شناسهٔ خبر: 47844284 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خطیب جمعه کرمان: مشکلات اقتصادی امروز جامعه نتیجه عدم توجه به تأکیدات رهبری است

گروه استان‌ها - خطیب جمعه کرمان گفت: عدم اطاعت از ولی‌فقیه آسیب بزرگی به کشور می‌زند و مشکلات اقتصادی امروز جامعه نتیجه عدم توجه به تأکیدات رهبری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، حجت‌الاسلام علی توکلی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان با رعایت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: از حوادث زمانه باید یاد بگیریم که عیب در خود ما بوده است و باید خود را اصلاح کنیم.

وی با بیان اینکه هیچ گرگی گوشت گرگ دیگر را نمی‌خورد اما بعضی از آدم‌ها به هم‌نوع خود هم رحم نمی‌کنند افزود: در حوادث نباید تقصیر را گردن دیگران بیندازیم و باید سهم خود را در برابر مشکلات بپذیریم.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به اینکه گاهی اوقات مشکلات به‌وجود آمده ناشی از انتخاب نادرست است گفت: بعد از وقوع مشکل می‌گوییم "عجب زمانه‌ای شد" در حالی‌که خودمان انتخاب کردیم و این انتخاب می‌تواند در ازدواج ، انتخاب شغل و یا انتخاب سیاسی باشد.

وی با بیان اینکه ممکن است دیگران انتخاب کنند اما خشک و تر با هم می‌سوزد و در انتخابات باید تحقیق کرد و مشاوره گرفت ادامه داد: امام معصوم علیه السلام ما را به این نکته متوجه می‌کند که مردم در مشکلات خودتان را سهیم بدانید و تنها دیگران را مقصر نپندارید.

توکلی در خطبه دوم نماز جمعه امروز با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: کلید برطرف شدن آسیب‌ها و گشایش در امور رعایت تقوای الهی است.

وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در دنیا جایگاه واقعی خود را پیدا کرده و همه قبول دارند ایران در مسائل بین‌المللی صاحب نظر است افزود: عدم اطاعت از ولی‌فقیه آسیب بزرگی به کشور می‌زند و تجربه نشان داده هر جا ولایت را همراهی نکردیم آسیب زیادی دیدیم.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به اینکه امام علی (ع) می‌فرماید "هر که در زمان اطاعت از رهبرش خواب باشد با لگدهای دشمن بیدار می‌شود" گفت: امروز تأکید ولایت فقیه حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی است.

وی با بیان اینکه تأکید ولایت فقیه بر خودباوری و دور زدن تحریم‌ها است ادامه داد: ولی‌فقیه در شرایط امروز کشور تأکید بر دل نبستن به خارج از کشور و بیگانگان دارد و حمایت از تولید داخلی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است.

توکلی با اشاره به اینکه اگر گوش به فرمان ولی‌فقیه در حوزه اقتصادی بودیم امروز این مشکلات در کشور نبود تصریح کرد: رأی ندادن نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه فرصت را به کسانی می‌دهد که به نفع خودشان انتخاب کنند و معلوم نیست این انتخاب صحیح به نفع جامعه اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه مدیری انتخاب کنید که درد مردم را بفهمد و از مردم فاصله نگیرد گفت: کاهش مشارکت مردم یعنی افزایش فشار دشمن و تخریب امنیت کشور.

انتهای پیام/511/ی

 

نظر شما