شناسهٔ خبر: 47842964 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

/انتخابات ۱۴۰۰/

جشن تکلیف سیاسی رای اولی‌ها

احساس غرور دارند این رأی اولی هایی که می توانند در جشن تکلیف سیاسی خود، آینده کشورشان را رقم بزنند...

صاحب‌خبر -

مطابق اعلام ستاد انتخابات استان اصفهان در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر استان سه میلیون و ۶۳۴ هزار و ۱۱۴ نفر واجد شرایط رأی هستند که از این تعداد ۷۹ هزار و ۳۳۰ نفر رأی اولی هستند.

رأی اولی های اصفهانی از اولین تجربه و مشارکت سیاسی خود در انتخابات خوشحالند و حضور در این رویداد سیاسی را غرورآمیز می دانند که از این پس می توانند در تمام صحنه های کشور مشارکت داشته و در تصمیمات مهم آن دخالت کنند.

دختر جوانی که رأی اولی است، به ایسنا می گوید: رأی اولی هستم و پیش از ساعت رأی گیری به همراه خانواده ام برای انتخابات حضور پیاده کردم.

او از دلیل خود برای حضور در انتخابات، می گوید: سرنوشت کشورم برایم بسیار مهم است، اگرچه کرونا است، اما برای آینده خودم و کشورم رأی می دهم، برای همین با اشتیاق و ذوق صبح زود به همراه مادرم در این شعبه اخذ رای حضور پیاده کردم. از قبل در مورد کاندیدای مورد نظرم هم برای رئیس جمهور و هم برای شورای شهر تحقیق کرده ام. البته شورای شهر را به همراه خانواده ام تصمیم گیری کرده ام.

رأی اولی دیگری هم که به گفته خودش از صبح اول وقت برای رأی دادن به همراه خانواده اش آمده است، می گوید: اینکه اول صبح آماده ام هم به لحاظ کرونا و همچنین به این دلیل است که آینده کشور و بچه هایم برایم مهم است.

او تاکید می کند: انتخابی که اکنون دارم به گونه ای است که برای چهار سال آینده خود تصمیم می گیرم، امروز وضعیت اقتصادی مناسب نیست و اینکه امروز آمده ام، رأی دهم برای وضعیت اقتصادی کشورم است، از سوی دیگر می خواهم با رأی خود، جلو فساد را بگیریم و احساس تکلیف کرده ام.

او ادامه می دهد: من سه مناظره را تماشا کردم و بعد از تحقیق در مورد کاندیداها، امروز به درستی می دانم به چه کسی می خواهم رأی دهم، همچنین برای شورای شهر نیز رأی می دهم.

زهرا کرمانی که به گفته خودش ۱۶ ساله است به ایسنا، می گوید: متاسفانه در این دوره از انتخابات با وجود تمایل بسیار، نمی توانم شرکت کنم، اما حتما در دوره های بعدی در انتخابات شرکت خواهم کرد، با این وجود به همراه پدر و مادر و خواهر و برادر کوچکم و همچنین دوستم و مادرش در این انتخایات شرکت کرده ام.

او با تاکید بر اینکه اگرچه نمی توانم در انتخابات این دوره شرکت کنم، اما با حضورم همراه خانواده احساس غرور می کنم، ادامه می دهد: چند ساعتی است که در صف منتظریم، اما بابت کرونا نگران نیستیم؛ امروز آماده ایم تا دینی که بر گردن مان است را ادا دهیم، وقتی شهدا طی هشت سال دفاع مقدس خون خود را دادند، چرا ما باید از کرونا بترسیم و امروز با وجود گرمای هوا تنها به انجام مسئولیت خود فکر می کنم.

دختر جوان رأی اولی دیگری هم از حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات و صف های رأی می گوید: بیشتر از آنچه تصور می کردم به خصوص هم سن و سال های خودم در این انتخابات شرکت کرده اند و با وجودی که هنوز چند ساعتی نگذشته، رأی اولی های زیادی را دیده ام.

او ادامه می دهد: با وجودی که کروناست، حضور در انتخابات برایم بسیار اهمیت داشت، اگرچه شلوغ است، اما همه ماسک زده اند و سعی می کنیم با فاصله اجتماعی پروتکل ها را رعایت کنیم و تکلیف شرعی خود را ادا کنیم.

او به عنوان یک رأی اولی، از رئیس جمهور و اعضای شورای شهر آینده می خواهد: با توجه به اینکه مردم خیلی خسته هستند، فرد اصلح، اندکی از درد مردم و فشار اقتصادی وارد بر مردم، کم کند.

پسر ۲۰ ساله ای که به گفته خودش رأی اولی است به ایسنا، می گوید: دو ساعتی است که در شعبه اخذ رأی پل خواجو در انتظار رأی دادن است.

او تاکید می کند: با وجود گرما و کرونا، تنها به عشق رهبر انقلاب و ادای تکلیف در انتخابات شرکت کرده ام و از سوی دیگر نگران سرنوشت و آینده کشورم هستم، بنابراین به دستور رهبرمان که حضور حداکثری در انتخابات است، عمل کرده ام.

او می گوید: پیش از انتخابات از طریق مناظره ها و کارنامه عملکرد کاندیداها طی چند سال گذشته، نامزد مورد نظر خود را انتخاب کرده ام.

یک پسر رأی اولی دیگر در مسجد نورباران اصفهان به ایسنا، می گوید: همیشه می دیدم که پدر و مادرم و بزرگترها در انتخابات شرکت می کنند، اما امسال خوشحالم خودم می توانم در سرنوشت کشورم مشارکت کنم و این غرور آمیز است.

او به حضور پرشور مردم اشاره می کند و می افزاید: بیشتر از آنچه تصور می کردم افراد برای شرکت در انتخابات آمده اند و حتی رأی اولی های زیادی هستند.

دختر ۱۹ ساله ای که به گفته خودش رأی اولی است به ایسنا، می گوید: حدود یک ساعتی است که به همراه خانواده ام در صف انتظار برای شرکت در انتخابات ایستاده ام و این شیرین است.

او می گوید با وجود کرونا و گرما، برای اولین بار می خواهم به تکلیف خود عمل کنم، پیشتر شهیدان جان خود را برای خاک کشور فدا کرده اند و این کشور و خاکش با ارزش است.

او با تاکید بر اینکه رهبرم امروز به من اجازه انتخاب داده اند و این برایم بسیار مهم است، تصریح می کند: طی دو سال گذشته همواره شعار انتقام از خون حاج قاسم را داده ایم، اما امروز با رأی و انتخاب خود، انتقام مان را عملی می کنیم.

او ادامه می دهد: از نامزدهای انتخاباتی شناخت داشتم، اما مناظره ها موجب شد تا تصمیم خود را محکم تر بگیرم، اگرچه از کاندیداهای شورای شهر شناخت کمتری دارم، اما شرکت می کنم.

این دختر به رأی اولی های به همسن و سالان خود توصیه می کند: همانگونه که در خانه باید از صحبت های پدرمان اطاعت کنیم، امروز وقتی رهبرمان که پدر ما هستند به ما اجازه رأی دادن و سفارش بر این امر خطیر را کرده اند، این تکلیف بر دوش ما است و باید به آن عمل کنیم.

رأی اولی دیگری با حضور در میدان نقش جهان اصفهان، به ایسنا می گوید: همان گونه که حضور آقا فرمودند، امروز جشن تکلیف سیاسی ما رأی اولی هاست و من نیز چون رأی اولی هستم، امروز در این جشن تکلیف، با حس استقلال برای کشورم حق انتخاب دارم و پشیمان نمی شوم.

او با اشاره به حضور پرشور و شلوغی صف های اخذ رأی، می گوید: با وجودی که کرونا است، اما مردم استقبال بالایی در این انتخابات داشته اند و انتظار داریم بیشتر شرکت کنند.

او با انتظار از رئیس جمهور آینده خواست تا برای مردم و این نظام تلاش کند و مفید واقع شود، همچنین برای شورای شهر نیز باید افراد کارآمدی انتخاب شوند.

رأی اولی دیگری در میدان نقش جهان اصفهان از حس خوب خود در این انتخابات به ایسنا، می گوید: خوشحالم از این به بعد می توانم در تصمیم گیری ها مشارکت کنم و در جامعه دیگر فرد خنثی نیستم.

او تاکید می کند: اگرچه کروناست، اما به شخصه برای من حضور در انتخابات بسیار مهم است، اما از رئیس جمهور آینده فعالیت و تلاش می خواهم نه شعار و می خواهم آبروی افرادی که او را انتخاب کرده اند را بخرد، همچنین با تلاش موجب سربلندی ایران شود.

پسر ۱۸ ساله ای که رأی اولی است با اشاره به حضور یک ساعته خود در شعبه اخذ رأی خواجو باوجود گرمای شدید و کرونا به ایسنا، می گوید: لحظه ای که از منزل برای رأی دادن بیرون آمدم، چهره سردار شهید سلیمانی را در بنرهای خیابان دیدم و با توجه به اینکه این سردار از خانواده و آسایش خود برای ایران گذشت تا من اکنون امنیت داشته باشم، اگر نتوانم گرما و کرونا را تحمل کنم، حق این شهید را ادا نکرده ام و مطمئنم اگر تا آخر عمرم در تمام انتخابات شرکت کنم نمی توانم حق ایشان را ادا کنم.

او می گوید: امروز کشور و مردم به بهبود شرایط اقتصادی و مبارزه با فساد نیاز دارد و من سعی کردم کسی را انتخاب کنم که در کارنامه اش مبارزه با فساد باشد.

انتهای پیام

نظر شما