شناسهٔ خبر: 47844613 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

روسیه علیه اوکراین به شورای امنیت شکایت کرد

روسیه بخاطر اقدامات ارتش اوکراین علیه شبه نظامیان جمهوری خودخوانده لوگانسک و خرابکاری در این منطقه به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین|در نامه روسیه به شورای امنیت خواستار رسیدگی به حمله اخیر نیروهای اوکراینی به شبه نظامیان منطقه لوگانسک در شرق اوکراین شده است.

 

به گزارش ایرنا، روسیه از اعضای شورای امنیت خواسته است تا این حمله نیروهای اوکراینی به مقر شبه نظامیان منطقه خودخوانده لوگانسک که نقض آتش بس بین دو طرف برقرار شده ازروز 22 ماه آوریل سال 2020 است، محکوم شود.

 

در نامه روسیه به شورای امنیت از اقدامات سرکوبگرانه کی یف علیه شهروندان این کشور ابراز نگرانی شده است.  

 

روسیه با اشاره به اینکه حمله به شبه نظامیان لوگانسک پنج کشته برجای گذاشت خاطرنشان کرد که این اقدام بلافاصله پس از گفت و گوی تلفنی ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین با جو بایدن همتای آمریکایی وی صورت گرفت.

 

در نامه روسیه به شورای امنیت، از تشویق اوکراین از سوی غرب برای انجام اقدامات نظامی علیه مناطق لوگانسک و دونتسک ازجمله با تحویل تسلیحات ابراز نگرانی شده است.

 

به گزارش شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، بامداد امروز هم در مرکز شهر لوگانسک، خط لوله گاز منفجر شد که بر اثر آن آتش سوزی رخ داد و ماموران آتش نشانی توانستند ساعت شش و 30 دقیقه بامداد امروز آن را مهار کنند.

 

بر اساس گزارش رسانه های روسی، علت این انفجار خرابکار عوامل اوکراینی بوده است که بر اثر آن 20 ساختمان مسکونی در شهر لوگانسک پایتخت منطقه همنام در شرق اوکراین بدون گاز ماندند.

 

مناقشه در شرق اوکراین در دو استان روس نشین لوگانسک و دونتسک در سال 2014 با اعلام خودمختاری این مناطق از کی یف آغاز و بیش از 13 هزار کشته برجای گذاشت.  

نظر شما