شناسهٔ خبر: 47843800 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

/ انتخابات ۱۴۰۰/استاندار مازندران:

سلامت مردم در انتخابات امسال اولویت بوده است

راضیه عنایتی

استاندار مازندران گفت:به دلیل شرایط خاص کرونایی که در کشور ایجاد شده شاهد چند تغییر در انتخابات بودیم‌ اما در هیچ شرایطی حتی جنگ، این مهم تعطیل نشده و با هماهنگی وزرات کشور، شورای نگهبان، هیئت عالی شورای نظارت بر انتخابات و هماهنگی ستاد کرونا ، سلامت مردم در این انتخابات اولویت بوده است.

صاحب‌خبر -

احمد حسین زادگان پیش از ظهر جمعه، با حضور در پای صندوق رای سیار در استانداری مازندران،  رأی خود را به صندوق انداخت و پس از آن در  مصاحبه ای با خبرنگاران  با اشاره به اینکه بیش از ۴ هزار شعبه اخذ رای در استان وجود دارد و عوامل اجرایی و نظارتی انتخابات خوبی را با مشارکت حداکثری فراهم کردند، اظهار کرد: تمام صندوق ها در ساعات اولیه آغاز به کار کردند و اگر احیانا صندوقی دچار مشکل یا اختلال بوده  به سرعت مرتفع شد.

وی در پاسخ به علت انصراف افراد مستقر در صندوق های اخذ رای افزود: عوامل اجرایی شعبات کارمند انتخابات نیستند و تنها مشارکت می کنند، برای همین منظور افراد جایگزین نیز پیش بینی می کنیم و ممکن است کسی حضور نیابد  که توسط هییت اجرایی جایگزین می شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه تعداد انصرافی ها از افراد مستقر در صندوق در همه ادوار بوده گفت: آمار مشخصی از این موضوع در دست نیست.

حسین زادگان با بیان اینکه مردم هم آگاهانه در انتخابات شرکت می کنند، تصریح کرد:  اینکه چه فردی انتخاب می شود تفاوتی ندارد بلکه حضور مردم مهم است که درک کرده اند و اگر  مردم به مسایل معیشتی، مدیریتی و یا عدم صلاحیت ها نقدی دارند  درخواست می کنیم با این سازو کار به پای صندوق رای بیایند.

وی افزود: در هیچ دوره ای حساسیت وجود نداشته و رسانه های معاند هجمه زیادی بر عدم رای دادن دارند؛ درست است که اعتراضات صنفی مردم وجود دارد اما  رسانه های معاند ناکارآمدی نظام را هدف قرار داده اند و در این راستا از مردم می خواهیم مثل همیشه هوشمندانه حضور پیدا کنند.

استاندار مازندران درباره میزان‌ مشارکت مردم، گفت: با توجه به شرایط موجود تا این لحظه آمار قابل قبولی بوده و تا ساعات پایانی شب این آمار متغییر خواهد بود.

حسین زادگان  گفت: حفاظت از صندوق ها با استفاده از نیروهای انتظامی و بسیج و غیره برای هر شعبه اخذ رای انجام شده و هیچگونه گزارش تهدید جدی امنیتی نشده است.

وی ادامه داد: به دلیل شرایط خاص کرونایی در کشور ایجاد شده شاهد چند تغییر بودیم‌ اما در هیچ شرایطی حتی جنگ، انتخابات تعطیل نشده و  با هماهنگی وزرات کشور، شورای نگهبان، هیئت عالی شورای نظارت بر انتخابات و هماهنگی ستاد کرونا که به ریاست جمهور است، سلامت مردم در اولویت بوده  و در این راستا ساعات و تعداد شعبات اخذ رای افزایش یافته که‌جزو مصوبات ستاد ملی کرونا است.

انتهای پیام

نظر شما