شناسهٔ خبر: 47844769 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پانزده سندیکای آمریکایی، تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را محکوم کردند

مریم مینایی

تعدادی از انجمن‌ها و سندیکاهای آموزگاران، دانشگاهیان و کارگران آمریکا شاهد تحرکات بی‌سابقه‌ای در محکومیت تجاوزات نظامیان صهیونیست علیه ملت فلسطین است. 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، ۱۵ انجمن و سندیکای آموزگاران و دانشگاهیان و کارگران آمریکایی با صدور بیانیه‌ای "اسرائیل" را «رژیم نژاد پرست» خواندند.

سندیکای کارگران ایالت ورمونت طی بیانیه‌ای پاکسازی نژادی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان ساکن محله شیخ جراح و شهرک سلوان در قدس و تعرضات روزمره اشغالگران صهیونیست به مسجد مبارک الاقصی و حمله اخیر ارتش رژیم صهیونیستی به باریکه غزه را محکوم کرد.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است که ملت فلسطین از ۷۳ سال پیش در معرض سیاست‌های پاکسازی نژادپرستانه رژیم استعمارگر صهیونیستی قرار گرفته است، این پاکسازی نژادی از بدو اشغال سرزمین فلسطین در سال ۱۹۴۸ و آوارگی ۷۳۰ هزار فلسطینی کلید خورد. 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در این بیانیه آمده است که این تجاوزات نتیجه حمایت‌های مالی آمریکا و همچنین نتیجه حمایت‌های سیاسی دولت‌های آمریکایی است.

در این بیانیه همچنین آمده است، هیأت مدیره سندیکای ورمونت که ۳۰ هزار عضو دارد به اتفاق آرا این بیانیه را به امضا رساندند، بیانیه‌ای که تجاوز اخیر دشمن صهیونیستی علیه باریکه غزه را محکوم می‌کند. 

بیانیه مذکور تمامی سندیکاهای آمریکایی و جهانی و بین‌المللی را به همبستگی با ملت فلسطین و تحریم رژیم صهیونیستی و خارج کردن سرمایه‌های خود از سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ فراخوانده است.

از سوی دیگر، اعضای سندیکای معلمان ایالت واشنگتن به مرکزیت سیاتل نیز به اتفاق آراء با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند، رژیم نژاد پرست و استعمارگر صهیونیستی از زمان شکل گیری‌اش تاکنون و تبعید و آواره کردن فلسطینیان از خانه و کاشانه‌شان نزدیک ۱۴۷ میلیارد دلار از آمریکا کمک مالی دریافت کرده است. 

در این بیانیه آمده است که رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر غزه بیش از ۲۰۰ فلسطینی از جمله ۶۰ کودک را به شهادت رساند و بیش از ۱۳۰۰ تن دیگر را مجروح و ۴۰ هزار تن دیگر را آواره کرد.

انتهای پیام

نظر شما