شناسهٔ خبر: 47844174 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مهر گزارش می دهد؛

حضور حماسی ۱۶ هزار رای اولی خراسان جنوبی/ شور و حال اولین مشارکت

بیرجند- رای اولی های خراسان جنوبی با شور و نشاط خاصی برای حضور در انتخابات به میدان آمدند تا آینده ایران اسلامی را رقم بزنند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: امروز ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ مردم غیرتمند دیار کویر با حضور در پای صندوق‌های اخذ رأی لبیک جانانه‌ای به فرمایش‌های مقام معظم رهبری می‌دهند تا باری دیگر ولایت‌مداری خود را به اثبات برسانند.

قشرهای مختلف مردم با حضوری گسترده در پای صندوق‌های اخذ رأی شعور و درک بالای سیاسی خود را به نمایش گذاشته اند و بار دیگر تمام نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب خواهند کرد.

در بین شرکت کنندگان انتخابات اما چهره دختران و پسران نوجوانی دیده می‌شود که برای بار اول رأی می‌دهند و از همین روی برای شرکت در انتخابات شور و هیجان خاصی دارند.

با عشق به رهبرم آمده ام

مهدی محمدی یکی از جوانان رأی اولی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان داشت: رأی می‌دهم چون نمی‌خواهم سرنوشت کشورم را به دست بقیه بسپارم و با انتخابی درست به داشتن کشوری قوی و همدل کمک می‌کنم.

وی گفت: با عشق به رهبرم در انتخابات شرکت کردم و به نیابت از همه شهدا به ویژه حاج قاسم برای حفظ امنیت و سرنوشت کشورم رأی می‌دهم.

او گفت: من به عنوان یک جوان از حق انتخابی که برایم ایجاد شده به بهترین شکل استفاده می‌کنم.

حضور حماسی ۱۶ هزار رای اولی خراسان جنوبی/ شور و حال اولین مشارکت

فاطمه صدیق نیز که امسال برای اولین بار در سرنوشت کشورش سهیم شده است، گفت: شاید تفکر خیلی‌ها این باشد که رأی من تأثیری ندارد اما به عنوان یه جوان که برای اولین دفعه این حس زیبای مسئولیت را تجربه کردم مطئنم رأی تک تک ما سرنوشت کشورمان را به بهترین شکل رقم می‌زند.

وی با بیان اینکه امروز با افتخار برای سرنوشت کشورم در انتخابات شرکت می‌کنم، بیان داشت: انشالله با قدرت رأی می‌دهم و مطمئنم رأی من در سرنوشت کشورم بسیار تأثیرگذار است.

وی افزود: اگر رأی دادن تأثیری نداشت قطعاً از بیرون تاکید بر عدم مشارکت نمی‌کردند.

نقشه‌های شوم دشمن را نقش بر آب می‌کنیم

سجاد علی زاده نیز گفت: انتخابات و تعیین سرنوشت حق تمام افراد جامعه هست و من هم به عنوان یک ایرانی برای خنثی کردن نقشه دشمنان ایران تلاش می‌کنم.

وی با بیان اینکه انتخابات نشانی از اقتدار و غرور ملی است، رسیدن به سن تکلیف سیاسی خود را بسیار شیرین دانست.

وی افزود: عدم حضور در انتخابات راه حل منطقی نیست و نباید در این شرایط زمینه شادی دشمنان ایران را فراهم کنیم.

سمانه حسینی گفت: باید دشمنان این نظام و انقلاب بدانند که ما از هر طیف و سلیقه‌ای که باشیم همیشه حافظ انقلاب هستیم.

وی شرکت در انتخابات را موجب تداوم انقلاب و افزایش اقتدار ملی دانست و گفت: من از این مشارکت سیاسی احساس خرسندی و افتخار می‌کنم چرا که ما پیرو آرمانها و ارزشهای اصیل اسلام هستیم.

وی ادامه داد: بدون شک رأی من در تثبیت ارزشهای انقلاب و شکل گیری دولت مقتدر تأثیر گذار است.

حضور حماسی ۱۶ هزار رای اولی خراسان جنوبی/ شور و حال اولین مشارکت

مشارکت ۷ هزار و ۴۴۳ دانش آموز رأی اولی در انتخابات

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار مهر، با مهم برشمردن مشارکت دانش آموزان رأی اولی در انتخابات گفت: حضور رأی اولی‌ها در افزایش مشارکت، نشاط و شور فضای انتخاباتی مؤثر است.

واقعی بیان داشت: رأی اولی‌ها با معیارهای درست و انتخاب صحیح در تمدن سازی اسلامی و سرعت بخشیدن به چرخ توسعه استان و کشور بسیار تأثیرگذار هستند.

وی گفت: ۷ هزار و ۴۴۳ دانش آموز رأی اولی استان در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری امسال شرکت می‌کنند.

وی آرای مردم را زمینه ساز رشد، شکوفایی، اقتدار، عظمت و آبادانی ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف برشمرد و افزود: دانش آموزان رأی اولی با تک تک آرا خود گامی بلند و مؤثر در ایجاد تمدن نوین اسلامی و تحقق منویات مقام عظمای ولایت در گام دوم انقلاب بر می‌دارند.

واقعی شعارهایی چون نه به رأی و عدم حضور در انتخابات را توطئه خطرناک دشمنان برای دلسرد کردن مردم و تخریب حماسه چند میلیونی برشمرد و اظهار داشت: حضور پرشور مردم انقلابی به ویژه جوانان مؤمن و ولایتمداراستان در پای صندوق‌های أخذ رأی به دشمنان نشان خواهند داد که این مردم تا ابد پشت انقلاب و رهبری ایستاده اند.

حضور حماسی ۱۶ هزار رای اولی خراسان جنوبی/ شور و حال اولین مشارکت

۱۶ هزار رأی اولی در خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی هم بیان کرد: ۵۶۹ هزار و ۶۲۷ نفر در این استان واجد شرایط رأی دادن می‌باشند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۳۴۸ نفر رأی اولی هستند.

حمید ملانوری گفت: در تمامی دوره‌هایی که انتخابات برگزار شده، مشارکت مردم استان خراسان جنوبی از میانگین کشوری بیش از ۱۰ درصد حتی ۱۲ درصد بیشتر بوده است.

وی افزود: این نشان از حضور انقلابی و جدی مردم استان در صحنه‌های مختلف مشارکت است و در دوران انقلاب، دفاع مقدس، انتخابات و همه مجامع که نیاز به مشارکت بوده، مردم خراسان جنوبی مشارکت بسیار بالایی داشته‌اند و این از افتخارات استان است.

امروز هم خراسان جنوبی به اثبات رساند که غیور مردان و شیر زنانش در هیچ شرایطی از حمایت از انقلاب و ولایت فقیه دست بر نمی‌دارند و همواره در راستای اهداف نظام گام بر می‌دارند.

نظر شما