شناسهٔ خبر: 47842966 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سفیر ایران در عمان:

مشارکت سیاسی و انتخابات، مقوم انسجام، توسعه و قدرت است

تهران- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان مشارکت سیاسی و انتخابات را مقوم انسجام، توسعه و قدرت ملی دانست.

صاحب‌خبر -

همزمان با برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در داخل کشور با تلاش وزارت امور خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط، فرایند این انتخابات برای شرکت ایرانیان مقیم عمان از ساعت ۸ امروز جمعه ۲۸ خرداد به وقت مسقط در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

علی نجفی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان گفت: کار رای گیری راس ساعت ۸ صبح به وقت محلی در سفارت جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

وی با قدردانی از همکاری خوب دولت عمان با سفارت ایران برای فراهم شدن شرایط انتخابات گفت: تمهیدات لازم برای رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا، اندیشیده شده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران، انتخابات ریاست جمهوری را برای سرنوشت کشور مهم و حضور همه ایرانیان و هموطنان را تاثیر گذار دانست و از تمامی هموطنان برای مشارکت در این انتخابات سرنوشت ساز  دعوت به عمل آورد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان ابراز امیدواری کرد ملت سرفراز ایران در داخل و خارج از کشور با حضور و مشارکت در انتخابات، بار دیگر گام بلندی برای اقتدار و عزت ملی، پیشرفت و تعالی کشور و همچنین تحقق آرمان های انقلاب اسلامی بردارند.

به گزارش ایرنا، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ( ۶ حوزه انتخابیه تهران، تفرش، کبودرآهنگ، گچساران، آستانه اشرفیه و میانه) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری (۴ حوزه تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران) امروز -جمعه ۲۸ خرداد- برگزار می‌شود. 

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور شمار افراد واجد شرایط در این انتخابات ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر است که از این تعداد، یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی هستند. 

زمان آغاز فرایند انتخابات از ساعت ۷ صبح جمعه آغاز می‌شود و تا ساعت ۲۴ ادامه خواهد داشت و امکان تمدید ساعت اخذ رای تا ساعت ۲ بامداد شنبه وجود دارد.

نظر شما