شناسهٔ خبر: 47842891 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

/انتخابات ۱۴۰۰/مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات همدان:

مشکل عدم شناسایی رمز برخی از کارت‌های ناظر در همدان حل شد

مهدیه سلیمی

مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان گفت: مشکل ابتدای رأی گیری این بود که رمز برخی از کارت های ناظر در شهرهای همدان و تویسرکان توسط دستگاه شناسایی نمی شد که این مشکلات را رصد و حل کردیم.

صاحب‌خبر -

محمدحسن میرزایی جمعه ۲۸ خردادماه در جلسه کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان همدان، اظهار کرد: ۱۴۳۷ شعبه اخذ رأی در استان داریم که در تمامی شعب اخذ رأی دستگاه احراز هویت داریم و ۱۵۶۷ دستگاه برای استان درنظر گرفتیم.

مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان تصریح کرد: برای شعب نیمه مکانیزه(غیر از شهر همدان) ۸ درصد و برای شعب تمام الکترونیک همدان ۱۵ درصد دستگاه پشتیبان تدارک دیدیم.

وی با بیان اینکه ۲۱۲ شعبه اخذ رأی در شهر همدان در نظر گرفتیم، مطرح کرد: ۷۱۰ صندوق الکترونیکی در استان داریم و برای هر شعبه ۲ تا ۵ صندوق بنابر مقتضیات شعبه درنظر گرفتیم.

میرزایی در رابطه با زیرساخت‌های مخابراتی استان توضیح داد: تمامی زیرساخت های مخابراتی استان را تست کردیم و از استان های برتر در مانورها بودیم و در حال حاضر تمامی شعب آنلاین هستند و مشکلی نداریم.

وی ادامه داد: در تمامی شعب مشکل دستگاه احراز هویت نداشتیم و مشکل ابتدای رأی گیری این بود که رمز برخی از کارت های ناظر در شهرهای همدان و تویسرکان توسط دستگاه شناسایی نمی شد که این مشکلات را رصد و حل کردیم البته در هیچ شعبه ای اختلال در فرآیند رأی گیری نداشتیم و به صورت آفلاین کار انجام شده است.

مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان خاطرنشان کرد: ۲۴۰۰ تعرفه الکترونیکی برای شهر همدان صادر کردیم و برای فرمانداران و نماینده آنها در شعب، تعرفه پشتیبان درنظر گرفتیم.

وی با بیان اینکه امکان خطا در این سیستم ها صفر است، گفت: دستگاه های احراز هویت و صندوق الکترونیکی دو ساعت شارژ دارند که اگر مشکل برق داشتیم از شارژ ذخیره استفاده کنند در ضمن با باتری ماشین هم قابل شارژ هستند.

میرزایی در پایان بیان کرد: سیستم ها این قابلیت را دارند که صندوق ها ۱۰ دقیقه بعد از اتمام فرآیند رأی گیری صندوق تخلیه شوند و ۲۰ دقیقه بعد نتیجه اعلام شود البته امکان رصد آنلاین نتایج وجود ندارد چراکه دستگاه به جایی وصل نیست و اطلاعات به وسیله یک کارت تخلیه می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما