شناسهٔ خبر: 47844716 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ظهور و بروز اراده ملی؛

مسوولان شهرستان دماوند: حضور در انتخابات تضمین کننده اقتدار کشور است

تهران – ایرنا - مدیران و مسئولان شهرستان دماوند با حضور در پای صندوق های رای، بر نقش مردم در تعیین سرنوشت خویش تاکید کرده و معتقدند که حضور پرشور مردم در انتخابات، تضمین کننده اقتدار کشور است.

صاحب‌خبر -

یه گزارش ایرنا، ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ روز بزرگ و سرنوشت سازی برای ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی است و مردم فهیم دماوند نیز با حضور یکپارچه خود همچون دیگر شهرها و روستاهای این مرز و بوم حماسه ای را خلق کردند که برگ زرین دیگری بر تارک تاریخ این کشور شد.

مدیران و مسئولان شهرستان دماوند همگام با دیگر اقشار مختلف مردم با حضور در پای صندوق های اخذ رای علاوه بر اجرای وظایف و تکالیف خویش با رای دادن به نامزد مورد نظر، سهم خود را در این حماسه عظیم به نمایش گذاشتند.

حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه دماوند بعد از انداختن رای خود به صندوق به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروز جشن بزرگ انتخابات را برگزار می کنیم؛ جشنی که گفتمان اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور با حضور مردم در پای صندوق های رای و شرکت در انتخابات تغییر و محقق می شود.

وی با بیان اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی مردم هستند که سرنوشت خود را تعیین می کنند و با انتخاب خود آینده خویش را تضمین کنند، بیان داشت: امروز روز امام زمان(عج) و امام حسین(ع) است و رای ما رای به امام حسین(ع) و امام زمان(عج) است چراکه ایران کشوری اهل بیتی است و زمانی که پایه های سیاسی و اقتدار کشور به واسطه انتخابات تقویت شود، قطعا به اسلام و اهل بیت رای داده ایم.

امام جمعه دماوند خاطرنشان کرد: ملت ایران امروز با حضور خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی و اهل بیت رای دهند و بدانند که ارزش و اهمیت رای یک روستایی، یک انسان شهری، یک مسئول، شخص رئیس جمهور و رهبر معظم انقلاب به یک اندازه بوده و تک تک رای ها موثر است.

حجت الاسلام فتاح دماوندی ضمن دعوت به مردم برای حضور در پای صندوق های رای و شرکت در این حماسه بزرگ سیاسی، گفت: با شور و نیت خالص و برای رضای خدا در این انتخابات شرکت کنید و با شرکت خود امید دشمنان را ناامید و برگ زرینی در دفتر افتخارات ملت ایران رقم بزنید.

همچنین حجت الاسلام سید احمد میر شریفی امام جمعه آبسرد و حومه و حجت الاسلام سیدمحمد حسینی امام جمعه رودهن نیز با حضور در یکی از شعب انتخابات رای خود را به صندوق انداخت و ضمن تشکر از مسئولان و دستگاه‌های برگزار کننده انتخابات از همه ملت فهیم و انقلابی ایران به ویژه مردم منطقه دعوت کردند تا در ۲۸ خردادماه با رای به فرد اصلح در نمایش اقتدار و شکوه ایران اسلامی شرکت کنند.

مسوولان شهرستان دماوند: حضور در انتخابات تضمین کننده اقتدار کشور است

مردم دماوند فرایند حضور در پای صندوق را به ساعات پایانی موکول نکنند

مهدی حیدری، فرماندار و رئیس هیئت اجرایی انتخابات شهرستان دماوند نیز امروز با حضور در یکی از شعب اخذ رای‌گیری انتخابات ۱۴۰۰، رای خود را به صندوق انداخت.

وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه امروز روز تاریخ سازی برای کشور است، اظهار داشت: خداوند را شاکریم که مردم همچون گذشته با حضور بموقع خود در ساعات و لحظات اولیه، در شعبات اخذ رای حضور یافتند و با انتخاب فرد اصلح، به استقبال تغییرات جدی در سیاستگذاری های آینده کشور پیش رفتند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قدردان حضور پرشور مردم همیشه در صحنه هستیم و این اتفاق بزرگ قابل ستایش است، بیان داشت: تقاضای ما از مردم شریف دماوند این است که با حضور در پای صندوق‌های رای، این فرایند را به  ساعات پایانی موکول نکنند.

حیدری با اشاره به اینکه با توجه به تدابیر اندیشیده شده، اقدامات لازم در خصوص برگزاری انتخابات سالم در شهرستان دماوند انجام شده است، تصریح کرد:

با توجه به شیوع ویروس کرونا در این دوره از برگزاری انتخابات، با هدف تامین پروتکل‌های بهداشتی اقدامات لازم در خصوص افزایش و جابجایی برخی شعب در شهرستان صورت گرفت.

وی با بیان اینکه شهرستان دماوند در این دوره ۱۵۴۰نفر رای اولی داشته و ۳۵۰۰ نفر در پای صندوق های رای مشارکت می کنند، بیان داشت: تعداد ۱۴۸شعبه به تفکیک ۸۱ شعبه شهری و ۶۷ شعبه روستایی آماده اخذ رای در شهرستان دماوند است.

برخورد با متخلفان خرید و فروش رای در شهرستان دماوند

محمدتقی تقی‌زاده، دادستان شهرستان دماوند با حضور در شعبه اخذ رای به خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه تخلفات قابل توجهی را در منطقه شاهد نبودیم؛ در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز مواردی که قانونگذار پیش بینی نموده است، شاهد نبودیم.

وی با بیان اینکه بازدیدهای لازم از شعبات اخذ رای صورت گرفته است و نظم در شعبات حاکم است، گفت: از مردم می خواهیم حضور خود را به ساعات پایانی موکول نکنند تا شاهد انتخاباتی سالم، پرشور و صحیح در شهرستان دماوند باشیم.

اختصاص ۴۵ مرکز آموزشی برای شعب اخذ رای

مهرداد پورفتحی، رئیس اداره آموزش و پرورش دماوند نیز ضمن حضور در پای صندوق های اخذ رای به ایرنا اظهار داشت: انتخابات ۲۸خردادماه برگ زرینی از تلاش های مردم در تاریخ کشور است که امروز به ثبت خواهد رسید و جامعه فرهنگیان و رای اولی ها نیز دراین حضور پرشور خلق حماسه می کنند.

وی ادامه داد: امسال حدود ۸۰۰ دانش آموز رای اولی، یک هزار همکار شاغل و یک هزار و ۲۰۰ همکار بازنشسته در شهرهای دماوند، آبسرد و کیلان هستند که امروز پای صندوق های رای حضور می یابند.

پورفتحی خاطرنشان کرد: این نهاد حدود ۴۵ مدرسه را در شهر و روستا به شعب اخذ رای با تمامی امکانات و تجهیزات اختصاص داده است و امید داریم رای گیری در شعبات بدون مشکل انجام شود و از همه فرهنگیان، رای اولی ها و اولیای آنان می خواهیم با حضور خود در پای صندوق های اخذ رای در این حمایش ملی شرکت کنند.

عباس صفری، شهردار دماوند نیز پس از انداختن رای خود به صندوق، با بیان اینکه مشارکت مردم در حماسه سیاسی ۲۸خرداد ماه، نشانه اقتدار ایران اسلامی است، خاطرنشان کرد: از شهروندان می خواهیم که حضور خود در پای صندوق های اخذ رای را به ساعات پایانی موکول نکنند و همچون همیشه با حضور حماسی خود موجب اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی و توسعه و آبادانی شهر و روستای خود باشند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی (۶ حوزه انتخابیه تهران، تفرش، کبودرآهنگ، گچساران، آستانه اشرفیه و میانه) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری (چهار حوزه تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران) امروز -جمعه ۲۸ خرداد- در حال برگزاری است.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور شمار افراد واجد شرایط در این انتخابات ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر است که از این تعداد، یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی هستند.

زمان آغاز فرایند انتخابات از ساعت ۷ صبح جمعه آغاز می‌شود و تا ساعت ۲۴ ادامه خواهد داشت و امکان تمدید ساعت اخذ رای تا ساعت ۲ بامداد شنبه وجود دارد.

 ۹ میلیون و ۸۱۵ هزار و ۷۷ نفر واجد شرایط رای دادن در استان تهران هستند که از این تعداد واجد شرایط، ۱۹۰ هزار و ۹۷۹ نفر رای اولی هستند. ۶ هزار و ۸۴۶ شعبه اخذ رای برای استان تهران در نظر گرفته شده که از این تعداد ۴۲۵ شعبه آن سیار است.

شهرستان دماوند دارای پنج شهر دماوند، رودهن، آبعلی، کیلان و آبسرد بوده و از دو بخش مرکزی و رودهن تشکیل شده است که بخش مرکزی ۴۵ روستا و بخش رودهن ۱۱ روستا دارد.

نظر شما