شناسهٔ خبر: 47842954 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بستری ۲۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا /فوت یک بیمار کرونایی در اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: ۲۰فرد جدید طی شبانه‌روز گذشته در این استان به کرونا مبتلا شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، دکتر حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱ بیمار مبتلا به کرونا با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان مرخص و ۲۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ بستری شدند

دکتر حبیب زاده با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته ۱ فوتی ناشی از کرونا در اردبیل وجود داشت افزود: در حال حاضر ۱۵۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند که ۵۰ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان می‌باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل وضعیت کاهشی شیوع کرونا در این استان را همچنان شکننده عنوان کرد و گفت: در صورت بی‌توجهی شهروندان به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، احتمال صعودی شدن دوباره شیوع کرونا در استان وجود دارد.

او همچنین با اشاره به کم شدن بار مراجعه بیماران کرونایی به مراکز درمانی استان در چند روز اخیر افزود: مراکز درمانی استان آماده پذیرش و بستری بیماران مبتلا به کرونا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان خواستار تعطیلی سفر‌های غیرضروری و همه دورهمی‌ها مانند شب نشینی، عروسی و مراسم دید و بازدید جمعی شد و تصریح کرد: برای مهار این بیماری، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت سفت و سخت ضروری است و هر تجمع ضروری حتما باید با زمان بسیار کم و رعایت فاصله ۲ تا سه متری برگزار شود.

دکتر حبیب زاده برگزاری هر گونه تجمع را موجب افزایش شمار مبتلایان کرونا عنوان و گفت: مهم‌ترین خطر در روز‌های آینده، برگزاری مراسم عروسی و سفر شهروندان است و باید این مساله فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی شود.

انتهای پیام/ع

نظر شما