شناسهٔ خبر: 47844173 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ظهور و بروز اراده ملی؛

شعور انتخاباتی ایرانیان نقطه مقابل سیاست‌های استکباری است

اصفهان-ایرنا - نماینده ادوار مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: شعور انتخاباتی مردم ما، نشانه ولایت‌پذیری آنها و نقطه مقابل با سیاست‌های استکبار جهانی است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام احمد سالک روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در باره حضور مردم پای صندوق‌های رای اظهار داشت: حضور مردم در انتخابات حاکی از بصیرت، شور و شعور و ولایت پذیری است و این مساله برای ما ارزش بسیاری دارد.
وی افزود: مردم ما، هم کشور و هم ولایتشان را دوست دارند و ما باید با گفتمان انقلابی به آنان بگوییم که دشمن می‌کوشد نظام اسلامی را فروپاشی کند و اگر شما رأی بدهید، با سیاست‌های شیطانی استکبار جهانی مقابله کرده‌اید.
نماینده ادوار مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از صبح تاکنون شاهد حضور زیبا و حماسی مردم اصفهان در شعبه‌های اخذ رای پل خواجو، مسجد شیخ لطف‌الله و مسجد امام هستیم، تصریح کرد: مردم ما بطور دقیق فرمایش رهبری را عملیاتی کردند و پاسخ محکمی به فعالیت منافقان و بیگانگان در هفته گذشته علیه انقلاب نشان دادند.
وی ادامه داد: تاکنون مشارکت خوبی در فرایند رای دادن شهروندان اصفهانی رقم خورده است و این کار دشمن را مایوس و اقتدار و قوت ملت ایران را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایرنا، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری امروز جمعه ۲۸ خرداد در سراسر کشور در حال برگزاری‌ است.
شمار واجدان شرایط رای دادن در استان اصفهان در این انتخابات سه میلیون و ۶۳۴ هزار و ۱۱۴ نفر است که یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۵۲۶ نفر از این رقم مربوط به شهرستان اصفهان است.

۷۹ هزار و ۳۳۰ هزار نفر از این رقم رای اولی خواهند بود که ۳۳ هزار و ۶۴۷ نفرشان مربوط به شهرستان اصفهان هستند.

تعداد کل شُعبه‌های اخذ رای در استان اصفهان سه هزار و ۴۶۵ شُعبه است که از این تعداد سه هزار و ۱۰۵ شُعبه بصورت ثابت و ۲۶۰ شُعبه بصورت سیار فعالیت می‌کنند.

۲ هزار و ۴۵۶ شُعبه شهری و  یک هزار و ۱۱ شُعبه روستایی در استان اصفهان وجود دارد.

انتخابات شوراهای شهر از ۵۹۱ کُرسی اصلی برخوردار است که حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر برای کسب آنها رقابت می‌کنند.

در شوراهای روستای استان نیز سه هزار و ۱۲۴ کُرسی اصلی وجود دارد که پنج هزار و ۹۹۳ نفر در رقابت نهایی برای کسب آنها حضور دارند.  

استان اصفهان با ۲۴ شهرستان، ۱۱۱ شهر، ۵۲ بخش و ۱۳۲ دهستان، پنج میلیون و ۳۸۶ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما