شناسهٔ خبر: 47843107 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

استقرار یک‌هزار و 567 دستگاه احراز هویت الکترونیکی در همدان

مسئول کمیته فناوری ستاد انتخابات استان همدان گفت: یک‌هزار و 567 دستگاه احراز هویت الکترونیکی برای استان همدان پیش‌بینی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدحسن میرزایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات استان با بیان اینکه یک‌هزار و ۴۳۷ شعبه اخذ رأی داریم اظهار کرد: در تمام شعب اخذ رای در استان دستگاه احراز هویت الکترونیکی مستقر است و در مجموع یک‌هزار و ۵۶۷ دستگاه برای استان همدان تدارک دیده شده است.

وی افزود: در شعب نیمه‌مکانیزه، غیر از شهر همدان، هشت درصد و در شعب شهر همدان که به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود ۱۵ درصد شعب همدان دستگاه احراز هویت پشتیبان پیش‌بینی شده است.

مسئول کمیته فناوری ستاد انتخابات استان همدان تصریح کرد: در شهر همدان که انتخابات به صورت تمام الکترونیک در ۲۱۲ شعبه انجام می‌شود ۷۱۲ صندوق الکتریکی اختصاص یافته است.

وی تأکید کرد: در استان همدان تمام زیرساخت‌های اینترنتی فراهم شده و یکی از استان‌های موفق در مانورهایی بود که قبل از روز انتخابات برگزار شد و رتبه اول کشور را نیز کسب کردیم.

میرزایی با بیان اینکه همه شعب آنلاین است و مشکل خاصی نداریم ادامه داد: مشکلی که در ابتدای ساعت رأی گیری بود، به عدم همخوانی رمزهای برخی از کارت‌های ناظران برمی‌گشت که بیشتر در همدان و تویسرکان مشاهده شد و اکنون هم برطرف شده و در دستگاه های احراز هویت هیچ گونه مشکلی وجود نداشت.

وی با تأکید بر اینکه در هیچ شعبه‌ای اختلال در رأی‌گیری نشده است خاطرنشان کرد: در شعبه‌هایی که اختلال به وجود آمد رأی‌گیری به صورت آفلاین انجام شده است.

مسئول کمیته فناوری ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه اگر پاسخ احراز مثبت بود و فرد زیر ۱۸ سال نبوده، فوتی نباشد، تکراری نباشد، کارت قابل رأی دادن صادر می‌شود گفت: به محض رأی دادن، کارت باطل شده و امکان استفاده مجدد از آن وجود ندارد

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های احراز هویت و صندوق الکترونیکی در صورت قطعی برق حداقل دو ساعت شارژ نگاه می‌دارد اظهار کرد: برای شهر همدان ۲ هزار و ۴۰۰ تعرفه الکترونیکی صادر شده که این میزان به ازای هر ۲۱۲ شعبه، حداقل ۱۰ مورد است.

میرزایی با بیان اینکه نزد نماینده فرماندار و در محل فرمانداری هم تعرفه الکترونیکی پشتیبان وجود دارد افزود: سیستم ما این قابلیت دارد که ۵ دقیقه الی ۱۰ دقیقه اتمام رأی‌گیری، صندوق‌های الکترونیکی توسط کارت‌های مخصوص تخلیه و در نهایت طی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پس از اتمام رأی‌گیری امکان پاسخگویی وجود دارد.

وی تأکید کرد: صندوق رأی‌گیری به هیچ شبکه‌ای متصل نیست و تنها در پایان رأی‌گیری با کارت مخصوص اطلاعات آن منتقل می شود و احتمال تقلب و اشتباه در رأی گیری الکترونیکی صفر است.

انتهای پیام/۸۹۰۴۰/

نظر شما