شناسهٔ خبر: 47843680 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اهمیت امنیت غذایی به‌ویژه در زمان شیوع کرونا/ برای حفظ آمار صادرات محصول کشاورزی اصفهان مشکل داریم

مسؤول حوزه‌ نمایندگی در سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: همکارانمان تلاش می‌کنند امنیت غذایی برای همه باشد؛ اوایل کرونا همه دغدغه محصولات بهداشتی را‌ داشتیم اما نگران مواد غذایی نبودیم چون در جامعه افرادی هستند که شبانه روز در حال تلاش برای تأمین آن هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله اباذر بختیاری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان ضمن تبریک دهه کرامت اظهار داشت: روز ۲۷ خرداد سالروز تشکیل جهادسازندگی به فرمان امام خمینی است که با هدف محرومیت‌زدایی، عمران و آبادی تشکیل شد و از سمت امام راحل لقب سنگرسازان بی‌سنگر را کسب کرد.

مسؤول حوزه‌ نمایندگی در سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: امروزه در عرصه‌ای حضور پیدا کردیم که روزی نیازمند مدیریت جهادی بود؛ امروزه امنیت غذایی جامعه برای ما مهم است.

وی بیان‌ داشت: در آیات مختلف به جهاد اشاره شده که آن را می‌توان به ۳ نوع جهاد اصغر یعنی جهاد با دشمن، جهاد اکبر یعنی مقابله با نفس که برای همه واجب است و نوع سوم جهاد در قرآن جهاد کبیر به معنای ایستادگی در برابر دشمن خارجی در عرصه فرهنگی است که بخشی از آن وظیفه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی است، تقسیم کرد.

بختیاری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند امروزه جهاد کبیر بر همه واجب است و این واژه عام جهاد در همه عرصه‌ها وظیفه همه ما است.

مسؤول حوزه‌ نمایندگی در سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: هر ساله ۲۱ تا ۲۷ خرداد را هفته جهاد کشاورزی می‌نامند و امسال به نام امنیت غذایی، کشاورزی و تولید معرفی شده است.
وی تأکید کرد: جهاد کشاورزی در استان اصفهان با اقدامات و کمیسیون‌های زیادی که داشته و امروزه میان جهانیان حرفی برای گفتن داریم.

بختیاری عنوان کرد: در کشور سالیانه  ۱۴۴۴ تن شیر خام، ۱۲۵۰ تن گوشت مرغ، ۱۵۰ هزار تن تخم‌مرغ
 ۷۰ هزار گوشت قرمز و ۷ هزار تن عسل تولید می‌شود که با این تولیدات جز جایگاه‌های برتر در جهان هستیم.

اهمیت امنیت غذایی به‌ویژه در زمان شیوع کرونا

 مسؤول حوزه‌ نمایندگی در سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان یادآور شد: همکارانمان تلاش می‌کنند امنیت غذایی برای همه باشد؛ اوایل کرونا همه دغدغه محصولات بهداشتی را‌ داشتیم اما نگران مواد غذایی نبودیم چون در جامعه افرادی هستند که شبانه روز در حال تلاش برای تأمین آن هستند.

وی اظهار کرد: اولویت‌های ما در ابتدای سال شامل توسعه برنامه کنترل در محصولات زراعی، تقویت و توسعه و راه‌اندازی زنجیره‌های یکپارچه تولید و.... بوده است و علاوه بر این موارد پتانسیل‌های ویژه‌ای مثل وجود بخش خصوصی، وجود ظرفیت‌های علمی و تخصصی وجود دارد.

بختیاری گفت: اگر کشاورزی ما علمی نباشد دچار خسران‌های بزرگی می‌شویم و این موضوع برای ما حائز اهمیت است و باید بدنبال آن باشیم.

مسؤول حوزه‌ نمایندگی در سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان بیان داشت: ما دارای رتبه ادل تولید نهال در کشور هستیم و موضوع مهمی است و بدنبال حفظ آن هستیم و در دیگر موارد نیز دارای چنین جایگاه‌هایی می‌باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۳۰ واحد در استان به بهره‌برداری رسیده که باعث اشتغال ۲ میلیون نفر شده است؛ با وجود تمام این موارد در کشور رتبه چهارم را داریم و این موضوع را می‌طلبد که افرادی که در استان بدتبال اشتغال هستند وارد این بخش شوند.

برای حفظ آمار صادرات محصول کشاورزی اصفهان مشکل داریم

 بختیاری اظهار داشت: در سال ۹۹ آمار صادرات محصول کشاورزی اصفهان تقریبا نزدیک به ۱۸۳ هزار تن و ۱۲۹ میلیون دلار بوده است اما برای حفظ این موارد با مشکلاتی مواجه هستیم.

مسؤول حوزه‌ نمایندگی در سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تأکید کرد: امروز با حضور بر سر صندوق‌های رأی دولتی با برنامه و متوجه به موضوع کشاورزی انتخاب کنیم تا حماسه‌ای دیگر خلق شود و دولتی مقتدر بر سر کار بیاید. 

وی توضیح داد: در حال حاضر شاهدیم علاوه بر اینکه نگاهی به بخش کشاورزی نیست حمایتی نیز صورت نمی‌گیرد.

بختیاری عنوان کرد: مشکل بعدی تغییر کاربری زمین‌هایی است که مستعد کشاورزی‌اند؛ خاک کشاورزی خاکی نیست که به راحتی تولید شود و خط قرمز ما اراضی کشاورزی مستعد ما است و باید حواسمان به تغییر کاربری‌هایی که یک شبه اتفاق می‌افتد باشد.

 مسؤول حوزه‌ نمایندگی در سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: امیدوارم امروز مقتدارنه حماسه‌ای دیگر و جشن پیروزی دیگر برای ملت رقم بزنیم.

/انتهای پیام/۶۳۱۲۵/ق

نظر شما