شناسهٔ خبر: 47843640 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ظهور و بروز اراده ملی؛

۷۹ سربازرس بر فرایند برگزاری انتخابات در استان قزوین نظارت می‌کنند

قزوین - ایرنا - رییس هیات بازرسی بر انتخابات استان قزوین گفت: علاوه بر حضور یک بازرس در هر شعبه، ۷۹ سربازرس بر روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در استان بازرسی می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، عیسی قبادی روز جمعه در ستاد انتخابات استان قزوین افزود: صندوق رای متعلق به مردم بوده و به واسطه قانون این حق به شهروندان داده شده است که رئیس جمهور خود را انتخاب کنند و باید مردم از حق خود پاسداری نمایند و در پای صندوق های رای حضور یابند.

وی اضافه کرد: در استان هزار و ۱۸۷ شعبه اخذ رای داریم که هیات بازرسی استان با دقت برای نظارت و بازرسی بر آنها اقدام خواهد کرد.

این مسوول گفت: خوشبختانه هیات های بازرسی در استان و شهرستان ها فعال هستند و ۱۲ بازرس ویژه داریم که به حکم هیات بازرسی کشور انتخاب شده اند و در شهرستانها مشغول به فعالیت و مدیریت انتخابات هستند.

قبادی ادامه داد: گزارش های انتخاباتی از بازرسان شهرستانها به بازرسان ویژه و سپس به مرکز اعلام می شود و اگر احیانا نیاز به ورود هیات بازرسی باشد ورود خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه مهمترین فاکتور از نظر ما حصول اطمینان از نظر اجرای قانون است، افزود: همه بازرسان انتخابات استان اشراف بر قانون دارند و با بی طرفی و دقت نظر بر روند انتخابات نظارت می کنند.

قبادی گفت: هرچقدر مردم در انتخابات بیشتر شرکت کنند موجب تقویت نظام می شود و دولت جدید با اراده بیشتری برای حل مشکلات مردم تلاش خواهد کرد.

وی ادامه داد: هزار و ۳۲۲ نفر از بازرسان، سربازرسان و سربازرسان ویژه بر فرایند انتخابات در استان نظارت می کنند.

استان قزوین دارای  ۹۴۵ هزار و سه نفر واجد شرایط رای دهی در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا است.

هم اکنون چهار هزار و ۳۶۷ نفر در روستاها و ۸۲۵ نفر در شهرهای استان قزوین در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی به رقابت می‌پردازند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت هفت صبح امروز در سراسر کشور آغاز شده است.

نظر شما