شناسهٔ خبر: 47843418 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

رعایت فاصله اجتماعی در شعب اخذ رای خراسان جنوبی ضروری است

بیرجند - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با توجه به گزارش‌های رسیده در برخی شعب اخذ رای استان باید فاصله‌ اجتماعی رعایت شود و مردم به این موضوع توجه داشته باشند.

صاحب‌خبر -

کامبیز مهدی‌زاده روز جمعه در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی افزود: بنرها و تراکت‌هایی برای الزامات قابل رعایت در شعب انتخاباتی نصب شده است که مردم باید به آن توجه کنند.

وی گفت: نکته اول استفاده از ماسک است که باید به طریق مناسب و صحیح استفاده شود، همچنین رعایت فاصله اجتماعی تا ۲ متر از دیگر الزامات برای افرادی است که در شعب حضور دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: تمهیداتی اندیشیده شده که محل برگزاری انتخابات تهویه مناسب داشته باشد اما در صورت تهویه نامناسب، مردم توجه ویژه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه برای رای دادن از نوشت‌افزار شخصی استفاده شود افزود: افراد در صورتی که مجبور به استفاده از نوشت‌افزار مشترک شدند حتما از محلول ضدعفونی استفاده شود.

مهدی‌زاده گفت: اگر فردی دارای علائم کرونا است حتما باید به پزشک یا مرکز درمانی مراجعه کند و افرادی که در سنین بالا هستند و هنوز واکسن نگرفتند نیز باید این تمهیدات را بهتر و بیشتر رعایت کنند.

وی افزود: امکانات و تجهیزات ضدعفونی در مراکز اخذ رای استان وجود دارد و نیازی به استفاده از دستکش نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: رای‌گیری افراد کرونایی نیز به ۲ طریق انجام می‌شود، یک دسته در مراکز درمانی بستری هستند که شعب سیار به مراکز مراجعه می‌کنند و همراه افراد آموزش‌دیده رای‌گیری انجام می‌شود.

وی افزود: تعدادی از بیماران هم که دوران قرنطینه را سپری می‌کنند بعد از دریافت پیامک می‌توانند از ساعت ۱۰ تا ۱۳ ‌امروز به شعبه سیار در بوستان خانواده بیرجند مراجعه کنند و رای خود را به صندوق بیاندازند.

مهدی‌زاده گفت: همچنین آن دسته از بیماران کرونایی شهرستان‌های استان که در قرنطینه هستند می‌توانند با فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها تماس بگیرند تا شعب سیار به آدرس آنان اعزام شود.

وی اظهار داشت: بیش از هزار و ۶۰۰ نفر از عوامل اجرایی انتخابات که عمدتا نماینده فرمانداران هستند به عنوان ناظران بهداشتی بر روند اجرای پروتکل‌های بهداشتی در شعب اخذ رای نظارت می‌کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی هم گفت: شرایط برای شرکت حداکثری مردم پای صندوق‌های رای فراهم است و به اندازه کافی  شعب ثابت و سیار مهیا شده است.

مهدی قهرمانی امروز در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی افزود: با توجه به پیش‌بینی افزایش شعبه‌های رای‌گیری در استان تمامی مردم می‌توانند با آرامش خاطر برای انداختن رای به شعبه‌ها مراجعه کنند.

وی بیان کرد: علیرغم تبلیغات سوء که در چند ماه گذشته به صورت سنگین و جنگ روانی علیه مردم و نظام صورت گرفت تا مردم را در تعیین سرنوشت خودشان دلسرد کند اما تا الان شور و نشاط گسترده در هزار و ۲۴ شعبه استان ادامه دارد.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: با دیدن تصاویر و گزارش‌های حضور مردم در انتخابات، خستگی از تن همه دوستان بیرون رفت و امیدواریم این مشارکت ادامه پیدا کند.

وی گفت: جا دارد از مردم شریف خراسان جنوبی تشکر و قدردانی داشته باشیم که علیرغم تبلیغ و جنگ روانی دشمنان، همیشه پای کار بودند و با لبیک به ندای مقام معظم رهبری و مراجع، پای صندوق رای آمدند.

قهرمانی افزود: در این دوره از انتخابات به جهت رعایت سلامت و رفاه مردم تعداد شعب اخذ رای در استان نسبت به دوره قبل ۱۵ درصد افزایش یافت که نسبت به دوره گذشته افزایش قابل توجهی است.

وی گفت: با وجود اینکه مردم آدرس‌های شعب اخذ رای را از سال‌های گذشته در دسترس دارند، امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیق و رعایت پروتکل‌های بهداشتی رای خود را به صندوق بیندازند.

دبیر ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی افزود: مشارکت افراد کهنسال و حتی معلول با این انگیزه پای صندوق‌های رای جای امیدواری است و فرد معلولی بدون داشتن پا با انگیزه و علاقه پای صندوق رای آمده بود تا به سهم خود مشارکت داشته باشد.

وی بیان کرد: برای حضور مردم پای صندوق‌های رای شعب ثابت و سیار در نظر گرفته شده است که شعب سیار بیشتر در روستاها پراکنده هستند.

قهرمانی اظهار داشت: برای اینکه بیماران کرونایی نیز بتوانند در انتخابات مشارکت داشته باشند با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت و درمان با ارسال پیامک از آنها دعوت شد تا ظهر امروز به شعبه سیار واقع در بوستان خانواده مراجعه کرده و رای دهند.

نظر شما