شناسهٔ خبر: 47844800 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ظهور و بروز اراده ملی؛

زنجانی‌ها درصدد تکرار و خلق حماسه‌ای دیگر

زنجان - ایرنا - زنجانی‌ها امروز ۲۸ خرداد در حالی به پای صندوق های رای رفتند که با مشارکت خود در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا همانند دیگر هموطنان و دوره های قبل که کارنامه درخشانی را ثبت کرده بودند، در صدد خلق حماسه ای ماندگار و بی بدیل هستند.

صاحب‌خبر -

 به گواه تاریخ مردم این استان نیز به لحاظ میزان مشارکت انتخاباتی در ادوار مختلف همواره پیشتاز بودند که امروز نیز برای انتخاب نامزدهای ششمین دوره شورای شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درصدد خلق حماسه ای دیگر هستند تا این مهم را بار دیگر به ثبت برسانند و در واقع همراهی خود را را با آرمان های مقدس انقلاب اسلامی نشان دهند.

بر این اساس از مدتها پیش دست اندرکاران امر در سطح کشور تمامی همت خود را برای برگزاری این رخداد مهم به کار بستند که همین مساله در استان زنجان نمود داشت و در واقع همه امکانات برای برگزاری یک همه پرسی گسترده و پرشور سیاسی اجتماعی آماده شده است.

با آغاز رسمی فعالیت شعبات اخذ رای از سراعت هفت امروز نیز برخی شهروندان زنجانی با حضور در شعبات تعیین شده، رای خود را به صندوق ها انداختند تا جزو اولین نفراتی باشند که در حماسه سیاسی ۲۸ خرداد مشارکت کرده و دین خود را ادا می کنند.

رحیم محمدی ۵۲ ساله پس از انداختن رای خود به صندوق در یکی شعبات رای گیری که در حال ترک محل است، در خصوص علت مشارکت خود گفت: در ساعات اولیه رای گیری و با تمامی مشکلات موجود برای اعتلای نظام اسلامی در این انتخابات سرنوشت ساز شرکت کرده ام.

وی اظهار داشت: امروز کشورمان در مقطع حساسی قرار دارد و همه وظیفه داریم برای پاسداشت خون شهدا و دفاع از ایران اسلامی و سربلند در این صحنه مهم حضور و مشارکت فعالانه ای داشته باشیم.

زهرا اسلامی ۲۶ ساله نیز که به همراه پدر خود به این شعبه رای آمده بود، نیز در این خصوص ادامه داد: تک تک ایرانیان با شرکت در این رخداد مهم می توانند سهم بسزایی در اقتدار و بالندگی کشورشان داشته باشند و با نگاهی به تاریخ این مهم ملموس است.

وی خاطرنشان کرد: مردم کشورمان همواره در شرایط خاص و سرنوشت ساز کشور به میدان آمده اند که این بار نیز با مشارکت فعالانه خود برگ زرین دیگری را ثبت خواهند کرد و پاسخی محکم به یاوه گویی های دشمنان خواهند داد.

 ۲۷ هزار نفر در امر برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ زنجان  مشارکت می‌کنند

 استاندار زنجان در این خصوص گفت: طبق برنامه ریزی انجام گرفته و با توجه به شرایط کرونایی ۲۷ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در اجرا، نظارت، حفاظت، بازرسی و پشتیبانی انتخابات ایفای نقش می‌کنند و در انتخابات پیش رو تعداد شعبات اخذ رای نیز در استان نسبت به انتخابات گذشته افزایش ۱۵ درصدی دارد.

فتح الله حقیقی با بیان اینکه انتخابات ۲۸ خرداد امسال در این استان مطابق با پروتکلهای بهداشتی در حال برگزاری است، افزود: عموم مردم این اطمینان را داشته باشند که انتخابات پیش رو با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد و هیچ مشکلی به لحاظ امنیتی و بهداشتی در اجرای این رخداد مهم وجود ندارد.

وی با بیان اینکه جشن انتخابات ۱۴۰۰ نزدیک است، اضافه کرد: اجرای ارکان انتخابات اهمیت زیادی دارد که با مشارکت مردم محقق می شود و تمامی ابعاد آن از سوی دست اندرکاران امر نیز مورد توجه قرار گرفته و در این میان هیچ فردی از جایگاه اداری حق ندارد له یا علیه فردی موضع بگیرد که در صورت بروز چنین مساله ای برخورد می شود.  

 این مسول  ادامه داد: امام راحل تکیه اش بر اتحاد و وحدت و تقویت مقوم های اتحاد بود و از همه بضاعتشان در دوران حیات خود  استفاده کردند تا خدشه ای بر این اصل وارد نشود که در این ۴۲ سال هم هر جا که ارتقای اتحاد انجام گرفته است، منجر به یک جشن بزرگ شده چون منافع و مصالح ملی ما ارتقا پیدا کرده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه انقلاب اسلامی متعلق به همه است، گفت: بنابراین همه ما در مقابل این انقلاب و خون شهدا مسوول هستیم و باید احساس وظیفه کنیم.

حقیقی  افزود:  منافع و مصالح ملی ارجح بر منافع و مصالح شخص، گروه و جناح است، بنابراین در این انتخابات، هیچ کسی در انتخابات نباید تماشاچی باشد، به ویژه در این زمینه انتظار از نخبگان بیشتر است.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم استان زنجان در انتخابات همواره بالاتر از میانگین کشور بوده است، اظهار داشت: در انتخابات پیش رو نیز شاهد ارتقای مشارکت خواهیم بود.

یک هزارو ۶۳ شعبه اخذ رای در استان زنجان پیش بینی شده است

 مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان  نیر ادامه  داد:  طبق برنامه ریزی ها یک هزارو ۶۳ شعبه اخذ رای میزبان اجرای قانون انتخابات در این استان خواهد بود که این تعداد نسبت به انتخابات گذشته که ۹۲۶ شعبه بود، افزایش حدود ۱۵ درصدی دارد.

سعید صفری افزود: با توجه به شرایط کرونایی برای برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد سعی شده است تا شمار شعب اخذ رای در مکان‌های پرتراکم رای‌گیری که در سال ۹۶ رصد شده است، افزایش داشته باشد.

وی اظهار داشت: به طور متوسط ۲۵ هزار نفر به صورت مستقیم در اجرا، نظارت، حفاظت، بازرسی و پشتیبانی انتخابات ایفای نقش می کنند.

صفری اضافه کرد: بر این اساس صفر تا ۱۰۰ برگزاری انتخابات در این استان برای عوامل اجرایی، نظارت، محافظان شعبه، نمایندگان نامزدها و رای دهندهان با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان و فرمانداران برنامه ریزی شده است.

به گفته این مسوول، برنامه‌ریزی‌های لازم برای قبل، حین و تا پایان شمارش آرا انجام و طبق برنامه فرآیند انتخابات اجرا خواهد شد.

صفری با اشاره به افزایش اقلام مورد نیاز انتخابات، حذف استامپ و خط کشی نقاط پر رفت و آمد برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماع تاکید کرد:  تمامی نکات و موارد لازم، به فرمانداران و بخشداران ابلاغ شده است.

۸۲۰ هزار نفر در استان زنجان واجد شرایط شرکت در انتخابات  هستند

 مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان  ادامه داد: طبق آمارها ۸۲۰ هزار نفر در استان زنجان واجد شرایط شرکت در انتخابات بوده و از این تعداد حدود ۱۹ هزار نفر رای اولی هستند که امیدواریم همانند دوره های قبل حماسه ای دیگر را رقم بزنند.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات سالم، امن و پرشور در استان پیش بینی شده است، افزود: انتخابات شورای شهر زنجان به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

این مسوول ادامه داد: با توجه به شرایط کرونایی حاکم اقلام مورد نیاز بهداشتی از قبیل ماسک، الکل و دستکش لاتکس در اختیار شعبات قرار داده شده و نکته مهم اینکه خودکارهای مورد نیاز چند برابر برای استفاده مراجعه کنندگان توزیع شده که این کار مبتنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی خواهد بود.

وی با تاکید بر برگزاری انتخابات الکترونیکی شورای شهر زنجان گفت: از شهروندان زنجانی تقاضا می شود هنگام رای دادن شناسنامه و کارت ملی به همراه داشته باشند و از طرفی مراجعه کنندگان برای کاهش ازدحام جمعیت کد داوطلبان شورای شهر را در برگه جداگانه از قبل نوشته و سپس به شعبه مد نظر مراجعه کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان زنجان ادامه داد:از سوی وزارت کشور و برای سهولت د رامر رای گیری سامانه انتخاب ایران به نشانی :https://entekhabiran.moi.ir را در اختیار عموم قرار داده که  افراد با امکانات ارائه شده می تواند نزدیک ترین و خلوت ترین شعبه اخذ رای را بیشنهاد دهد.

مشارکت در انتخابات مظهر اقتدار، قدرت، صلابت، مردم سالاری است 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان  نیر گفت:مشارکت در انتخابات مظهر اقتدار، قدرت، صلابت، مردم سالاری، تحرک و پویایی برای نظام است، افزود: انتخابات فرصتی برای اتحاد، انسجام، همبستگی و تضمین آینده کشور است.  

وی اظهار داشت: تحقق مشارکت حداکثری فرصت های جدیدی را برای نظام فراهم می کند و همه تلاش بر این است که چهار رکن مهم انتخابات یعنی سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت محقق شود.

 این مسوول ادامه داد: رویکرد ما  در  ستاد  انتخابات استان، تحقق قانونمداری، بی‌طرفی و امانت‌داری است که با تأسی از نگاه رهبر معظم انقلاب، رأی مردم را حق الناس می دانیم.  

مرادی نافچی تصرح کرد:  مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو می تواند به انسجام، وحدت، امید،  آرامش و در کلیت تقویت و انسجام نظام جمهوری اسلامی و ایران اسلامی منجر شود.

مرادی با بیان اینکه انتخابات فرصتی است که نگاه و نظر هر شهروند ایران اسلامی در مجلس شورای اسلامی نمود و نماد پیدا کند، افزود: برگزاری قانونی، بی طرفانه،  سالم و با مشارکت حداکثری بخشی از رویکردهای مهم در روند انتخابات است.

وی مشارکت، امنیت،  سلامت و رقابت را چهار رکن انتخابات برشمرد و خاطر نشان کرد: بسترسازی برای تحقق این ارکان مورد نظر و توجه ستاد انتخابات کشور و استان بوده و در انتخابات پیش رو قانون فصل الخطاب همه دست اندرکاران است.

یک هزارو ۶۳ شعبه آرای مردم استان زنجان را جمع آوری خواهند کرد.۸۲۰ هزار نفر در این استان واجد شرایط شرکت در انتخابات و از این تعداد حدود ۱۹ هزار نفر رای اولی هستند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهری، روستایی و عشایری همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز جمعه ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ آغاز شده است.

نظر شما