شناسهٔ خبر: 47844044 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نیلچی خبر داد: پیش بینی رای گیری دستی در صورت اختلال

مدیرکل انتخابات شورای نگهبان در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: اگر دستگاهی به هر دلیلی از رده خارج و دچار اختلال شد بلافاصله با ساز کار پیش بینی شده به شکل دستی ادامه پیدا خواهد کرد .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، علیرضا نیلچی مدیرکل انتخابات شورای نگهبان در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون گزارشی که مبنی بر کسری تعرفه باشد نداشتیم.

وی افزود: مجموعا 15 درصد بیشتر از آمار واجدین شرایط تعرفه پیش‌بینی شده و چاپ شده و در دسترس فرمانداری ها قرار گرفته است.

مدیرکل انتخابات شورای نگهبان در ادامه خاطر نشان کرد: هیئت برگزاری انتخابات خارج از کشور حاضر و آماده است و تاکنون گزارش خاصی مبنی بر ایجاد مشکل در روند برگزاری انتخابات دریافت نکردیم اما یک سری از دولت‌های میزبان به دلایل مختلفی از جمله بیماری کرونا ایراد گرفتند.

نیلچی همچنین عنوان کرد: گزارشی مبنی بر ایجاد مشکل در ارتباط با خارج از کشور نداشته ایم اما در ادامه هم باید گزارشی از هیئت نظارت بر انتخابات خارج از کشور دریافت کنیم و گزارش آن را ارائه دهیم.

مدیرکل انتخابات شورای نگهبان همچنین بیان داشت: اگر چنانچه مشکلی به وجود آید، نماینده اجرایی و نماینده نظارت در محل انتخابات مشکل را به فرمانداری استانداری منتقل می‌کنند و سریع تعرفه را منتقل خواهد کرد چرا که تعرفه به میزان لازم دردسترس است بنابراین ما مشکلی از لحاظ کمبود تعریف نداریم و به تعداد افراد حاضر در انتخابات و واجدین به تعداد میزان کافی تعرفه وجود دارد. اگر چنانچه کسری تعرفه هم به وجود بیاید حتما تامین خواهد شد.

نیلچی بیان کرد: تاکنون گزارشی مبنی بر کمبود تعرفه دریافت نکرده ایم.

نیلچی در ادامه خاطر نشان کرد: استقبال تا کنون بسیار خوب بوده است اما در روند اجرایی و کارکرد دستگاه ها و دستگاه ها معطلی و اذیت مردم به خصوص در ساعت اولیه صبح به وجود آمد.

مدیرکل انتخابات شورای نگهبان  گفت: اگر دستگاهی به هر دلیلی از رده خارج و دچار اختلال شد بلافاصله با ساز کار پیش بینی شده به شکل دستی ادامه پیدا خواهد کرد یعنی هیچ چیزی مانع اخذ رای از مردم و ملت عزیز کشورمان نخواهد شد اگر چنانچه دستگاهی آماده نبود و ارتباط قطع شد به شکل دستی و تعرفه کاغذی رای گیری انجام می شود بنابراین برای حفظ سلامتی مردم و سلامت انتخابات این تعرفه ها پیش‌بینی شده که متوقف بر دستگاه‌ها نباشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما