شناسهٔ خبر: 47843718 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دهها دانش آموز در نیجریه ربوده شدند

تهران - ایرنا - افراد مسلح به قصد باج‌خواهی بار دیگر در حمله به شمال غربی نیجریه، بیش از ۸۰ دانش‌آموز اکثرا دختر و بیش از ۵ معلم مدرسه‌ در استان «کیبی» در شمال غربی این کشور را ربوده و یک پلیس را هم به قتل رساندند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، فرانس ۲۴ عربی روز جمعه به نقل از سخنگوی پلیس کیبی نوشت: نیروهای امنیتی در حال جستجوی دانش‌آموزان و معلمان ربوده شده در جنگل مجاور هستند. این حمله، یک مدرسه دولتی فدرال در شهر دورافتاده «برنین یاوری» را هدف قرار داد.

این حمله، سومین آدم‌ربایی در طول سه هفته اخیر در شمال غربی نیجریه است که مقام‌های این کشور، آن را به باندهای باج خواهان نسبت داده‌اند.

هفته پیش، افراد مسلح همچنین در حمله به تعدادی روستا در ایالت «زامفارا» واقع در شمال غرب نیجریه ۵۳ غیرنظامی را کشته شدند.

افراد مسلح در سال‌های اخیر حملات خود را به جوامع محلی منطقه افزایش داده و هزاران نفر را مجبور به فرار از خانه‌های خود و مهاجرت به نیجر کرده‌اند. مهاجمان به دلیل آدم ربایی دسته جمعی در مدارس شناخته شده‌اند.

 آنها از ماه دسامبر تاکنون نزدیک به ۹۰۰ دانش آموز را ربوده‌اند.

به دلیل حملات مشابه از سوی گروه تروریستی «بوکوحرام» که بیشتر در شمال نیجریه فعالیت می‌کند، مقامات این کشور احتمال می‌دهند که آدم‌ربایی‌ها توسط این گروه تروریستی صورت گرفته باشد.  

گروه تروریستی بوکوحرام که با «داعش» اعلام بیعت کرده است، تاکنون چندین عملیات خرابکارانه و آدم‌ربایی در کشورهای نیجر و نیجریه انجام داده است.

نظر شما