شناسهٔ خبر: 47848511 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

همه باید به کاندیدای پیروز کمک کنند/ مردم برنده واقعی انتخابات هستند

امام جمعه زنجان با بیان اینکه بعد از پایان امروز آنچه که باید بیش از هر چیز دیگری مورد توجه قرار گیرد، همدلی و همراهی همه کاندیداها برای کمک به کاندیدایی است که اکثریت رأی مردم را به دست آورده است، گفت: باید همه برای ساختن ایرانی آباد تلاش کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: مردم ایران اسلامی، امروز با حضور خود در انتخابات برای چهار سال آینده رئیس‌جمهور و اعضای شورای اسلامی شهر و روستای خود انتخاب می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان حضور و مشارکت مردم در انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: مردم برندگان واقعی انتخابات هستند و در واقع این مردم هستند که با حضور در پای صندوق‌های رأی، به واژه دموکراسی معنای واقعی می‌بخشند.

وی با یادآوری اینکه حضور پرشور و آگاهانه مردم در پای صندوق‌های رأی، حاکی از آن است که صاحبان اصلی انقلاب اسلامی، مردم بوده و نسبت به سرنوشت خود بی‌تفاوت نیستند، ادامه داد: اگر مردم به سرنوشت انقلاب اسلامی اهمیت نمی‌دادند، بی‌تردید در حوادث گوناگون از جمله دفاع‌مقدس و انتخابات سال‌های گذشته حماسه‌ای رخ نمی‌داد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه دشمن در تلاش بود تا با سیاه‌نمایی، حضور مردم در پای صندوق‌های رای را کمرنگ کند و برای این مهم آزادی و دمکراسی را پیش می‌کشید، افزود: این در حالی است که همین دشمنان در قرن ۲۱ به صورت قبیله‌ای و سنتی زندگی می‌کنند و در کشورهای آنها رنگ و بویی از انتخابات و دموکراسی نیست.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه بعد از پایان امروز آنچه که باید بیش از هر چیز دیگری مورد توجه قرار گیرد، همدلی و همراهی همه کاندیداها برای کمک به کاندیدایی است که اکثریت رأی مردم را به دست آورده است، تصریح کرد: باید همه برای ساختن ایرانی آباد تلاش کنند.

وی با بیان اینکه از میان نامزدهای شورای شهر زنجان نیز ۹ نفر با رای مردم انتخاب می‌شوند، گفت: از ابتدای شکل گیری انقلاب تاکنون ۳۷ دوره انتخابات در کشور برگزار شده که همین روش فعلی و رای مردم نتیجه ساز بوده است.

آیت‌الله خاتمی در ادامه به ۳۱ خرداد ۱۳۶۰ سالروز شهادت شهید چمران یکی از سربازان نام آور و دلاور کشور اشاره کرد و گفت: چمران‌ها و سلیمانی‌ها برای همیشه تاریخ در قله رفیع مجاهدت نام آور عزت، عظمت، تقوا، سربلندی و ولایتمداری باقی خواهند ماند.

وی در ادامه  با اشاره  به یکم تیرماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام راحل اشاره کرد و افزود: با تشکیل این سازمان به فرمان بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی که حدود چهل سال از عمر آن می‌گذرد، گام‌های بلندی در راستای تبلیغ دین اسلام برداشته شد.

انتهای پیام/73002

نظر شما