردند و تحلیل ما این است که جمعیت رای دهندگان متراکم‌تر خواهد شد.

وی ادامه داد: میزان مشارکت در دوره قبلی بیش از 90 درصد بوده و با توجه به تدبیری که وزارت کشور در این زمینه داشته، امیدواریم میزان مشارکت در این دوره به میزان دوره قبل برسد.

صفری تصریح کرد: بیش از 26 هزار نفر واجد شرایط رای‌گیری در شهرستان فریدون‌شهر وجود دارد و 62 شعبه داریم که 42 شعبه سیار و 20 شعبه ثابت داریم که 46 شعبه از 62 شعبه روستایی و عشایری و 16 شعبه شهری است.

فرماندار فریدون‌شهر با اشاره به میزان رای اولی‌ها، اظهار داشت: 900 رای اولی در شهرستان فریدون‌شهر در انتخابات 1400 شرکت می‌کنند.

فرماندار  بوئین‌میاندشت:تا کنون 62 درصد از مردم بوئین‌میاندشت در انتخابات شرکت کرده‌اند

محمدرضا توسلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، درباره میزان مشارکت مردم شهرستان بوئین‌میاندشت در انتخابات اظهار داشت: وضعیت مشارکت مردم در شهرستان بوئین‌میاندشت بسیار خوب بوده و تا دقایقی پیش از ساعت 20 حدود 62 درصد از واجدین شرایط در انتخابات شرکت کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که تا اتمام زمان رای‌گیری بیش از 70 درصد مشارکت مردمی داشته باشیم.

وی ادامه داد: میزان استقبال مردم نسبت به انتخابات دوره قبل بیشتر بوده است؛ در انتخابات مجلس شهرستان بوئین‌میاندشت کل رای اخذ شده 9300 رای بود، در حالی در انتخابات فعلی تاکنون 10 هزار رای گرفته شده است.

فرماندار شهرستان بوئین‌میاندشت با بیان اینکه آمار دقیقی از تعداد رای‌اولی‌های شهرستان در دست ندارد، خاطرنشان کرد: در شهرستان بوئین‌میاندشت بیش از 16 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد حدود 10 هزار نفر تا قبل از ساعت 20 در انتخابات شرکت کرده‌اند.

وی درمورد تعداد شعب اخذ رای در شهرستان بوئین‌میاندشت، گفت: در سطح شهرستان 45 شعبه از ساعت آغاز انتخابات مشغول اخذ رای از واجدین شرایط هستند.

توسلی با بیان اینکه هیچ تخلف انتخاباتی در شهرستان بوئین‌میاندشت گزارش نشده، افزود: تا کنون تخلف خاصی در شهرستان رخ نداده و تنها مساله ممکن بر سر بومی بودن و نبودن افراد شرکت کننده در انتخابات است که در این مورد بر اساس دستورالعمل صادر شده عمل می‌شود.

فرماندار خور و بیابانک:تا این لحظه 60 درصد از واجدین شرایط در شهرستان خور و بیابانک شرکت کرده‌اند

عباس نظام‌السلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به وضعیت مشارکت مردم در انتخابات این دوره اظهار داشت: خوشبختانه مشارکت بسیار خوبی از سوی مردم خور و بیابانک شاهد بودیم و با توجه به اینکه این شهرستان یکی از گرم‌ترین شهرستان‌های استان اصفهان است، پیش بینی می‌شد از غروب به بعد و با خنک شدن هوا، مشارکت مردم در این شهرستان بالاتر برود.

وی افزود: مردم این شهرستان حتی در هوای بسیار گرم نیز پای صندوق‌های رای رفتند آمار خوبی را در سطح استان از خود به یادگار گذاشتند و هم اکنون شاهد آن هستیم که بار دیگر حضور مردم در شعب مختلف اخذ رای در حال افزایش است.

فرماندار شهرستان خور و بیابانک با بیان اینکه تا کنون حدود 60 درصد از واجدین شرایط پای صندوق‌های رای رفته‌اند گفت: پیش بینی می‌کنیم با حضور دوباره مردم پای صندوق‌های رای، آمار مشارکت این شهرستان تا 80 درصد نیز بالا برود.

وی خاطرنشان کرد: کل واجدین شرایط رای دهی در شهرستان خور و بیابانک 14هزار و 600 نفر هستند.

فرماندار خمینی شهر: میزان مشارکت در خمینی‌شهر لحظه لحظه افزایش می‌یابد/ مشارکت به 50 درصد می‌رسد

علیرضا بصیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به وضعیت مشارکت مردم شهرستان اظهار داشت: تا این لحظه نزدیک به 26 درصد از واجدین شرایط رای دهی در انتخابات حضور پیدا کرده‌اند اما در برخی از شعب شاهد تراکم جمعیت هستیم. سایر شعب ما وضعیت عادی را سپری می‌کنند.

وی افزود: با توجه به افزایش حضور مردم پای صندوق‌های رای، به نظر می‌رسد میزان مشارکت شهرستان خمینی شهر تا پایان زمان اخذ رای گیری به عدد قابل توجهی برسد. پیش بینی می‌کنیم تا پایان ساعت 12 شب، میزان مشارکت شهرستان به 50 درصد برسد.

فرماندار شهرستان خمینی شهر با بیان اینکه 189 شعبه ثابت به همراه 6 شعبه سیار اخذ رای در شهرستان مستقر هستند گفت: 135 نامزد شورای شهر در این شهرستان تاییید صلاحیت شدند و برای بدست آوردن 29 کرسی تلاش می‌کنند. بیش 258هزار نفر واجد شرایط رای دهی در شهرستان خمینی شهر داشتیم و همچنین از این  میزان بیش از 4هزار نفر رای اولی هستند.

فرماندار خوانسار: حدود 50 درصد از واجدین شرایط در انتخابات شرکت کرده‌اند

محمود مسلم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، درباره میزان مشارکت مردم شهرستان خوانساردر انتخابات اظهار داشت: میزان مشارکت مردم در شهرستان خوانسار بسیار خوب بوده و تا ساعت 20 شب خدود 50 درصد از واجدین شرایط رای داده‌اند.

وی ادامه داد:در سطح شهرستان خوانسار و روستا‌های تابع 46 شعبه اخذ رای فعال هستند که از این تعداد 2 شبعه به صورت سیار فعالیت دارند و از همان ساعات ابتدایی رای‌گیری مشارکت بالایی شکل گرفت و هنوز استقبال پرشور مردم ادامه دارد.  

فرماندار شهرستان خوانسار با بیان اینکه آمار دقیقی از تعداد واجدین شرایط رای دادن شهرستان در دست ندارد، خاطرنشان کرد: آمار واجدین شرایط رای دادن در اختیار استانداری است.

وی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی خوانسار قابل پیش‌بینی بود که با فرا رسیدن ساعات بعدازظهر و خنکای روز میزان مشارکت مردم افزایش پیدا کند و پیش‌بینی می‌شود که تا ساعات پایانی رای‌گیری استقبال مردم بیشتر نیز شود.

انتهای پیام/163/ش

نظر شما