شناسهٔ خبر: 4784679 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

«رد پایی بر آسمان» دیده شد

نخستین جلد از کتاب «رد پایی بر آسمان» که به خاطرات «عبد‌الوهاب ناظمیان» از رزمندگان سمنانی دوران دفاع مقدس می‌پردازد، منتشر شد.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) «رد پایی بر آسمان» عنوان مجموعه کتاب‌هایی است که به خاطرات رزمندگان دفاع مقدس در استان سمنان می‌پردازد. نخستین کتاب از این مجموعه، به خاطرات «عبد‌الوهاب ناظمیان» پرداخته است.
 
این اثر که به قلم مرتضی حاجیان نژاد تصحیح و بازنویسی شده است، در 11 فصل به مرور خاطرات ناظمیان از دوران کودکی، سال‌های تحصیل، فعالیت‌های پیش از انقلاب اسلامی و حضورش در عملیات‌هایی چون آزادسازی خرمشهر، عملیات محرم، عملیات والفجر 8 ، کربلای 1 و ماجرای حج سال 1366 می‌پردازد.
 
با توجه به این که نخستین جلد از «رد پایی بر آسمان» در قالب خاطره‌نویسی نوشته شده است، نگارنده زیرنویس‌های به جا و دقیقی را برای مطالب عنوان شده در نظر گرفته و مواردی چون تاریخ شروع و پایان هر عملیات، نام و دلیل شهادت هر رزمنده شهید شده، نام رجال اثرگذار سیاسی، نظامی و اقتصادی دوران جنگ تحمیلی را هم شرح داده است.
 
در صفحه 89 جلد نخست کتاب «رد پایی بر آسمان» می‌خوانیم: «با عبور از منطقه باتلاقی، به زمین‌های هموار و خاکی رسیدیم. خمپاره و توپ‌هایی که در منطقه باتلاقی فرود می‌‌آمد، از نظر برخورد تراکش خطرات کمتری برایمان داشت. زمانی که مناطق باتلاقی را پشت سر گذاشتیم، صدای ترکش خمپاره‌ها که از کنار ما عبور می‌کرد به راحتی قابل شنیدن بود. خود را به خاکریزی رساندیم. از این فاصله به راحتی حرکت نیرو‌های دشمن قابل مشاهده بود...»

این کتاب با تصاویری از عبد‌الوهاب ناظمیان در صحنه نبرد و به همراه هم‌رزمانش پایان یافته است.

«رد پایی بر آسمان» را انتشارات سوره مهر، با همکاری حوزه هنری استان سمنان، شمارگان هزار نسخه، در 178 صفحه و قطع رقعی با بهای 8500 تومان روانه بازار نشر کرده است.

نظر شما