شناسهٔ خبر: 47843830 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ظهور و بروز اراده ملی؛

تولیت آستان قدس رضوی: رای دادن حق مردم است

مشهد- ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی گفت: رای حق مردم است حقی که خداوند برای مردم قائل شده است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام احمد مروی ظهر امروز پس از  انداختن رای خود به صندوق آرای حرم مطهر رضوی در جمع خبرنگاران افزود: در دوران ستمشاهی این حق پایمال شده بود که مردم غیور ایران در انقلاب اسلامی ۲۲ بهمن بسیاری از حقوق پایمال شده خود از جمله حق انتخاب و تعیین سرنوشت خود را احیا کردند.

وی اضافه کرد: رای دادن حق قانونی، انسانی، شرعی و مدنی مردم جامعه است ضمن این که در طول این ۴۲ سال حضور مردم در عرصه‌های مختلف از جمله انتخابات پشتوانه محکمی برای نظام اسلامی بوده است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: ان شاء الله در این انتخابات نیز تمام ایرانیان فارغ از همه گرایش‌های سیاسی، جناحی، قومیتی و مذهبی از این حق انسانی و مدنی خود استفاده کنند و با حضوری پرشور پشتوانه‌ محکمی برای نظام و استقلال، اقتدار و امنیت کشور را رقم بزنند. 

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره‌ انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین دوره انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری امروز جمعه در پنج هزار و ۷۳ شعبه اخذ رای، ۸۷ شهر و ۲ هزار و ۵۸۶ روستای خراسان رضوی در حال برگزاری است.
در مجموع  ۱۷ هزار و ۸۶۰ نامزد در خراسان رضوی برای کسب هشت هزار و ۷۳۷ کرسی شوراهای اسلامی شهر و روستا به رقابت می پردازند و سه نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری نیز در حال رقابت برای تعیین تکلیف یک کرسی باقیمانده استان در این مجلس هستند.
خراسان رضوی ۶.۸ میلیون نفر جمعیت دارد که ۴.۶ میلیون نفر آنان واجد شرایط شرکت در این انتخابات هستند.

نظر شما