شناسهٔ خبر: 47842960 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رسانه‌های استکباری چرا اینقدر اصرار دارند ما در انتخابات شرکت نکنیم؟

امام جمعه مشهد با اشاره به شیطنت‌های رسانه‌های غربی و تلاش برای کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات خاطرنشان کرد: رسانه‌های استکباری چرا اینقدر اصرار دارند ما در انتخابات شرکت نکنیم؟ همانطور که رهبری فرمودند آنقدر که استکبار با انتخابات در ایران مبارزه می‌کند در هیچ کشوری چنین نمی‌کند

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ظهر امروز آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا(ع)، بعد از حمد و ثنای پروردگار و دعوت به تقوای الهی، بااشاره به دهه مبارکه کرامت و تقارن ولادت ثامن الحجج(ع)، این تقارن خجسته و ایام مبارک را تبریک گفت و با استناد به روایتی اظهار کرد: امام هشتم(ع) در منطق رسول الله(ص) با چهار خصوصیت معرفی شده‌اند.

امام جمعه مشهد افزود: حدیثی را ابن شاذان قمی در کتاب «ماته منقبه» از وجود پیغمبر(ص) نقل کرده که به امیرالمومنین(ع) فرمودند که یا علی من انذارکننده امت هستم و هدایت کننده تویی و بعد یکایک ائمه(ع) را نام بردند و برای هرکدام، یک یا دو خصوصیت عنوان کردند اما در مورد امام هشتم(ع) چهار خصوصیت بیان کردند.

وی عبور دهنده امت از جریان فتنه و نفاق و نجات دهنده را دو خصوصیت امام رضا(ع) در کلام پیامبر(ص) عنولن کرد و یادآور شد: امت در زمان امام هشتم(ع) در مهالک انحراف قرار گرفته بود و بنی عباس تلاش می‌کردند با ترویج دگراندیشی، افکار فلسفه یونانی را وارد اسلام کنند تا جوانان دست از اسلام بردارند به طوری که مامون آن زمان برای ترجمه هر کتاب فلسفی یونانی برابر وزنش طلا می‌داد.

آیت الله علم الهدی گفت: سومین خصوصیتی که پیامبر(ص) برای امام هشتم(ع) بیان کردند این است که امام رضا(ع) دشمنان امت را طرد می‌کنند، به عقب می‌رانند و شکست می‌دهند و مومنین امت را نزدیک به اساس امت می‌کنند یعنی محور امت را مومنین قرار می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: محل بحث ما این خصوصیت امام است که دشمنان امت را طرد می‌کند و به عقب می‌راند؛ امروز دشمنان با همه امکانات و قوا حمله کرده‌اند تا ریشه اسلام را بخشکانند و طرد انها از جوار امام رضا(ع) است.

وی با بیان اینکه دهه کرامت دو سویه است و ما هم باید نسبت به امام رضا(ع) کرامت داشته باشیم و این کرامت امروز می‌تواند کمک به امام در طرد دشمنان امت باشد، گفت: امروز بزرگترین خدمت به امام رضا(ع) در این راه، پای صندوق‌های رای است.

آیت الله علم الهدی با اشاره به شیطنت‌های رسانه‌های غربی و تلاش برای کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات خاطرنشان کرد: رسانه‌های استکباری چرا اینقدر اصرار دارند ما در انتخابات شرکت نکنیم؟ همانطور که رهبری فرمودند آنقدر که استکبار با انتخابات در ایران مبارزه می‌کند در هیچ کشوری چنین نمی‌کند؛ می‌دانید چرا؟ چون مردم ایران با توجه به اسلام رای می‌دهند و این باعث شوکت و عظمت اسلام می‌شود و آنها این را نمی‌خواهند بنابراین تلاش می‌کنند مردم رای ندهند تا برای عزت تصمیم نگیرید و انها بیایند برای این مملکت تصمیم بگیرند.

امام جمعه مشهد خطاب به نمازگزاران بیان کرد: شما که همه در انتخابات شرکت کردید  مهم این است که دیگران را به پای صندوق بیاورید، طرد کردن دشمن و کمک به امام رضا(ع) در طرد و راندن دشمنان امت همین ترغیب دیگران به رای دادن است.

وی افزود: امروز یک راهی برای یک عمل صالح پیدا شده از آن غافل نشوید؛ طبق آیه ۱۲۰ سوره مبارکه توبه که خداوند می‌فرماید «شما در هر قدمی که بردارید که در این قدم دشمن ناراحت شود برای شما عمل صالح محسوب می‌شود» و همچنین در سوره والعصر هم می‌فرماید «انسان در زیان است مگر اینکه عمل صالح انجام دهد» پس این عمل صالح یعنی مشارکت در انتخابات را امروز از دست ندهید که اگر کسی این عمل صالح را انجام نداد خدای ناکرده مصداق «ان الانسان لفی خسر» می‌شود.

خطیب جمعه مشهد تصریح کرد: امروز همه رای می‌دهند، آنهایی که پای صندوق می‌آیند هم رای می‌دهند، رایی که دشمن را غضبناک می‌کند و آنهایی هم که بدون معذور شرعی پای صندوق نمی‌آیند نیز رای می‌دهند، این دسته دوم رای به دشمنان امت، به امریکا، منافقین و صهیونیست‌ها رای می‌دهند، امام رضا طرد کننده دشمنان امت است و آن‌وقت عده‌ای می‌خواهند به آن دشمنان رای دهند؟

 حلال بسیاری از مشکلات جوانان ازدواج است

آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه عبادی نماز جمعه امروز مشهد، اظهار کرد: کلام ما در تقوای عملی در تعامل با جوانان بود و هفته گذشته مطالبی در خصوص ازدوتج جوانا بیان کردم.

امام جمعه مشهد در خصوص رابطه ازدواج با تقوای عملی و تعامل با جوانان گفت: ازدواج مساله جوان و مشکل خانواده است و طراح  ازدواج کانون زندگی پدر و مادر است، خانواده همانطور که در همه امور فرزندشان هم مسئولیت دارند هم دخالت؛ در ازدواج نیز همینطور است.

وی خاطرنشان کرد: اگر پدر و مادر مسئولانه با موضوع ازدواج فرزندشان وارد شوند و از ابتدای فرزنددار شدن این موضوع برایشان بعنوان یک مسئولیت مورد توجه قرار بگیرد بخش عمده ای از مشکلات جوانان در این زمنه حل می‌شود.

آیت الله علم الهدی حلال بسیاری از مشکلات جوانان را ازدواج دانست و گفت: بسیاری از دختران و پسران اگر تشکیل خانواده دهند بخش عمده‌ای از مشکلاتشان حل می‌شود و ازدواج بیشتر از اینکه مربوط به مسکن و اشتغال باشد مشکل فرهنگی است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه مهریه حضرت فاطمه زهرا(س) معادل پنج سکه بهارآزادی امروز است، متذکر شد: خیلی از این مهریه های بالا باعث باطل شدن عقد میشود چراکه کسی که ان را میپذیرد با نیت پرداخت نکردن است.

وی تجملات ازدواج را یکی دیگر از مشکلات فرهنگی در مساله ازدواج عنوان کرد و گفت: موضوع کرونا ثابت کرد زندگی بدون تجملات هم می‌تواند اغاز شود و مصداق این موضوع ازدواج ساده ۲۰۰ طلبه است که قبل از کرونا بخاطر مشکلات فرهنگی تجملات نتوانسته بودند تشکیل زندگی دهند، اما با شیوع کرونا و ممنوعیت برگزاری مجالس توانستند تشکیل زندگی دهند.

آیت الله علم الهدی اضافه کرد: اگر تحول فرهنگی در زندگی خانوادگی پیش بیاید هم زندگی خانوادگی محکم‌تر میشود و هم عزیزانمان در کنار خودمان تشکیل زندگی می‌دهند و زندگی را از صفر شروع می‌کنند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

نظر شما