شناسهٔ خبر: 47844012 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل انتخابات شورای نگهبان:

رای‌گیری در صورت اختلال در دستگاه‌ها، دستی انجام می‌شود

تهران-ایرنا- مدیرکل انتخابات شورای نگهبان با بیان اینکه گزارشی مبنی بر کسری تعرفه نداشته‌ایم، گفت: رای‌گیری در صورت اختلال در دستگاه‌ها دستی انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «علیرضا نیلچی» در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون گزارشی مبنی بر کسری تعرفه  نداشته ایم. مجموعا، ۱۵ درصد بیشتر از آمار واجدین شرایط تعرفه چاپ شده و در دسترس فرمانداری ها قرار گرفته است. 

وی خاطر نشان کرد: هیات برگزاری انتخابات خارج از کشور حاضر و آماده است و تاکنون گزارش خاصی مبنی بر وجود مشکل در روند برگزاری انتخابات دریافت نکردیم اما یک سری از دولت‌های میزبان به دلایل مختلفی از جمله بیماری کرونا ایرادهایی گرفته اند. 

 مدیرکل انتخابات شورای نگهبان با بیان اینکه مشکلی در ارتباط با خارج از کشور نداشته ایم، افزود: چنانچه مشکلی به وجود آید، نماینده هیات های اجرایی و نماینده هیات های نظارت در محل انتخابات، مشکل را به فرمانداری و استانداری منتقل می‌کنند و به سرعت تعرفه تامین خواهد شد زیرا تعرفه به میزان لازم در دسترس است. ما مشکلی از لحاظ کمبود تعرفه نداریم و به تعداد افراد حاضر در انتخابات و واجدین تعرفه وجود دارد.

نیلچی با اشاره به این موضوع که تاکنون گزارشی مبنی بر کمبود تعرفه دریافت نکرده ایم، افزود: استقبال تاکنون بسیار خوب بوده است و تنها مشکل گزارش شده، اختلال در کارکرد دستگاه ها بود که معطلی و اذیت مردم به خصوص در ساعت اولیه صبح را به دنبال داشت. 

وی گفت: اگر دستگاهی به هر دلیلی از رده خارج و دچار اختلال شد بلافاصله با ساز و کار پیش بینی شده به شکل دستی ادامه پیدا خواهد کرد و  هیچ چیزی مانع اخذ رای از مردم و ملت نخواهد شد. چنانچه دستگاهی آماده نبود و ارتباط قطع شد به شکل دستی و تعرفه کاغذی، رای گیری انجام می شود. بنابراین برای حفظ سلامتی مردم و سلامت انتخابات، تعرفه ها طوری پیش‌بینی شده که متوقف بر دستگاه‌ها نباشند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ( ۶ حوزه انتخابیه تهران، تفرش، کبودرآهنگ، گچساران، آستانه اشرفیه و میانه) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری (۴ حوزه تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران) امروز -جمعه ۲۸ خرداد- در حال برگزاری است.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور شمار افراد واجد شرایط در این انتخابات ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر است که از این تعداد، یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی هستند.  

زمان آغاز فرایند انتخابات از ساعت ۷ صبح جمعه آغاز شد و تا ساعت ۲۴ ادامه خواهد داشت و امکان تمدید ساعت اخذ رای تا ساعت ۲ بامداد شنبه وجود دارد.

نظر شما