شناسهٔ خبر: 47842941 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار سیستان و بلوچستان:

حضور مردم زابل در ساعات اولیه انتخابات پررنگ است

زاهدان- ایرنا- معاون استاندار سیستان وبلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه زابل گفت: حضور مردم حوزه انتخابیه زابل در ساعات اولیه انتخابات پررنگ است و بار دیگر مردم این منطقه برگ زرینی را در انتخابات ثبت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

عباسعلی ارجمندی پس از انداختن رای خود در یکی از شعب حوزه انتخابیه زابل در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:حضور رای اولی‌ها و افراد مسن در شعب اخذ رای روستایی و شهری پررنگ است و این حضور تا ساعات پایانی اخذ رای ادامه دارد.

وی اظهارداشت:به طور قطع مردم ایران اسلامی و مردم منطقه سیستان همانند دوره‌های قبلی انتخابات، حضور پررنگی خواهند داشت و به نیابت از شهدای انقلاب اسلامی و شهید حاج قاسم سلیمانی برگه اخذ رای خود را در صندوق می‌اندازند و مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و استکبار جهانی می‌زنند.

معاون استاندار سیستان وبلوچستان گفت: ۱۲۶ صندوق اخذ رای شهری و روستایی ثابت و سیار آرای مردم حوزه انتخابیه زابل را جمع‌آوری می‌کنند.

وی بیان کرد: افزون‌بر چهار هزار نفر در هیات‌های اجرایی، نظارت و بازرسی مسوولیت برگزاری انتخابات حوزه انتخابیه زابل را برعهده دارند.

به گفته رییس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان  ۲ هزار و ۲۹۹ شعبه اخذ رای ثابت و سیار برای انتخابات پیش‌رو در سراسر این استان پیش بینی شده است.
ابوذ کوثری با بیان اینکه از این تعداد صندوق‌های درنظرگرفته شده برای انتخابات ۳۰ درصد شعبه های شهری و ۷۰ درصد شعبه های روستایی هستند افزود: در مجموع  ۴۲ درصد این شعبه ها ثابت و هشت درصد نیز سیار است.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: تعداد واجدان شرایط رای دادن در سراسر استان یک میلیون و ۶۸۰ هزار و ۵۰۸ نفر  است.

جمعیت این استان حدود سه میلیون نفر است.
کوثری با اشاره به شمار رای اولی‌های سیستان و بلوچستان در انتخابات ۱۴۰۰ تصریح کرد: در این دوره ۷۳ هزار نفر رای اولی در استان برای نخستین بار پای صندوق‌های اخذ رای حضور خواهند یافت.

نظر شما