شناسهٔ خبر: 47849947 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دبیر هیأت بازرسی ستاد انتخابات گیلان:

تخلفات انتخاباتی با دقت رصد می‌شود

دبیر هیأت بازرسی ستاد انتخابات گیلان گفت: هرگونه تخلف انتخاباتی در شعب أخذ رأی با دقت رصد می‌شود و مشکلی به لحاظ بروز تخلف وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علی بهرامیان، دبیر هیأت بازرسی و رئیس کمیته حقوقی ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه هرگونه تخلف انتخاباتی در شعب أخذ رأی با دقت رصد می‌شود، گفت: تخلفاتی که گزارش می‌شود، با ورود به موقع بازرسان شعبه و بازرسان آنلاین، رسیدگی و مشکل برطرف می‌شود.

او با بیان اینکه اکنون مشکل خاصی در شعب أخذ رأی وجود ندارد، افزود: بازرسان در این شعب، نظارت جدی دارند.

دبیر هیأت بازرسی ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه به ازای هر شعبه أخذ رأی یک بازرس فعال است، اظهار داشت: اعضای هیأت بازرسی در شهرستان ها، یک نفر رئیس، دبیر و عضو اصلی، ۳ نفر به عنوان اعضای دبیرخانه هیأت شهرستان و یک نفر به عنوان بازرس پای صندوق است.

بهرامیان با اشاره به فعالیت ۲۹ بازرس ویژه در این استان اضافه کرد: به تعداد هر ۱۱۰ صندوق، یک بازرس ویژه فعال است ضمن اینکه ۴ بازرس ویژه از سوی وزارت کشور برای گیلان در نظر گرفته شده که فعالیت دارند.

یک میلیون و ۸۸۹ هزار و ۶۵۵ نفر در استان گیلان در این دوره از انتخابات واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد ۴۱ هزار و ۶۶ نفر رأی اولی هستند.

۳ هزار و ۹۴ شعبه أخذ رأی اعم از شعبه‌های ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شورا‌های شهر و روستا در استان گیلان پیش بینی شد که از این تعداد ۲ هزار و ۷۱۵ شعبه ثابت و ۳۷۹ شعبه سیار هستند.

برای برگزاری انتخابات ۱۴۰۰  در مجموع اعم از عوامل اجرایی انتخابات و محافظت از صندوق ها، عوامل نظارت، بازرسی ستاد در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها بیش از ۶۰ هزار نفر همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/ع

نظر شما