شناسهٔ خبر: 47843939 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ظهور و بروز اراده ملی؛

روند برگزاری انتخابات الکترونیک در استان کرمانشاه مطلوب است

کرمانشاه- ایرنا- رییس‌کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: روند برگزاری انتخابات الکترونیک در استان کرمانشاه مطلوب است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «محمد ایمانی» روز جمعه در ستاد انتخابات استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال انتخابات به شورای شهر به صورت تمام الکترونیک در شهر کرمانشاه و نیمه الکترونیک در دیگر نقاط استان کرمانشاه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه مرحله احراز هویت سیزهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به صورت نیمه الکترونیک برگزار می شود، گفت: در این انتخابات ۲۳ روند از ۲۵ فرایند به صورت الکترونیک برگزار می شود. 

رییس‌کمیته فناوری و اطلاعات ستاد انتخابات استان کرمانشاه یادآور شد: در سال ۹۶ نیز انتخابات در شهرهای اسلام آبادغرب، جوانرود و روانسر به صورت تمام الکترونیک و در دیگر نقاط استان به صورت نیمه الکترونیک برگزار شد. 

ایمانی با توضیح اینکه فرایند انتخابات به ۲۵ فرآیند تقسیم می شود، گفت: در انتخابات شورای شهر کرمانشاه ۲۵ فرایند به صورت تمام الکترونیکی و در ریاست جمهوری هم ۲۳ فرآیند به صورت الکترونیکی و ۲ فرایند دستی برگزار می شود.

‏وی با بیان اینکه ۴۵۸ شعبه در سطح شهر کرمانشاه به سیستم تمام الکترونیک اخذ رای مجهز است، افزود: اکنون هزار و ۹۴۱ شعبه ما به سامانه های ارتباطی انتخابات کشور وصل شده است.

رییس‌کمیته فناوری و اطلاعات ستاد انتخابات استان کرمانشاه افزود: ابتدای صبح امروز در زمینه ارتباط شعب با شبکه انتخابات مشکلاتی ایجاد شده بود که به سرعت برطرف شد و اکنون روند اخذ رای بدون توقف برگزار می شود. 

ایمانی توضیح داد: انتخابات الکترونیک به مراتب از انتخابات دستی بهتر است زیرا نسبت به دیگر دوره ها دقیق تر و با سرعت بالاتری انجام می شود.

وی با بیان اینکه نتیجه انتخابات الکترونیک در کمترین زمان به صورت انلاین قابل استخراج است، گفت: اعضای شعب اخذ رای بر اساس قانون ابتدا صورت جلسه انتخابات ریاست جمهوری تنظیم و سپس صورت جلسه انتخابات شوراها را تنظیم می کنند و نتیجه را در اختیار مراجع زیر صلاح برای اعلام عمومی قرار می دهند.

سیزدهمین دوره  انتخابات ریاسیت جمهوری و ششمین دوره شهر و روستا امروز جمعه ۲۸ خرداد در استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور در حال برگزاری است.

در این انتخابات یک میلیون و ۵۷۷ هزار و ۶۳۹ کرمانشاهی حق رای دارند که از این تعداد ۷۸۰ هزار و ۳۲۲ نفر زن و ۷۹۷ هزار و ۳۱۷ نفر مرد هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر، ۳۲ بخش، ۸۸ دهستان و هزار و ۷۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد.

نظر شما