شناسهٔ خبر: 47843534 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ظهور و بروز اراده ملی؛ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:

۲۸ خرداد روز سرنوشت سازدیگری برای کشور و خوزستان است

اهواز – ایرنا – نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز ۲۸ خرداد یک لیله القدر دیگر در تاریخ ایران و به ویژه خوزستان قهرمان رقم خورده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا آیت الله محسن حیدری روز جمعه با حضور در حسینیه ثارالله اهواز پس از انداختن رای خود به صندوق در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همانطوری که در لیله القدر خداوند سرنوشت ها را به برکت دعا، بصیرت، توسل و توبه مشخص می کند در روز انتخابات ملت ما به صورت دسته جمعی و حداکثری حضور پیدا کردند تا آینده کشورشان را مشخص کرده و  سرنوشت کشور، انقلاب و نظامشان را رقم بزنند که این طبیعت انقلاب است.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی یک نظام تکاملی است و مردم خوزستان که همواره دردفاعاز آن پیشتاز بوده و در زمان دفاع مقدس و بعد از آن به رهبرشان لبیک گفتند، بار دیگر با حضور گسترده خود در انتخابات پایبندی خود به  آرمان های انقلاب اسلامی را به اثبات می رسانند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه به واسطه همین انتخابات تا به حال در همه زمینه ها رو به جلو حرکت کرده ایم گفت: درست است که در حال حاضر از مشکلاتی رنج می بریم اما این موضوع نباید اجازه دهد که یاس و ناامیدی در دلهای ما رخنه پیدا کند.

وی با بیان اینکه راه حل مشکلات برخورد ایجابی و مثبت با مشکلات است افزود: مشکلات عمومی کشور مثل مسائل معیشتی  و رفاهی تنها با تشکیل دولت قدرتمند، انقلابی و جوان برطرف می شود بنابراین گوشه نشینی وعدم شرکت در انتخابات در واقع تایید وضع موجود نابسامانی در برخی از بخش های کشور مثل بیکاری و تعطیلی کارخانجات است.

وی افزود: امروز شاهد صف های طولانی مردم برای رای دادن هستیم که روحیه مضاعفی پیدا کردیم و امیدواریم سرنوشت کشور به نحو احسن رقم بخورد .

سه میلیون و ۶۳۵ هزار و ۶۳۵ نفر  ازجمله ۹۷ هزار و ۱۲۹ نفر رای  اولی در خوزستان واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند.

این دوره از انتخابات در ۸۷ نقطه شهری برای ۴۷۹ کرسی شورای اسلامی شهر در خوزستان برگزار می‌شود؛ همچنین انتخابات شوراهای روستایی در ۲ هزار و ۲۲۴ نقطه روستایی برای تعیین تکلیف ۶ هزار و ۹۳۸ کرسی خواهد بود.

بر اساس آخرین گزارش ستاد انتخابات خوزستان، هم اکنون تعداد نامزدهای دارای کد شوراهای شهر سه هزار و ۳۳۷ نفر و تعداد نامزدهای دارای کد شوراهای روستایی ۱۲ هزار و ۸۷۳ نفر است.

چهار هزار و ۱۸۳ شعبه اخذ رای در خوزستان پیش بینی شده که ۲ هزار و ۲۹۶ شعبه از آنها شهری و یک هزار و ۸۸۷ شعبه روستایی است.

حدود یک صد هزار نفر نیز کار برگزاری انتخابات را در خوزستان انجام می‌دهند.

همچنین سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز (جمعه) بطور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود. در این دوره از انتخابات عبدالناصر همتی، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن رضایی میرقائد و سید ابراهیم رئیسی به عنوان چهار رقیب حضور دارند و مورد قضاوت ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار واجد شرایط حضور در انتخابات قرار می گیرند که از این تعداد یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ رای اولی هستند.

نظر شما