شناسهٔ خبر: 47847809 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تکواندو قهرمانی آسیا| تاریخ‌سازی بانوان با کسب عنوان نایب قهرمانی/ ضعیف‌ترین نتیجه تکواندو مردان در ۱۹ سال اخیر + تصاویر

در پایان رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا، تیم ملی بانوان کشورمان با کسب شش مدال رنگارنگ توانست برای نخستین مرتبه بر سکوی نایب قهرمانی قاره کهن بایستد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روز پایانی از بیست‌وچهارمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا 2021 امروز (جمعه- 28 خردادماه) پیگیری شد و با کسب یک مدال نقره پرونده حضور نمایندگان کشورمان در این مسابقات بسته شد.

در رقابت‌های بانوان و در وزن 67- کیلوگرم، ملیکا میرحسینی در گام نخست با نتیجه 21 بر یک از سد لیلا دلو از فیلیپین گذشت و در ادامه در مرحله نیمه نهایی با برتری 16 بر 5 مقابل مرام فتناسی از قطر به دیدار نهایی رسید.

میرحسینی در دیدار نهایی به مصاف جولیانا الصادق قهرمان بازی‌های آسیایی و نایب قهرمانی آسیا از اردن رفت و با نتیجه 16 بر 4 مغلوب حریف خود شد و به مدال نقره رسید.

در رقابت‌های بخش مردان، سروش احمدی نایب قهرمان تکواندو جهان پس از استراحت در دور نخست رقابت‌های وزن  63- کیلوگرم، در مرحله یک چهارم با نتیجه 15 بر 11 مغلوب چینزورینگ داشداوا از مغولستان شد و در تداوم روند ضعیف خود پس از حذف از تورنمنت بلغارستان، در این مسابقات نیز حذف شد.

مهران برخورداری دیگر نماینده کشورمان در رقابت‌های وزن 80- کیلوگرم، پس از برتری 17 بر 4 مقابل رحیم ادیلخانوف از قزاقستان، با نتیجه 20 بر 13 در مرحله یک چهارم نهایی مغلوب نیکیتا رافالوئیچ دارنده دو مدال نقره جهان و مدال طلای بازی‌های آسیایی از ازبکستان شد و از دور مسابقات کنار رفت.

همچنین در رقابت‌های امروز، قرار بود سینا بهرامی و یلدا ولی‌نژاد که از طریق مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی سهمیه حضور در قهرمانی آسیا را کسب کرده بودند، در اوزان 63- کیلوگرم مردان و 67- کیلوگرم دختران به روی شیاپ‌چانگ بروند، اما از حضور در مسابقات انصراف دادند.

با پایان کار نمایندگان کشورمان، تیم ملی مردان با کسب یک مدال طلا (سجاد مردانی)، یک مدال نقره (امیرمحمد بخشی) و یک مدال برنز (آرمین هادی‌پور) و ارائه عملکردی ضعیف به کار خود پایان داد و بر سکوی سومی ایستاد.

تکواندو , تیم ملی تکواندو بانوان , تکواندو ایران ,

در بخش بانوان نیز تیم کشورمان موفق به کسب یک مدال طلا (نگار اسماعیلی)، یک مدال نقره (ملیکا میرحسینی) و چهار مدال برنز (غزل سلطانی، ناهید کیانی، پریسا جوادی و زهرا پور اسماعیل) شد.

در این مسابقات تکواندو ایران یک مدال نقره (حسین لطفی) و سه مدال برنز (مهدی جلالی، زینب اسماعیلی و فرشته خزایی) دیگر نیز کسب کرد، اما با توجه به اینکه این نفرات سهمیه حضور در قهرمانی آسیا را از طریق جام ریاست فدراسیون جهانی کسب کرده بودند، مدال‌های آنها در جدول توزیع مدال‌ها محاسبه نخواهد شد.

در پایان این دوره رقابت‌ها، تیم ملی تکواندو بانوان کشورمان که تاکنون موفق به کسب سکو در رقابت‌های قهرمانی آسیا نشده بود، در این دوره تاریخ‌سازی کرد و با یک مدال طلا، یک نقره، چهار برنز و 265 امتیاز عنوان نایب قهرمانی قاره کهن را به خود اختصاص داد.

هوگوپوشان کره جنوبی با سه مدال طلا، دو نقره، یک برنز و 502 امتیاز قهرمان شدند، ویتنام با یک مدال طلا، یک نقره و 178 امتیاز عنوان سومی را کسب کرد و اردن با یک مدال طلا و 128 امتیاز در رده چهارم قرار گرفت.

مهرو کمرانی سرمربی تیم ملی بانوان نیز عنوان بهترین مربی را به خود اختصاص داد.

تکواندو , تیم ملی تکواندو بانوان , تکواندو ایران ,

در بخش مردان کره جنوبی با دو مدال طلا، دو نقره، یک برنز و 381 امتیاز قهرمان شد، ازبکستان با یک مدال طلا، چهار برنز و 239 امتیاز عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد و اردن با یک مدال طلا، یک نقره، یک برنز و 207 امتیاز در رده چهارم قرار گرفت. این در حالی است که تیم ملی تکواندو مردان ایران در 9 دوره قبلی مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب چهار عنوان قهرمانی و پنج عنوان نایب قهرمانی شده بود و در این دوره ضعیف‌ترین نتیجه 19 سال اخیر خود را کسب کرد.

بیست‌وچهارمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا 2021  با حضور 189 تکواندوکار از 21 کشور  از روز چهارشنبه 26 خرداد ماه در بیروت آغاز شد و امروز به پایان رسید.

انتهای پیام/

نظر شما