شناسهٔ خبر: 47843129 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مشاهدات میدانی خبرنگاران تسنیم از روند برگزاری انتخابات در استان فارس/ اختلال در برگزاری انتخابات الکترونیک

گروه استان‌ها - مردم استان فارس و به ویژه شهر شیراز از ابتدای روز با حضور در پای صندوق‌های رای ثابت کردند که مثل همیشه در صحنه هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شیراز ، امروز روز ملت ایران است، روزی که از مدت‌ها قبل چشم‌ انتظار رسیدنش بودیم تا با انتخابی خوب و اصلح زمینه برای یک دولت انقلابی و کارآمد فراهم شود.

روزی که مردم با انتخاب خود نقطه پایانی بر اوهام دشمن می‌گذارند و مثل همیشه در پایان امروز این دشمن است که رسوایی‌اش به سیاهی نیتشان می‌نشیند. مردم استان فارس و به ویژه شهر شیراز از ابتدای روز با حضور در پای صندوق‌های رای ثابت کردند که مثل همیشه در صحنه هستند.

در این میان حضور رای اولی‌ها بیشتر به چشم می‌آمد؛ جوانانی که با شناسنامه‌های سفید مراجعه کردند تا برای نخستین بار مهر انتخاب سرنوشت یک کشور بر صفحه شناسنامه‌شان بخورد و این آغاز راهی برای بلوغ اجتماعی و سیاسی این جوانان است.

افشین یکی از رای اولی‌هایی است که صبح امروز در حرم مطهر شاهچراغ(ع) حضور پیدا کرده است. وی دلیل حضورش در انتخابات را سهیم شدن در سرنوشت کشورشان می‌داند و از این بابت ابراز خوشحالی می‌کند.

وی می‌گوید: اینکه من 18 ساله به اندازه یک رای می‌توانم در سرنوشت کشورم سهم داشته باشم، بسیار مهم است و به همه جوانان و رای اولی‌ها نیز توصیه می‌کنم که برای رای دادن هر چه سریع‌تر اقدام کنند.

در میانه این شور و نشاط چهره مصمم و متبسم حاج قاسم سلیمانی نیز خودنمایی می‌کند، سردار شهیدی که دل‌های مردم را پس از شهادتش چندین برابر واله و شیدای خود کرده و مردمی که هنوز پیام « ما ملت امام حسینیم» سردار را با خود تکرار می‌کنند.

یکی از شهروندانی که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) در صف رای ایستاده و عکس سردار سلیمانی را در دست دارد، مخاطب قرار می‌دهم. وی می‌گوید: بخاطر خون پاک سردار سلیمانی حاضر به رای دادن شدم وگرنه مشکلات و گلایه‌های مردم از این دولت زیاد است اما عشق به رهبر و عشق به سردار سلیمانی سبب شده که گلایه‌ها را امروز فراموش کنیم.

شهروند دیگری می‌گوید: درست است که مشکلات اقتصادی به مردم فشار وارد کرده اما اگر ما رای ندهیم و سرنوشت خود را تغییر ندهیم نیز وضعیت به همین منوال ادامه پیدا می‌کند. ما به عنوان شهروندان این کشور نقش خود را انجام می‌دهیم امیدواریم دولت منتخب نیز نقش خود را در حل مشکلات مردم انجام دهد.

اما در همین ساعت‌های ابتدایی مشکلاتی نیز برای اخذ رای در برخی از شعب شهر شیراز دیده می‌شود. با وجود اینکه اعلام شده بود که انتخابات شورای شهر شیراز تمام الکترونیک است اما مشکلاتی در اتصال صندوق‌ها وجود داشت که سبب معطلی مردم شد.

یکی از شهروندان در پیامی به تسنیم اعلام کرد که در برخی از شعب به دلیل قطع بودن سیستم انتخابات ریاست جمهوری نیز با تاخیر انجام شد که همین امر هم سبب گلایه مردم شده است.

در همین رابطه محمدرضا امیری، رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز اعلام کرد شعبی که به دلایل الکترونیک فعال نشده‌اند به صورت آفلاین راه‌اندازی شده‌اند.

به گفته وی با توجه به استقبال مردم در شعب اخذ رای جای هیچ گونه نگرانی نیست و کاربران IT و نمایندگان فرماندار در شعب تلاش می‌کنند تا نقص سیستم را برطرف و پس از رفع به صورت الکترونیک کار اخذ رای را پیگیری کنند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز اعلام کرده که پس از برقراری ارتباط و رفع نواقص اطلاعات اخذ شده در سیستم‌ها ثبت می‌شود و این فرایند مطابق با دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت کشور است.

انتهای پیام/424./ش

نظر شما