شناسهٔ خبر: 47843393 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

تأکید ظریف بر رفع تحریم‌های آمریکا در دیدار با بورل

وزیر امور خارجه در دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر لزوم رفع تحریم‌های آمریکا و عدم امکان مذاکره مجدد درباره برجام تأکید و ابراز امیدواری کرد که مذاکرات وین نتیجه بخش باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجی و امنیتی دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

وزیر امور خارجه روز گذشته به منظور شرکت در اجلاس مجمع دیپلماسی آنتالیا، به ترکیه رفت.

 

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (جمعه) در حاشیه نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا، با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و به تبادل نظر پرداخت.

 

در این دیدار ظریف ضمن مرور آخرین وضعیت مذاکرات جمهوری اسلامی ایران در وین بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران در خصوص لزوم رفع تحریم‌های آمریکا و عدم امکان مذاکره مجدد در مورد برجام تأکید کرد.

 

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تجربه تلخ مردم ایران در مورد عهدشکنی آمریکا در زمان ترامپ، ابراز امیدواری کرد تا مذاکرات در حال انجام در وین، نتیجه بخش باشد.

 

ظریف در ادامه به تشریح وضعیت جاری در افغانستان پرداخت و وجود اختلاف در بین دولت و جریان‌های سیاسی دیگر را یکی از مشکلات جدی در برخورد با ناامن سازی افغانستان عنوان کرد.

 

جوزپ بورل نیز در این دیدار ضمن ابراز امیدواری نسبت به نتیجه بخش بودن مذاکرات وین، به مرور آخرین وضعیت خاورمیانه، افغانستان و آمریکای لاتین پرداخت.

 

 ظریف برای شرکت در نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا دیروز (پنجشنبه) وارد آنتالیا شد و در بدو ورود اعلام کرد که امروز (جمعه)‌ با بورل دیدار خواهد کرد.

 

دور جدید مذاکرات وین به منظور احیای برجام از شنبه ۲۲ خرداد ماه در شهر وین از سر گرفته شد و کماکان در این شهر در جریان است.

 

قرار است نخستین نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، ترکیه و افغانستان هم روز یکشنبه در آنتالیا برگزار شود./فارس

برچسب‌ها:

نظر شما