شناسهٔ خبر: 47843716 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ظهور و بروز اراده ملی؛

کاشانی‌ها و حماسه حضور در میدان

کاشان - ایرنا - ایرانیان در طول ۴۲ سال پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با مشارکت مستمر و کم‌نظیر در میدان انتخابات، مدال یکی از مردمی‌ترین نظام دنیا را با اقتدا به آرمان‌های شهیدان، امام راحل و بیعت با رهبر معظم انقلاب اسلامی بر گردن دارند و مردم دارالمومنین کاشان نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ایرانیان همواره پهلوان میدان و قهرمان جهان در دیپلماسی انتخابات و نماد مردم سالاری دینی با انتخاب ارادی و آگاهانه خود هستند و همواره حتی در سخت‌ترین شرایط و وجود برخی ناملایمت‌ها رکورد شکن ‌می‌شوند.

مردم ایران را غم آب و نان نمی‌برد و اندر خم کوچه تنگ نارضایتی نمی‌مانند؛ شیرمردان و شیرزنان ایرانی که مردان میدانی همچون حاج قاسم سلیمانی پرورش دادند دست در کمربند غیرت، حمیت و عزت ملی پشت دیو جدایی از نظام و وطن را بر خاک می‌زنند.

آری! اینجا ایران و شهر دارالمومنین کاشان است؛ کشوری آزاد و سربلند که رزمندگان غواصش را دست و پا بسته زنده به گور کردند و جان‌ها دادند اما حسرت یک وجب از خاکش را بر دل دشمن گذاشتند.

امروز ایران، میراث شهیدان بلند آواز وطن با وجود همه سختی‌ها و گرفتاری‌ها می‌خواهد سبزی امنیت و آرامش و استقلالش را بار دیگر پای صندوق‌های رای جوانه زند تا شجره شکوه و اقتدارش در عرصه جهانی چتر افتخار بگستراند.

همزمان با آغاز سیزدهمین دوره انتخابات رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری و میان‌دوره‌ای پنجمین دوره خبرگان رهبری و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، مردم انقلابی و همیشه در صحنه دارالمومنین کاشان با وجود گرمی هوا از ساعت‌های ابتدایی رای‌گیری پای صندوق‌های اخذ رای حاضر شدند و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، شوق لبیک به ندای رهبر فرزانه انقلاب و مشارکت در تعیین سرنوشت آینده کشورشان را مهمترین دلیل حضور خود در انتخابات اعلام کردند.

جلوگیری از نفوذ دشمن

یک کاسب و معتمد محل که جزو نخستین رای‌دهندگان امروز بود، گفت: اگر چه شرایط سختی داریم اما با وجود همه تنگناهای اقتصادی و معیشتی فضا را به دشمن نمی‌دهیم تا در کشور نفوذ کند.

محمدرضا محمدزاده با بیان اینکه شرکت در انتخابات ادامه راه شهیدان است، افزود: حضور پای صندوق‌های رای پیروی از کلام رهبری است.

وی تصریح کرد: در این مسیر سخت و پر پیچ خم زندگی و گرفتاری‌های آن، انقلاب را رها نمی‌کنیم و از راه اصلی امام (ره) و شهدا جدا نمی‌شویم.

لبیک به رهبری

بانوی خانه‌دار و خواهر شهید سید فرهاد متولی نیز هدف از شرکت در انتخابات را ادامه راه و رضایت شهیدان انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: کاری را انجام می‌دهم که اگر خود شهیدان نیز اکنون حضور داشتند پای صندوق‌های رای می‌آمدند.

حدیقه سادات متولی با تاکید بر اینکه هیچگاه نمی‌گذاریم دشمن شاد شویم گفت: ما با حضور مقتدر و با شکوه خود دشمن را سر جایش می‌نشانیم.

وی، شرکت در انتخابات را لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: سید فرهاد برادر شهیدم نیز در وصیتنامه‌اش به ما سفارش کرد «اگر می‌خواهید به این نظام و مملکت آسیبی نرسد، همواره پشتیبان ولایت فقیه باشید.»

خواهر شهید متولی افزود: همچنین حضور من در انتخابات عمل به توصیه پدرم که همیشه در زمان انتخابات می‌گفت «پدرجان باید پای صندوق رفت تا به وظیفه خود عمل کنیم.»

ناامیدی حداکثری دشمنان

یک بازنشسته نیروی انتظامی جمهوری اسلامی هم شرکت در انتخابات را وظیفه خود در خدمت و وفاداری به انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: حضور در این حماسه ملی به منزله حفاظت از خون شهیدان وطن است.

سیدمحسن هاشمی موحد با تاکید بر اینکه دشمن همواره می‌خواهد حضور مردم و وابستگی آنها به نظام را کم‌رنک کند، اظهار داشت: اما ما با حضور قوی و حداکثری خود به دشمنان قسم خورده ایران تو دهنی بزرگی خواهیم زد.

وی تصریح کرد: مشارکت حداکثری مساوی با ناامیدی حداکثری دشمنان از طمع به جدایی بین مردم و نظام است.

انتخاب آگاهانه سرنوشت

همچنین دانشجوی رشته علوم تربیتی دانشگاه کاشان که برای نخستین بار واجد شرایط رای دادن شده است، گفت: رسالتم با توجه به ملیت، ایمان و اعتقادم شرکت در انتخابات است.

کوثر نزدای اضافه کرد: انداختن تعرفه رای به صندوق انتخابات کم‌هزینه‌ترین کار ما در پاسداری از خون شهیدانی است که اعضای بدنشان برای حفاظت از این انقلاب در جبهه‌ها تکه تکه شد و هنوز خانواده‌هایشان چشم انتظار آمدن حتی چند تکه استخوانشان هستند تا دلشان آرام گیرد.

این جوان رای اولی، شرکت در انتخابات را ساختن آینده خود و خانواده‌اش دانست و افزود: حضور در حماسه سیاسی انتخابات تصمیم‌گیری آگاهانه و ارادی برای سرنوشت خودمان است.

شرمنده نشدن از شهیدان

خواهر شهید سیدمحمد خادمیان نیز با طرح این سوال که چرا در انتخابات شرکت نکنیم گفت: ۱۱ ساله بوده که انقلاب شده است همواره در این سال‌ها با صبر و مقاومت پشتیبان این انقلاب اسلامی بوده، هست و خواهد بود.

رقیه سادات خادمیان با اشاره به اینکه شرکت نکردن در انتخابات به‌دلیل غم نان و شکم و حاشیه‌های موجود گم کردن راه اصلی نظام است، افزود: نباید از مسیر اصلی خارج شویم، راه را گم کنیم، بلکه باید با همین اعتقاد و عقیده‌ای که داریم همواره ثابت‌قدم و همیشه در صحنه باشیم.

وی با بیان اینکه اگر در انتخابات شرکت نکنیم باید پاسخگو و شرمنده جگر گوشه‌های شهیدمان در خانواده، طایفه، همسایه و کشور خود باشیم، ادامه داد: با شرکت نکردن در انتخابات شرمنده شهیدانی خواهیم شد که بدون وابستگی به نام و نان راهی جبهه‌های حق علیه باطل شدند و جان شیرین خود را دادند.

خواهر شهید خادمیان با بیان اینکه شهیدان با دل کندن از زن، زندگی، فرزند و پدر و مادر خود جان دادند، اظهار داشت: شرم آور نیست که قدم از قدم برنداریم، به سنگر انتخابات ورود نکنیم و یک برگه رای در صندوق نیاندازیم؟ اگر چه هیچگاه نمی‌توانیم از خجالت شهدا سرمان را بلند و به آنها ادای دین کنیم.

وی افزود: قرار نیست در سنگر انتخابات دست، سر، پا و چشم بدهیم، بلکه فقط می‌خواهیم یک برگه کاغذ کوچک اما سرنوشت‌ساز را داخل صندوق بیندازیم.

خادمیان با اشاره به وضعیت تورم، گرانی‌ها و مشکلات معیشتی ادامه داد: این مسایل دلیل نمی‌شود با شکوه انقلاب و اقتدار ملی تصفیه حساب کنیم یا از انقلاب طلبی بخواهیم بلکه ما همواره جان و مال خود را نیز فدای انقلاب و وطن می‌کنیم و هیچگاه بدنبال کاسبی نبودیم و نیستیم.

به گفته وی، چگونه از غواصان شهیدی که دست و پای آنها را بستند و زنده زنده خاک روی پیکرشان ریختند حیا نکنیم و در انتخابات شرکت نکنیم؟ اگر به نحوه شهادت فرزندان وطن در دوران دفاع مقدس و صحنه‌های دلخراش آن فکر کنیم، سختی و شکایت یادمان می رود و رای دادن برایمان دشوار نیست.

خواهر شهید خادمیان اضافه کرد: اگر به خاطر خیانت برخی‌ها نیز رای ندادن را بهانه می‌کنیم بدانیم هر کس هم در این نظام خیانت کند مدیون امام و شهیدان است و در میزان عدل الهی به خاطر ظلم و پایمال کردن حقوق بیت‌المال و حق الناس جوابگو خواهد بود و آنجا دیگر راه فراری ندارد.

خادمیان ادامه داد: دشمن همواره هر چه می‌خواهد برایمان خواب ببیند و نقشه بکشد ما هم پیوسته تا آخرین قطره خون بیدار و مقاوم هستیم.

رای برای مبارزه با فساد اقتصادی

مدیر یک مرکز پیش دبستانی با تاکید بر اینکه برای لبیک به فرمان رهبر عزیزمان رای می‌دهد، گفت:  برای اقتدار و سرفرازی ایران اسلامی و خاری بر چشم دشمنان رای می‌دهد.

طاهره قصابی افزود: برای ادای دین به خون شهید برای مبارزه با فساد و رفع مشکلات معیشتی مردم رای می‌دهد.

وی، شرکت در انتخابات را عامل تغییر وضع موجود به نفع مردم عنوان و تاکید کرد: وقتی آمریکا، اسرائیل و منافقین به سرکردگی مریم رجوی در شبکه‌های معاند ماهواره‌ای نه به انتخابات می‌گویند، من با غیرت ایرانی و رای دادنم آری می‌گویم تا دجله دیگر از خون برادران و فرزندانمان رنگین نشود.

رای به نیت سردار سلیمانی 

همچنین مدیر یک کانون فرهنگی و تربیتی اظهار داشت: به نیابت از  شهیدان بویژه سردار دلها حاج قاسم سلیمانی که فرمودند جمهوری اسلامی حرم است واگر این حرم حفظ نشود حرم‌های دیگر هم باقی نمی‌ماند رای می‌دهم.

محبوبه آتشی با تاکید بر اینکه با شرکت در انتخابات سرنوشت کشور را با دست خود تعیین می‌کنیم خاطر نشان کرد: با انتخاب اصلح باعث تحول به نفع مردم باشیم و معاندین به نظام راباردیگر ناامیدکنیم.

اقتدار و امنیت ملی

همچنین یک فعال فضای مجازی و اجتماعی گفت: من برای اعتلای ایران، ادای دین به شهدا و حفظ اقتدار و امنیت وطن رای می‌دهم.

طاهره قلی‌زاده افزود: با امید پیشرفت و تغییر اوضاع به نفع محرومان رأی می‌دهد.

الهه تشکری عضو یکی از پایگاه‌های بسیج خواهران نیز گفت: برای لبیک به فرمان رهبرم وادای دین به شهدا به ویژه شهیدان مدافع حرم و اقتدار سرزمینم رای می‌دهم.

انتخابات رییس جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۸۱ شعبه اخذ رای شهرستان کاشان برگزار می‌شود و در این شعبه‌ها ۲۶۳ صندوق ثابت مستقر است؛ همچنین ۱۸ صندوق سیار نیز در سرتاسر شهرستان کاشان برای انتخابات ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

سیزدهمین دوره انتخابات رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری و میاندوره‌ای پنجمین دوره خبرگان رهبری و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هفت امروز جمعه آغاز شده است.

نظر شما