شناسهٔ خبر: 47842885 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

بازتاب انتخابات ریاست جمهوری ایران در رسانه های عرب زبان

سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران در رسانه‌های عرب زبان انعکاس ویژه ای یافته است.

صاحب‌خبر -
به گزارش رصد سیاسی شیرازه، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران  بلافاصله پس از آغاز رای گیری و بازگشایی مراکز رأی مورد توجه ویژه رسانه‌های منطقه‌ای قرار گرفته است. در همین رابطه پایگاه خبری المیادین لبنان در تیتر خود با عنوان حضور گسترده مردم در مراکز رای گیری انتخابات ریاست جمهوری در ایران نوشت که مراکز رای گیری امروز جمعه به روی بیش از ۵۹ میلیون ایرانی که واجد شرایط رای گیری و مشارکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند باز شد.

المیادین در گزارش خود همچنین به  حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پای صندوق رای در ساعات اولیه پرداخته و بیانات ایشان در خصوص تعیین سرنوشت کشور توسط ملت طی ۴ سال آینده را مورد توجه قرار داد. این شبکه خبری همچنین به بازتاب برگزاری انتخابات در شهرهای مختلف کشور و حضور نامزدهای انتخاباتی در پای صندوق‌های رای نیز اشاره کرد که از جمله نکات جالب توجه این بود که بر اساس گزارش خبرنگار المیادین مردم کرمان در کنار مزار شهید سردار سلیمانی به شکل گسترده پای صندوق های رای رفتند.

روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی نیز چند تیتر برتر  خود را به موضوع انتخابات ریاست جمهوری در ایران اختصاص داده و تاکید کرد که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در ساعات اولیه رای خود را در صندوق انداختند.

پایگاه خبری شبکه الجزیره نیز نوشت که ایرانی ها امروز برای انتخاب رئیس جمهور خود به پای صندوق‌های رای می‌روند. این پایگاه خبری نیز به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در ساعات اولیه رای‌گیری اشاره کرد که خواستار مشارکت گسترده مردم در انتخابات شدند.

شبکه الجزیره به نقل از خبرنگار خود در تهران نوشت که مرکز رای گیری که وی در آن حضور دارد، شاهده حضور گسترده مردم و رای دهندگان از ساعات اولیه صبح بوده است.

پایگاه خبری عربی ۲۱ نیز در گزارش های متعددی به بررسی انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران و بررسی کاندیداهای حاضر در این انتخابات و جریان های رقیب پرداخته و نوشت که رهبر معظم انقلاب اسلامی همزمان با حضور در پای صندوق های رای تاکید کردند که هر رای تاثیر خود را خواهد داشت. ایشان همچنین از تمام مردم ایران خواستند که با شرکت در این انتخابات رئیس جمهور خود را انتخاب کنند، چرا که این موضوع برای آینده کشور بسیار مهم است.

پایگاه خبری روسیا الیوم نیز در گزارشی به آغاز انتخابات ریاست جمهوری در ایران اشاره کرده و نوشت که انتخابات از ساعت ۷ صبح امروز جمعه آغاز شده و تا نیمه های شب به وقت محلی در ۶۶ هزار و ۸۰۰ مرکز انتخاباتی در تمامی استان های ایران ادامه خواهد داشت.

روزنامه البناء لبنان با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و حضور مردم در ساعات اولیه در پای صندوق های رای  نوشت که انتخابات در شرایطی با توجه و نگاه کشورهای جهان ادامه پیدا می‌کند که هیئت مذاکره کننده ایرانی نیز مذاکرات برای بازگشت آمریکا به توافق برجام را در وین دنبال می کند. این روزنامه پیش بینی کرد حضور مردم در انتخابات جاری ریاست جمهوری  بیشتر از انتخابات گذشته خواهد بود.

شبکه خبری اسکای نیوز وابسته به امارات متحده عربی نیز به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران اشاره و در عین حال سعی کرد این انتخابات را با نگاه ویژه خود پوشش دهد. این گزارش میزان مشارکت مردم در انتخابات کنونی را بین ۳۰ تا ۴۰ درصد اعلام کرد.

پایگاه خبری العهد نیز حضور مردم در پای صندوق های رای را گسترده توصیف کرده و تصویری از شهر کرمان در جوار مزار شهید سردار سلیمانی که صف های طولانی از شرکت کنندگان در انتخابات در آنجا تشکیل شده بود را منتشر کرد.

پایگاه خبری المنار نیز در گزارش های متعدد به پوشش کامل خبری انتخابات ریاست جمهوری در ایران پرداخت و بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمان رای گیری را برجسته کرد که فرمودند ملت ایران از این انتخابات خیر خواهد دید. این شبکه خبری در پوشش اخبار فوری خود به حضور شخصیت‌های رسمی برجسته ایران در پای صندوق های رای و بازتاب اظهارات آنها نیز پرداخت.

پایگاه عربی شبکه cnn نیز در گزارشی به آغاز انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای شهر و روستا و همچنین انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان در برخی استان ها اشاره و تاکید کرد که انتخاب رئیس جمهور در ایران با اکثریت آرا صورت می گیرد و در شرایطی که فردی نتوانست حدنصاب را در این زمینه به دست بیاورد، انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد که جمعه هفته بعد از دور اول انتخابات با حضور دو تن از کاندیداهایی که بیشترین آرا را به دست آورده باشند، برگزار می شود.

انتهای پیام/ش/ر

نظر شما