شناسهٔ خبر: 47844064 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ظهور و بروز اراده ملی؛

دادستان زنجان: حضو پرشکوه مردم درانتخابات تغییر در سرنوشت کشورشان است

زنجان - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب زنجان گفت: امروز نتایج درخشانی که از مشارکت گسترده در انتخابات عاید مردم و مهین اسلامی خواهد بود، کاملا آشکار است و اولین ثمره این حضور پرشکوه تغییری است که در سرنوشت خود خواهند داد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام محسن کرمی روز جمعه در نشست با اصحاب رسانه در محل ستاد انتخابات استان با تبریک دهه کرامت ابراز امیدواری کرد که نتیجه و خروجی انتخابات ۲۸ خرداد اعتلای اسلام، عزت و شکوه ایران اسلامی باشد.

وی با اشاره به اینکه کشورمان بر اساس جمهوری اسلامی تعریف و تغییرات و تصمیم ها به اراده ملت واگذار شده است، ادامه داد: امروز هم روزی است که باید این تصمیم و تغییر به مرحله ظهور برسد، اولین برکت و خیرات آن برای مردم تعیین سرنوشت خودشان است. 

حجت الاسلام کرمی گفت: با انتخاب یک فرد به عنوان رییس جمهوری نتیجه انتخاب و نصب چند هزار مدیر در لایه های مختلف مشخص می شود که این مهم از جمله برکات آن محسوب می شود. 

وی با اشاره به برکت دیگر انتخابات برای کشور و نظام اسلامی اظهار داشت: با این انتخاب، کشورمان در جهان عزت و در راستای برنامه ریزی ها و اجرای اهداف، اقتدار بین المللی خواهد یافت.

دادستان عمومی و انقلاب زنجان ادامه داد: شرکت در انتخابات پاسداشت خون شهیدان و فداکاری های ایثارگران بوده و در واقع هر رای، تیری بر قلب دشمن و پرچمی برای اعتلای کشورمان است که امیدواریم امروز بهترین ثمره برای کشورمان رقم زده شود و هر انتخاب امروز از سوی مردم  منشاء خیر و برکت برای کشورمان باشد.

تخلفات انتخاباتی در زنجان به تعداد انگشتان ۲ دست نیست

وی در پاسخ به سوالات خبرنگاران نیز گفت: در تمامی ادوار مشکلات ساده جزئی در ارتباط با تبلیغات وجود داشته اما مشکلی که در روند انتخابات در استان اختلال ایجاد کند، نداشته ایم.

دادستان عمومی و انقلاب زنجان با بیان اینکه افرادی در راستای تخریب و تبلیغات سایر داوطلبان کارهای انجام داده اند و مواردی از این دست گزارش شده است، گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و حتی برخوردهای لازم نیز انجام گرفته است.

حجت الاسلام کرمی با بیان اینکه در فضای مجازی نیز چنین مواردی مشاهده شده است، تاکید کرد: تخلف عمده ای در بحث تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری و شوراها در استان نداشته ایم و بیشتر جزئی بوده است.

وی ادامه داد: در انتخابات امروز نیز در صورت بروز تخلف و گزارشی از این موارد، به دقت رسیدگی و برخوردهای لازم انجام خواهد شد.

این مسوول در خصوص موضوع خرید رای نیز گفت: خرید رای قطعا هدفی دارد که اگر در نتیجه تاثیر داشته باشد در اینصورت رای باطل می‌شود و برای فردی که مرتکب چنین مساله شده باشد مجازات های متعددی از قبیل جزای نقدی  و یا حتی حبس  در نظر گرفته شده که بطور عموم در محیط‌های کوچک خرید رای رخ می‌دهد که نتیجه را تغییر دهد.

وی با بیان اینکه فضای مجازی به گونه ای است که چندان انضباط در آن وجود ندارد، اضافه کرد: بسیاری از کانال ها قابل رصد نیستند و تبلیغات خارج از موعد از سوی نامزدهای انتخاباتی تخلف  محسوب می شود اما در بسیاری از موارد انجام چنین کاری در خارج از مهلت قانونی بطور معمول از سوی نامزدها نیست، بلکه از سوی اشخاص ثالت انجام می شود که گاهی اوقات ارتباط مستقیم با فرد ندارد.

حجت الاسلام کرمی افزود: بر این اساس پلیس فتا موظف شده است با تبلیغات خارج از مهلت قانونی که بصورت سازمان یافته مدیریت می شود برخورد و در صورت نیاز و حتی به بستن کانال های آنها اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه  پرونده های تخلفات انتخاباتی ترجیحا در قالب اداری و تذکر به نامزد و یا برطرف کردن مورد تخلف پیگیری می شود خاطرنشان کرد: پرونده های متشکله در این زمینه در استان به تعداد انگشتان ۲ دست نیست.

نظر شما