شناسهٔ خبر: 47843620 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

/انتخابات ۱۴۰۰/

درصورت اختلال در رأی‌گیری الکترونیکی، رای‌گیری دستی انجام می‌شود

زهرا میرزایی

مدیرکل انتخابات شورای نگهبان از رای گیری دستی در صورت اختلال در رأی گیری الکترونیکی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، علیرضا نیلچی مدیرکل انتخابات شورای نگهبان در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون گزارشی که مبنی بر کسری تعرفه باشد، نداشتیم.

وی افزود: مجموعا ۱۵ درصد بیشتر از آمار واجدین شرایط، تعرفه پیش‌بینی و چاپ شده و در دسترس فرمانداری ها قرار گرفته است.

نیلچی ادامه داد: هیئت برگزاری انتخابات خارج از کشور حاضر و آماده است و تاکنون گزارش خاصی مبنی بر ایجاد مشکل در روند برگزاری انتخابات دریافت نکردیم اما یک سری از دولت‌های میزبان به دلایل مختلفی از جمله بیماری کرونا ایراد گرفتند.

وی افزود: گزارشی مبنی بر ایجاد مشکل در ارتباط با خارج از کشور نداشته ایم اما در ادامه هم باید گزارشی از هیئت نظارت بر انتخابات خارج از کشور دریافت کنیم و گزارش آن را ارائه دهیم.

نیلچی تصریح کرد: اگر چنانچه مشکلی به وجود آید، نماینده اجرایی و نماینده نظارت در محل انتخابات مشکل را به فرمانداری و استانداری منتقل می‌کنند و سریع تعرفه را منتقل خواهند کرد چرا که تعرفه به میزان لازم دردسترس است، بنابراین ما مشکلی از لحاظ کمبود تعرفه نداریم و به تعداد افراد حاضر در انتخابات و واجدین به تعداد میزان کافی تعرفه وجود دارد. اگر چنانچه کسری تعرفه هم به وجود بیاید حتما تامین خواهد شد.

وی افزود: تاکنون گزارشی مبنی بر کمبود تعرفه دریافت نکرده ایم. استقبال تاکنون بسیار خوب بوده است اما در روند اجرایی و کارکرد دستگاه ها و دستگاه ها معطلی و اذیت مردم به خصوص در ساعت اولیه صبح به وجود آمد.

مدیرکل انتخابات شورای نگهبان تصریح کرد: اگر دستگاهی به هر دلیلی از رده خارج و دچار اختلال شد بلافاصله با سازوکار پیش بینی شده، رای گیری به شکل دستی ادامه پیدا خواهد کرد یعنی هیچ چیزی مانع اخذ رای از مردم و ملت عزیز کشورمان نخواهد شد، اگر چنانچه دستگاهی آماده نبود و ارتباط قطع شد به شکل دستی و تعرفه کاغذی رای گیری انجام می شود بنابراین برای حفظ سلامتی مردم و سلامت انتخابات این تعرفه ها پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام

نظر شما