شناسهٔ خبر: 47843414 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ظهور و بروز اراده ملی؛

تمامی شعبه های رای یزد به ستاد انتخابات وزارت کشور متصل است

یزد- ایرنا- رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استانداری یزد گفت: با توجه به زیرساخت های خوب مخابراتی در استان تمامی شعبه های اخذ رای به صورت برخط( آنلاین ) به ستاد انتخابات مستقر در وزارت کشور متصل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا مستقر در ستاد انتخابات استانداری یزد، محمدحسین زارع امروز (جمعه ) در  گفت و گو با خبرنگاران حاضر در اتاق خبر این ستاد افزود: از مدت ها پیش تمامی زیرساخت های شعبه های اخذ رای در استان فراهم شد و تجهیزات به صورت کامل در اختیار ۱۰ فرمانداری استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: در هر شعبه  اخذ رای ۲ نفر فرد آموزش دیده حضور دارد که ثبت و احراز هویت رای دهندگان را انجام می دهند.

تمامی شعبه های رای یزد به ستاد انتخابات وزارت کشور متصل است

رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استانداری یزد  به مشکل پیش آمده برای احراز هویت رای دهندگان اشاره کرد و اظهار کرد: در ۳۰ دقیقه اولیه رای گیری اتصال سیستم کشوری قطع شد و به همین دلیل سبب اختلال در رای گیری شد که اکنون این مشکل رفع شده است.

وی احراز سن قانونی، فوتی نبودن شناسنامه و رای ندادن فرد در مکانی دیگر را از جمله کارکردهای سیستم احراز هویت است.

زارع به سامانه انتخاب ایران اشاره کرد و گفت: افراد با انتخاب حوزه انتخابیه می توانند با مشاهده فهرست نامزدها ، کد چهار نامزد انتخابات ریاست جمهوری و نامزدان شورای شهر و روستا را مشاهد کنند و  نزدیکترین شعبه اخذ رای را برای شرکت در انتخابات در محدوده سکونت خود انتخاب کنند.

وی آدرس اینترنتی   entekhabiran.moi.ir  را جهت مراجعه افراد معرفی کرد.

۹۶۶ شعبه اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری و ۹۵۳ شعبه هم برای انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان یزد منظور شده و ۷۳۳ هزار نفر در استان واجد شرایط رای دادن هستند.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار  نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در شهرها و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند.

نظر شما