شناسهٔ خبر: 47843740 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

54 بازی در یک فصل خسته کننده

طارمی رکورد زمان پرسپولیس را شکست

روزنامه اوژوگو در مطلبی با اشاره با حضور مهدی طارمی در 54 مسابقه از فصل گذشته، به شکستن این آمار بی سابقه در دوران حرفه ای این مهاجم بوشهری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، مهدی طارمی یکی از بهترین و طولانی ترین فصول دوران ورزشی خود را سپری کرد. مهاجم بوشهری پورتو که تابستان گذشته از ریو آوه به تیم اژدها پیوست، شاید فکرش را نمی کرد که یک فصل طولانی در انتظار او باشد اما این بازیکن پرتلاش و خستگی ناپذیر، آمار حضور در یک فصل فوتبالی را برای خودش جابجا کرد.


روزنامه اوژوگو در مطلبی با اشاره با فصل طولانی که طارمی پشت سر گذاشته است، نوشت: «تصویر نهایی طارمی در رویارویی ایران و عراق، در آخرین لحظه ای که او روی زمین افتاده، آینه کامل از خستگی و فرسودگی فیزیکی او بود که با آن، فصل 2020/21 برای او بسته شد».


این روزنامه در ادامه نوشته است: استراحت مهاجم فقط در پایان پنجاه و چهارمین بازی او برای تیم های پورتو و تیم ملی ایران انجام می شود، آماری که او قبلاً هرگز به آن نرسیده بود، حتی زمانی که او عضو تیم پرسپولیس بود. بیشترین تعداد بازی که طارمی انجام داده، به فصل 2016-2017 بازمیگردد که او با پیراهن پرسپولیس و ایران، 47 بازی انجام داد.

 


بنابراین، احتمال داشتن چند روز استراحت بیشتر نسبت به سایر هم تیمی های طارمی روی میز است جایی که او باید در 2 ژوئیه برای معاینات پزشکی، ارزیابی های بدنی و تمرین پیش فصل 2021-2022 در کنار هم تیمی هایش حضور پیدا کند. شروع کار تمرینات پیش فصل پورتو برای تاریخ 2 ژوئیه برنامه ریزی شده است، اما این احتمال که مهاجم ایرانی کمی بعدتر خودش را به تمرینات برساند، وجود دارد.


پس از فصلی که او با پورتو پشت سر گذاشت، اولین بازی دوران حرفه ای خود را در لیگ قهرمانان اروپا انجام داد و بهترین گل مسابقات را نیز به ثمر رساند، طارمی نمی توانست آرزوی پایانی بهتر از این داشته باشد. 


ایرانی ها عراق را با نتیجه 1-0 شکست دادند و بر رقیب خود غلبه کردند و به مرحله سوم مقدماتی جام جهانی 2022 صعود کردند. در دیداری که مهاجم اف سی پورتو در آن حضور داشت. با این حال، مهدی قهرمان برخی از لحظات مهم بود که شایسته بازبینی های مثبت مطبوعات ایران بود. 


این بازیکن ایرانی علاوه بر اینکه 2 بار هم تیمی هایش را در موقعیت خوبی گلزنی قرار داد، یک بار هم می توانست خودش دروازه حریف را باز کند ولی موقعیت او از دست رفت تا او نتواند جشن و شادی اش را برگزار کند.


او در پایان بازی نیز بازوبند کاپیتانی را بر دست بست و در اواسط بازی با اینکه یک کارت زرد داشت، ضربه ای را به توپ وارد کرد و اتفاقی دقیقا مشابه اخراجش در تورین و مقابل یوونتوس برایش رخ داد ولی از خطر کارت قرمز فرار کرد.


وی قبل از ترک بحرین و سفر به ایران و رفتن به تعطیلات، در شبکه های اجتماعی نوشت: "از همه بازیکنان تیم ملی که مردم عزیز ما را خوشحال کردند متشکرم."


طارمی چندین رکورد فردی را بین باشگاه و تیم ملی پشت سر گذاشت، اما به یکی از مهمترین آنها نرسید و آن شکستن رکورد تعداد گل های زده است. او در فصل 2016-2017 و زمانی که عضو پرسپولیس بود، موفق شد 29 بار گلزنی کند. با این وجود او در این فصل 26 گل زد و شاید اگر بین دو نیمه بازی ایران با کامبوج که با برتری 10 بر صفر تیم ملی به پایان رسید تعویض نمی شد، می توانست به این رکورد برسد. با این وجود مهدی هرگز در چنین سطح مطلوبی بازی نکرده بود.

نظر شما