شناسهٔ خبر: 47844570 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سفیر ایران در کویت: انتخابات زیباترین تصویر حاکمیت مردم است

تهران - ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت برگزاری انتخابات در ایران را زیباترین تصویر حاکمیت مردم توصیف کرد و گفت که انتخابات امروز ریاست جمهوری، آینده کشور را برای چهارسال آینده ترسیم خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، "محمد ایرانی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت در سخنان امروز خود همزمان با آغاز برگزاری سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران تصریح کرد: برگزاری انتخابات دموکراتیک ریاست جمهوری از مهمترین دستاوردهایی است که جمهوری اسلامی ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی به آن افتخار می کند و زیباترین تصویر از حاکمیت مردم را ارایه می کند و این همان اصلی است که امام خمینی (ره) پایه ریزی کردند.

سفیر ایران در کویت: انتخابات زیباترین تصویر حاکمیت مردم است

سفیر ایران افزود: برگزاری ۳۹ دوره انتخابات و همه پرسی در طول چهار دهه گذشته تاکید می کند که ملت منبع قدرت است و رای ملت رکن اساسی در کشور است.

ایرانی گفت: من اطمینان دارم که مشارکت گسترده مردمی به تسریع در لغو تحریم های کنونی علیه کشور و شکستن جنگ اقتصادی منجر خواهد شد.

سفیر ایران در کویت: انتخابات زیباترین تصویر حاکمیت مردم است

وی تصریح کرد: فرایند دموکراتیک امروز آینده کشور را برای چهار سال آینده ترسیم و در تقویت امنیت و ثبات منطقه سهیم خواهد بود.

سفیر ایران گفت: دولت تمام تلاش خود را به کار برد تا انتخابات در فضایی سالم و عادلانه برگزار شود و بر پایبندی کامل به التزامات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تاکید شد.

سفیر ایران در کویت: انتخابات زیباترین تصویر حاکمیت مردم است

وی خاطرنشان کرد: رای گیری در خارج از ایران در ۱۳۳ سفارت یا نمایندگی ایران با ۲۳۴ دفتر اخذ رای انجام می شود و شمار شرکت کنندگان در خارج از کشور حدود ۵ میلیون و سیصد هزار نفر برآورد می شود.

ایرانی گفت: امروز شاهد حضور ایرانیان در سفارت جمهوری اسلامی ایران در کویت و اشتیاق آنها برای رای دادن و مشارکت در این عروسی ملی با وجود گرد و غبار و گرمای شدید هوا هستید.

سفیر ایران در کویت: انتخابات زیباترین تصویر حاکمیت مردم است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پایان تصریح کرد: من به خاطر تسهیلات ارایه شده از جانب وزارت خارجه و مراجع مسئول در وزارت کشور، نیروهای امنیتی و وزارت بهداشت کویت جهت تلاش های خود به منظور برگزاری این مناسبت به بهترین شکل تشکر و قدردانی می کنم.

در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری بیش از ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار شامل ۲۹ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۳۸ نفر مرد و ۲۹ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۲۶۹ نفر زن واجد شرایط رای دادن هستند.

همچنین یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر از رای دهندگان، رای اولی واجد شرایط شامل ۷۰۶ هزار و ۹۸۸ نفر مرد و ۶۸۵ هزار و ۱۶۰ نفر زن هستند.

همزمان با انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور و دو انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه های انتخابیه برگزار می شود.

نظر شما