شناسهٔ خبر: 47843721 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ظهور و بروز اراده ملی؛

قریب یکهزار حامیان سلامت در حوزه‌ های انتخابات گیلان فعال شدند

رشت - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: طرح حامیان سلامت با حضور قریب یکهزار نفر از اعضاء ، جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر همزمان با برگزاری انتخابات در این استان به اجرا در آمد.

صاحب‌خبر -

سیاوش غلامی  روز جمعه در جمع خبرنگاران در رشت اظهار داشت: طرح حامیان سلامت با مشارکت داوطلبانه اعضای داوطلب و جوان جمعیت هلال احمر و با هدف تامین سلامت و زندگی انسان‌ ها و انسجام بخشی و اجرای رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در حوزه‌های انتخاباتی صندوق‌ های اخذ رای گیلان همزمان با سراسر کشور در این استان به اجرا درآمد.

وی با اشاره به حضور اعضای داوطلبان و کارکنان در شعب اخذ رای اضافه کرد: در طرح حامیان سلامت در هر شعبه اخذ رای حداقل دو نفر از جوانان عضو جمعیت هلال‌ احمر حضور دارند و با توجه به وجود شعبات اخذ رای در گیلان، بیش از ۹۲۲ عضو جوان و برخی از کارکنان جمعیت هلال‌ احمر استان نیز در این طرح حضور فعال دارند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ یک از حامیان سلامت حق کمک به تعرفه نویسی و ممهور کردن شناسنامه رای دهندگان و یا فعالیت تبلیغاتی برای نامزدهای انتخاباتی را ندارند، اضافه کرد: اعضای جمعیت هلال احمر در ضدعفونی کردن شعب اخذ رای، تذکر شفاهی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و در صورت نیاز استان‌ها با در اختیار گذاشتن امکانات غربالگری از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تب سنجی نیز انجام می دهند.

غلامی افزود: جمعیت هلال احمر در راستای اجرای وظایف ذاتی خود و طبق دستورالعمل های ابلاغی، با اعلام آماده باش به پایگاه های امداد و نجات در سطح استان، با تمام ظرفیت موجود آماده پاسخگویی به حوادث احتمالی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان بیان داشت: در رشت ، سیاهکل، آستانه اشرفیه، فومن، تالش ، لاهیجان، ماسال در مجموع هشت صندوق اخذ رای در شعب جمعیت هلال احمر استان گیلان آماده شده است.

گیلان بیش از ۲ میلیون و ۵۳۰ هزار نفر جمعیت دارد که در این دوره از انتخابات یک میلیون و ۹۸۸ هزار و ۵۳۴ نفر در استان واجد شرایط رای دادن هستند.

در  انتخابات شوراهای شهر ۵۳ شهر استان یک هزار و ۳۹۸ داوطلب برای کسب ۲۸۱ کرسی باهم به رقابت می پردازند که از این تعداد ۱۶۴ نفر بانوان و یک هزار و ۲۳۴ نفر از آقایان هستند.

نظر شما