شناسهٔ خبر: 47844389 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

یک کارگردان تئاتر مطرح کرد؛

استقبال مردمی از نمایش «نفس کشیدن» باورنکردنی است

سپهر حیدری نژاد، کارگردان نمایش «نفس کشیدن» یکی از دلیل‌های انتخاب این متن را اوردن خنده بر لب‌های مردم عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

سپهر حیدری نژاد کارگردان نمایش«نفس کشیدن»، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره این نمایش گفت: موضوع این نمایش وصال دو آدم به یکدیگر است با روایت اتفاقاتی که قبلا برای آن دو به شکل موازی افتاده است. در واقع داستان اصلی، داستان آشنایی دو نفر با یکدیگر است. این نمایش نامه را سال ۹۵ نوشتم و دغدغه آن زمان من دغدغه روابط بین اشخاص بود نه صرفا دغدغه عاطفی. اینکه کجا ارتباط بین انسان‌ها می‌شکند و کجا این ارتباط به شکل ناقص برقرار می‌شود و به این موضوع نگاه فرمالیستی داشتم. در واقع اتفاق شخصی باعث نگارش این نمایشنامه شد.

وی درباره از هدف از اجرای این نمایش توضیح داد: باید بگوییم حدود ۱۸ سال است که با عناوین مختلف نظیر کارگردان، بازیگر و ... در حال کار کردن در حرفه تئاتر هستم. این یک سال و نیم دوری از تئاتر برایم سخت بود به خصوص اینکه همه می‌گفتند تئاتر در حال مرگ است. به همین دلیل تنها کاری که از دستم بر می‌اید کار کردن در حوزه تئاتر است. متن نمایش «نفس کشیدن» قبلا در جشنواره دانشگاهی اجرا رفته بود و امتحانش را پس داده بود. هم چنین به دلیل ترس زیادی که از کرونا دارم، تصمیم گرفتم این نمایش را اجرا کنم. جدا از اینکه این نمایش لبخند را به صورت مخاطبان می‌آورد.

حیدری نژاد

کارگردان نمایش «نفس کشیدن» درباره نحوه انتخاب بازیگر شرح داد: این کار دو بازیگر دارد و انتخاب بدین صورت بود که من و بهار رضی زاده با هم یک گروه هستیم و این سومین همکاری ما است. اگر بخواهم سراغ بازیگر بروم انتخابم به دلیل توانمند بودن وی قطعا رضی زاده است. خودم هم به دلیل علاقه به اجرا یکی از بازیگران این کار هستم.

حیدری نژاد درباره فرم صحنه این نمایش توضیح داد: سری قبلی طراحی صحنه نمایش را پوریا اخوان بر عهده داشت و طراحی صحنه و فرم اجرا مینی مال است که با شکست زوایا و یک سری چیز‌های دیگر جلو می‌رود. نور در صحنه حرف اول را می‌زند و دو صندلی وجود دارد که نشان از مینی مال بودن صحنه ما را دارد و همین کار را برای بازیگر سخت‌تر می‌کند.

وی در پایان افزود: هر اجرایی سختی‌های خود را دارد. ما در سالن خصوصی اجرا می‌رویم و باید هر شب تعدادی بلیط بفروشیم که ضرر ندهیم و این مسئله در سالن دولتی صادق نیست. خوشبختانه در این هشت شب ضرر ندادیم و مردم استقبال خوبی نشان دادند و این استقبال باورنکردنی حالم را خوب کرد.

«نفس کشیدن» به نویسندگی و کارگردانی سپهر حیدری نژاد و تهیه کنندگی مجید یارندی پور  از ۱۷ تا ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۰ ساعت ۲۰ هر شب روی صحنه پردیس تئاتر شهرزاد است. هم چنین این نمایش اثر برگزیده نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشجویی است.

انتهای پیام/

نظر شما