شناسهٔ خبر: 47845371 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ظهور و بروز اراده ملی؛

حضور اعضای هلال احمر تهران در شعب اخذ رای

تهران - ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران از مشارکت این جمعیت برای نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی در اجرای انتخابات با حضور یکهزار و ۳۰۰ نفر از اعضای جوان هلال احمر حامی سلامت شهروندان در شعب اخذ رای استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

شاهین فتحی، روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: براساس درخواست وزارت کشور، وظیفه حفظ و نظارت بر اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی در شعب اخذ رأی انتخابات ریاست جمهوری به جمعیت هلال احمر واگذار شده است.

وی گفت: برهمین اساس و وظیفه محول شده ، جمعیت هلال احمر استان تهران بیش از ۱۳۰۰ نفر از اعضای جوان حامی سلامت شهروندان را در قالب ترکیب دو نفره در شعب پیشنهاد شده ستاد  انتخابات کشور ، مستقر کرده است.

فتحی  در خصوص حضور جوانان داوطلب هلال احمر پای صندوق های اخذ رأی اظهار کرد : طبق برنامه ریزی ها ، جوانان هلال احمر باید در مدت رأی گیری در شعب اخذ رأی استان تهران حاضر باشند .

وی یادآوری کرد: در طرح « حامیان سلامت » در هر شعبه اخذ رأی حداقل دو نفر از جوانان عضو جمعیت هلال احمر حضور دارند.

وی با بیان اینکه این طرح کشوری است، افزود : در این طرح ، جوانان داوطلب هلال احمر با ارائه توصیه های بهداشتی به رأی دهندگان و نظارت بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ، به رای دهندگان ارائه خدمات می کنند.

براساس گزارش های دریافتی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران از شعب اخذ رای و چگونگی انجام طرح حامیان سلامت بازدید کرد.

با شروع رای گیری انتخابات امروز رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور نیز برای بازدید از اجرای طرح حامیان سلامت و همچنین انداختن رأی خود به صندوق اخذ رأی در حسینیه ارشاد حضور یافت.

کریم همتی پس از بازدید در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه اعضای جوان هلال احمر در قالب طرح حامیان سلامت مردم را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دعوت می‌کنند، گفت که این طرح به درخواست وزارت کشور اجرا شده و در هر شعبه‌ای که فرماندار آن شهر درخواست کند، نیروهای هلال احمر برای اجرای آن مستقر خواهند شد.

به گزارش ایرنا، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ( ۶ حوزه انتخابیه تهران، تفرش، کبودرآهنگ، گچساران، آستانه اشرفیه و میانه) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری (۴ حوزه تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران) امروز -جمعه ۲۸ خرداد- برگزار می‌شود.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور شمار افراد واجد شرایط در این انتخابات ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر است که از این تعداد، یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی هستند.

زمان آغاز فرایند انتخابات از ساعت ۷ صبح جمعه آغاز شده است و تا ساعت ۲۴ ادامه خواهد داشت و امکان تمدید ساعت اخذ رای تا ساعت ۲ بامداد شنبه وجود دارد.

نظر شما